Do grupy SERDUSZKA uczęszcza 25 dzieci- 12 chłopców i 13 dziewczynek. Dzieci są bardzo dzielne, świetnie radzą sobie w czynnościach samoobsługowych, aktywnie biorą udział w organizowanych zajęciach. Lubią układać puzzle, rysować, konstruować oraz bawić się przy muzyce.
Komunikaty Nauczyciela
MAJ
1.Poznajemy mieszkańców łąki (1 tydzień)
– rozpoznawanie i nazywanie wybranych mieszkańców łąki
-wzbogacanie wiedzy o środowisku przyrodniczym, jakim jest łąka
-budzenie zainteresowania przyrodą
- Kochamy naszych rodziców (2 i 3 tydzień)
– utrwalenie wiadomości na temat swojej rodziny
-uświadomienie ważnej roli rodziców w życiu dziecka
- Odkrywamy nasze talenty (4 tydzień)
– odkrywanie swoich zdolności i talentów
-prezentacja swoich talentów innym
-podnoszenie poczucia wartości i sprawczości
Szczegółowy rozkład dnia dla grupy dzieci 4 letnich „Serduszka”
Oddział czynny od 7.30-15.30
Pora | Godziny | Czynności |
730-800 | swobodne zabawy dzieci rozwijające własną aktywność, zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy tematyczne, ćwiczenia rozwijające kompetencje językowe i komunikacyjne oraz usprawniające narządy mowy , praca indywidualna i w małych zespołach rozwijająca zainteresowania oraz wspomagająca rozwój dziecka, prace porządkowe na sygnał muzyczny „Już zabawki odkładamy..” | |
800-830 | zabawy ruchowe poranne, czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne | |
830-900 | zabiegi higieniczne (przed i po posiłku), śniadanie | |
Działania do
południa |
900-1000 | zajęcia wychowawczo-dydaktyczne realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego, zabawy dowolne
zajęcia z pedagogiem specjalnym (I.G- piątek 930-1000 ) |
1000-1015 | II śniadanie, język angielski (poniedziałek i środa) | |
1015-1120 | czynności samoobsługowe w szatni, gry i zabawy ruchowe w ogrodzie – organizowane i swobodne , spacery i wycieczki poza teren placówki, obserwacje przyrodnicze, (w razie niepogody: gry i zabawy ruchowe w sali , zabawy muzyczno-ruchowe ze śpiewem, z użyciem instrumentów , zabawy dowolne ) | |
1120-1130 | czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne | |
1130-1200 | zabiegi higieniczne (przed i po posiłku), obiad | |
1200-1230 | Relaksacja – słuchanie: bajek opowiadanych lub czytanych przez nauczycielkę, muzyki klasycznej, instrumentalnej
zajęcia z pedagogiem specjalnym 1200-1230 (M.T- wtorek i czwartek), (I.G- poniedziałek) |
|
Działania popołudniowe | 1230-1325 | zabawy kołowe integrujące grupę, zabawy muzyczno- ruchowe, zabawy dowolne według własnych zainteresowań, wyjścia do ogrodu przedszkolnego lub na spacer, |
1325-1430 | zabawy w kąciku umysłowym, praca indywidualna, ,ćwiczenia grafomotoryczne, zabawy i gry dydaktyczne w małych zespołach,
zabiegi higieniczne (przed i po posiłku), podwieczorek zajęcia logopedyczne I grupa (poniedziałek) 13.25-13.50, (czwartek)13.50-14.10 II grupa (poniedziałek) 13.50-14.10 (czwartek) 14.10-14.30 |
|
1430- 1530 | Zabawy swobodne dzieci lub inspirowane przez nauczyciela , wykonywanie prac na konkursy plastyczne, tworzenie kartek w ramach projektu „Serdeczna karteczka” , głośne czytanie, czynności porządkowe w kącikach, karmienie rybek w grupowym akwarium , schodzenie dzieci do sali zbiorczej „Żuczków” |
Piosenki i Wiersze
muzyka: Weronika Korthals
słowa: Łukasz Tartas
Bądź eko (utwór ZoZi z płyty „To też ważne”)
Bądź eko, opiekuj się planetą
Bo ona bardzo lubi być zielona
Zakręcaj wodę, niech bez sensu nie leci
Wyłączaj światło, kiedy po nic się świeci
Do różnych koszy zawsze wyrzucaj śmieci
To nasza sprawa – i dorosłych, i dzieci
Noś własną torbę, zamiast tej plastikowej
Kup butlę z filtrem, z kranu nalewaj wodę
Zmień podróż autem na autobus lub rower
Nasz obowiązek to dbać o przyrodę!