Do grupy SERDUSZKA uczęszcza 25 dzieci- 12 chłopców i 13 dziewczynek. Dzieci są bardzo dzielne, świetnie radzą sobie w czynnościach samoobsługowych, aktywnie biorą udział w organizowanych zajęciach. Lubią układać puzzle, rysować, konstruować oraz bawić się przy muzyce.
Komunikaty Nauczyciela
GRUDZIEŃ
- MIKOŁAJU! JUŻ CZEKAMY…
-wzbogacanie wiedzy o zwyczajach i obrzędach
-kształcenie umiejętności wypowiadania
się na temat określony
-kształcenie umiejętności przeliczania
w dostępnym sobie zakresie
-wzbogacanie doświadczeń
muzyczno -ruchowych
- CHOINKA ZIELONA PĘKNIE PRZYSTROJONA
– wzbogacanie wiedzy o otaczającym nas świecie przyrody
– budzenie zainteresowania zwyczajami i obrzędami
– tworzenie ozdób i dekoracji świątecznych
– ostrożne obchodzenie się z ozdobami
– kształcenie umiejętności porządkowania elementów wg rodzaju
– porównywanie wielkości, koloru i kształtu
– wzbogacanie doświadczeń aktorskich podczas przygotowywania przedstawienia świątecznego dla rodziców
– rozwijanie zdolności aktorskich; przełamywanie nieśmiałości dziecięcej związanej z występem;
- CORAZ BLIŻEJ ŚWIĄT…
– wzbogacanie wiedzy o tradycji Świąt Bożego Narodzenia
– kształcenie umiejętności wypowiadania się na temat określony
– śpiewanie piosenek świątecznych i kolęd
- MAGIA ŚWIĄT.
– wdrażanie do rozumienia następstwa czasu
– podejmowanie próby złożenia życzeń świątecznych
– kształcenie umiejętności uważnego słuchania wypowiedzi kolegów i koleżanek
– kształcenie wrażliwości muzycznej i umiejętności grania rytmu na instrumentach perkusyjnych i dzwonkach.
Szczegółowy rozkład dnia dla grupy dzieci 4 letnich „Serduszka”
Oddział czynny od 7.30-15.30
Pora | Godziny | Czynności |
730-830 | swobodne zabawy dzieci rozwijające własną aktywność, zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela, ćwiczenia rozwijające kompetencje językowe i komunikacyjne oraz usprawniające narządy mowy , praca indywidualna i w małych zespołach rozwijająca zainteresowania oraz wspomagająca rozwój dziecka, prace porządkowe na sygnał muzyczny „Już zabawki odkładamy..”, zabawy ruchowe poranne | |
830-900 | zabiegi higieniczne (przed i po posiłku), śniadanie | |
Działania do
południa |
900-1015 | zajęcia wychowawczo-dydaktyczne realizowane według wybranych programów wychowania przedszkolnego, zabawy dowolne
język angielski 10.00 -10. 15 (poniedziałek i środa) II śniadanie |
1015-1120 | czynności samoobsługowe w szatni, gry i zabawy ruchowe w ogrodzie – organizowane i swobodne , spacery i wycieczki poza teren placówki, obserwacje przyrodnicze, (w razie niepogody: gry i zabawy ruchowe w sali , zabawy muzyczno-ruchowe ze śpiewem , zabawy dowolne ) | |
1120-1130 | czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne | |
1130-1200 | zabiegi higieniczne (przed i po posiłku), obiad | |
1200-1230 | Relaksacja – słuchanie: bajek opowiadanych lub czytanych przez nauczycielkę, muzyki klasycznej, instrumentalnej | |
Działania popołudniowe | 1230-1430 | zabawy kołowe integrujące grupę, zabawy muzyczno- ruchowe, zabawy dowolne według własnych zainteresowań, zabawy wyciszające przy stoliku, praca indywidualna, ,ćwiczenia grafomotoryczne, zabawy i gry dydaktyczne w małych zespołach,wyjścia do ogrodu przedszkolnego lub na spacer, zabiegi higieniczne (przed i po posiłku), podwieczorek |
1430- 1530 | Zabawy swobodne dzieci lub inspirowane przez nauczyciela , wykonywanie prac na konkursy plastyczne , głośne czytanie, czynności porządkowe w kącikach, karmienie rybek ,rozchodzenie się dzieci z sali własnej |
Piosenki i Wiersze
„MAŁE SERDUSZKO” piosenka
MAŁE SERDUSZKO A MIŁOŚĆ WIELKA JEST
MAŁE SERDUSZKO DLA CIEBIE BIJE TEŻ
MAŁE SERDUSZKO POKOCHAJ JE I TY
BO TO MAŁE SERDUSZKO KOCHA CIĘ