• Grupa Serduszka

    Nauczyciele prowadzący: Barbara Ganiek, Alicja Krusberska-Kapias

Do grupy SERDUSZKA uczęszcza 25 dzieci- 12 chłopców i 13 dziewczynek. Dzieci są bardzo dzielne, świetnie radzą sobie w czynnościach samoobsługowych, aktywnie biorą udział w organizowanych zajęciach. Lubią układać puzzle, rysować, konstruować oraz bawić się przy muzyce.

Komunikaty Nauczyciela

MAJ

1.Poznajemy mieszkańców łąki (1 tydzień)

– rozpoznawanie i nazywanie wybranych mieszkańców łąki

-wzbogacanie wiedzy o środowisku przyrodniczym, jakim jest łąka

-budzenie zainteresowania przyrodą

  1. Kochamy naszych rodziców (2 i 3 tydzień)

– utrwalenie wiadomości na temat swojej rodziny

-uświadomienie ważnej roli rodziców w życiu dziecka

  1. Odkrywamy nasze talenty (4 tydzień)

– odkrywanie swoich zdolności i talentów

-prezentacja swoich talentów innym

-podnoszenie poczucia wartości i sprawczości

Szczegółowy rozkład dnia dla grupy dzieci 4  letnich „Serduszka”

Oddział czynny od 7.30-15.30

Pora Godziny Czynności
730-800 swobodne zabawy dzieci  rozwijające własną aktywność, zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy tematyczne, ćwiczenia rozwijające kompetencje językowe i komunikacyjne oraz usprawniające narządy mowy , praca indywidualna i w małych zespołach rozwijająca zainteresowania oraz wspomagająca rozwój dziecka, prace porządkowe na sygnał muzyczny „Już zabawki odkładamy..”
800-830 zabawy ruchowe poranne, czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne
830-900 zabiegi higieniczne (przed i po posiłku), śniadanie
Działania do

południa

900-1000 zajęcia wychowawczo-dydaktyczne  realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego, zabawy dowolne

zajęcia z pedagogiem specjalnym  (I.G- piątek 930-1000 )

1000-1015 II śniadanie, język angielski   (poniedziałek i środa)
1015-1120 czynności samoobsługowe w szatni, gry i zabawy ruchowe w ogrodzie – organizowane i swobodne , spacery i wycieczki poza teren placówki, obserwacje przyrodnicze,  (w razie niepogody: gry i zabawy ruchowe w sali , zabawy muzyczno-ruchowe ze śpiewem, z użyciem instrumentów , zabawy dowolne )
1120-1130 czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne
1130-1200 zabiegi higieniczne (przed i po posiłku), obiad
1200-1230 Relaksacja – słuchanie: bajek opowiadanych lub czytanych przez nauczycielkę, muzyki klasycznej, instrumentalnej

zajęcia z pedagogiem specjalnym 1200-1230  (M.T- wtorek i czwartek), (I.G- poniedziałek)

Działania popołudniowe 1230-1325 zabawy kołowe integrujące grupę,  zabawy muzyczno- ruchowe,  zabawy dowolne według własnych zainteresowań, wyjścia do ogrodu przedszkolnego lub na spacer,
1325-1430 zabawy w kąciku umysłowym,  praca indywidualna, ,ćwiczenia grafomotoryczne, zabawy i gry dydaktyczne w  małych zespołach,

zabiegi higieniczne (przed i po posiłku), podwieczorek

zajęcia logopedyczne  I grupa (poniedziałek) 13.25-13.50, (czwartek)13.50-14.10

II grupa (poniedziałek) 13.50-14.10 (czwartek) 14.10-14.30

1430- 1530 Zabawy swobodne dzieci lub  inspirowane przez nauczyciela , wykonywanie prac na konkursy plastyczne, tworzenie kartek w ramach projektu „Serdeczna karteczka” , głośne czytanie, czynności porządkowe w kącikach, karmienie rybek w grupowym akwarium , schodzenie dzieci do sali zbiorczej „Żuczków”

Wiadomość do Nauczyciela

Piosenki i Wiersze

muzyka: Weronika Korthals

słowa: Łukasz Tartas

Bądź eko (utwór ZoZi z płyty „To też ważne”)

Bądź eko, opiekuj się planetą   

Bo ona bardzo lubi być zielona   

Zakręcaj wodę, niech bez sensu nie leci

Wyłączaj światło, kiedy po nic się świeci

Do różnych koszy zawsze wyrzucaj śmieci

To nasza sprawa – i dorosłych, i dzieci

Noś własną torbę, zamiast tej plastikowej

Kup butlę z filtrem, z kranu nalewaj wodę

Zmień podróż autem na autobus lub rower

Nasz obowiązek to dbać o przyrodę!