opis pojawi się wkrótce
Komunikaty Nauczyciela
I.WITAJ PRZEDSZKOLE
– odczuwanie atmosfery bezpieczeństwa i wsparcia -próby nazywania emocji
– wzbogacenie wiedzy n/t różnych możliwości spędzania wakacji –budowanie wypowiedzi -precyzyjne wyrażanie myśli (opowiadanie wg planu)
– lepsze poznanie i rozumienie siebie nawzajem
– dokonywanie syntezy sylabowej wyrazów
– przygotowanie do definiowania
– zwrócenie uwagi na szczegóły dotyczące wyglądu, ubrania kolegów i koleżanek
– odkrywanie mocnych stron członków grupy
– rozwijanie wrażliwości na barwy, kształty, faktury
– przestrzeganie zasad bezpieczeństwa
– zachęcanie do zgodnej zabawy i porządkowania po skończonej zabawie
– rozwijanie myślenia i wyobraźni twórczej
– rozwój wrażliwości na elementy muzyki: tempo, dynamikę
– rozwój orientacji przestrzennej
– rozwijanie odporności emocjonalnej
– przestrzeganie norm i zasad
– rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej
– utrwalenie słów i melodii piosenek
– doskonalenie precyzji ruchów palców i dłoni
– utrwalenie znajomości liczb 1- 10
II. RAZEM JEST WESELEJ
– rozwijanie poczucia, iż każde dziecko w grupie jest ważne
– dostrzeganie związków przyczynowo – skutkowych
– orientowanie się w najbliższym otoczeniu przedszkola
– koncentracja uwagi na precyzyjnym wykonaniu szczegółów
– rozwijanie przyjacielskiej postawy w stosunku do członków grupy
– rozwijanie poczucia wspólnoty grupowej
– uważne spostrzeganie zjawisk i obiektów
– rozwój spostrzegawczości słuchowej
– szybkie reagowanie na zmiany tempa i dynamiki
– sprawna analiza i synteza sylabowa wyrazów
– uświadomienie sobie konieczności stosowania słów: proszę, dziękuję, przepraszam
– nabywanie precyzji i dokładności w rysowaniu
– rozwijanie mowy – rozwijanie umiejętności różnicowania dźwięków
III. NASZE EMOCJE I UCZUCIA
-umiejętność przyjmowania prawidłowej postawy przez ćwiczenia gimnastyczne
-rozwijanie poczucia przynależności do wspólnoty dziecięcej
-nabywanie umiejętności weryfikowania swoich poglądów oraz poglądów wyrażanych przez inne osoby
-rozwijanie postawy odpowiedzialności
-zgodna współpraca w parze
-rozpoznawanie i nazywanie swoich emocji
-nabywanie umiejętności planowania swojej pracy
-dostrzeganie szczególnej roli ostatniego liczebnika, gdyż określa on także liczbę policzonych obiektów
-rozbudzenie wyobraźni
-nabywanie swobody w wyrażaniu swoich emocji i uczuć w sposób niewerbalny
-rozwijanie wrażliwości czuciowej opuszków palców
-wydłużanie czasu koncentracji uwagi
-rozwijanie poczucia rytmu i wyobraźni ruchowej
IV. POWITANIE JESIENI
-dzielenie się swoimi przeżyciami
-doskonalenie chwytu pęsetkowego
-rozwijanie umiejętności kontynuowania rytmów
-odkrywanie zjawisk zachodzących w przyrodzie wraz ze zmianą pory roku,
-rozwijanie wrażliwości na piękno przyrody
-rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych pod względem leksykalnym i gramatycznym
-nabywanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
-rozumienie przenośni i porównań
-rozwijanie zainteresowań przyrodniczych i technicznych
-wzbogacenie słownictwa, wiedzy przyrodniczej
-skupienie uwagi na wykonywanym zadaniu
-zwrócenie uwagi na względność liczebników porządkowych
-próby wczuwania się w nastrój muzyki
-próby wyrażania przeżyć i nastrojów w formie plastycznej
-rozumienie pojęć: w, na, pod, za, obok, nad
-rozwijanie orientacji w przestrzeni
-rozwijanie zmysłu dotyku, węchu, wzroku
-umiejętnie stosowanie zdrobnień i zgrubień
-dochodzenie do wniosku, że wynik pomiaru zależy od stosowanych jednostek pomiaru.
Szczegółowy rozkład dnia
7.30 – 8.15 Schodzenie się dzieci, kontakty indywidualne, rozmowy na tematy dowolne, zabawy swobodne dowolnie wybraną zabawką, zabawy przy niewielkim udziale nauczycielki
8.15 – 8.30 Zabawa poranna, zabiegi higieniczne
8.30 – 9.00 Śniadanie, zabiegi higieniczne po śniadaniu
9.00 – 10.00 Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, realizacja programu edukacji przedszkolnej, koncert lub teatrzyk 1 raz w miesiącu, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci
10.00 – 11.00 II Śniadanie, spacery, zabawy dowolne, ruchowe w ogrodzie, (w razie niepogody w sali)
11.00 – 11.30 Czynności samoobsługowe po powrocie z ogrodu; spaceru, zabiegi higieniczne przed posiłkiem
11.30 – 12.00 Obiad, zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe przed odpoczynkiem
12.00 – 13.00 Odpoczynek – relaksacja przy słuchaniu muzyki; bajki czytanej przez nauczycielkę lub z odtwarzacza
13.00 – 13.30 Dowolne zajęcia przy stoliku – gry, układanki stolikowe, rysowanie na temat dowolny, labirynty i inne kształtujące logiczne myślenie, spostrzegawczość wzrokową, sprawność manualną
13.30- 14.00 Zabawa ruchowa, czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne przed posiłkiem
14.00 – 14.20 Podwieczorek, zabiegi higieniczne po podwieczorku
14.20 – 16.00 Odchodzenie dzieci do domów, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci, gry i układanki dydaktyczne w małych zespołach, porządkowanie sali.
Zajęcia z j. angielskiego – Wtorek i czwartek 11.15-11.45
Zajęcia z religii – Środa i Piątek 13.30
Piosenki i Wiersze
„Żółty listek” – wiersza K. Dardzińskiej.
Żółty listek był tak mały,
że mu liście zasłaniały
Cały widok na przedszkole,
A zobaczyć chciał tam Olę.
Wietrzyk dmuchnął, listek spadł,
Lecąc widział cały świat.
A tuż za nim listków więcej
pospadało z drzew czym prędzej.
Zabawy paluszkowe
„Pieczenie ciasta” – zabawa paluszkowa.
Bierzemy dużą miskę – rysowanie przed sobą na dywanie koła. Wsypujemy cukier, wbijamy jajka i ucieramy – prawą ręką gest wsypywania cukru, klaśnięcie w dłonie, a następnie odrzucenie skorupek jajka na boki, ucieranie – ruchy okrężne. Dodajemy roztopione masło, wsypujemy mąkę i wyrabiamy ciasto – gest wlewania i wsypywania oraz wyrabiania. Wałkujemy – obiema rękami gest wałkowania. Wyrównujemy powierzchnię ciasta, wkładamy ciasto do piekarnika – naśladowanie wsuwania blachy i zamykania piekarnika. Patrzymy przez szybkę jak rośnie ciasto – pochylenie głowy do przodu z dłońmi zbliżonymi do czoła. Słychać dzwonek piekarnika „dryń”, naśladowanie otwierania piekarnika i wyciągania blachy. Studzimy ciasto – dmuchanie. Kroimy ciasto na kawałki, próbujemy czy ciasto nam smakuje – gest wkładania ciasta do buzi i naśladowanie jedzenia przy zamkniętych ustach. Ale pycha! – głaszczemy się po brzuchu ruchem okrężnym.
Zabawy ortofoniczne
„Strach ma wielkie oczy” – zabawa ortofoniczna.
Dzieci podzielone na zespoły będą naśladować głos sów „ hu-hu”, głos wilków: „auuu”, głos węży: „sss”, głos kolegów: „hop hop!”.
Jedno dziecko odgrywa rolę osoby, która podczas wycieczki do lasu zagapiła się i zgubiła kolegów, a teraz próbuje ich odnaleźć. Dziecko chodzi po sali i woła: „hop hop!”. Gdy zbliży się do sów, one wołają: „hu-hu”, wtedy dziecko boi się i ucieka. Szukający znowu chodzi po lesie i woła: „hop hop!”. Gdy zbliży się do wilków, one wołają: „auuu”, wtedy też ucieka. Gdy zbliży się do węży, one wydają dźwięk: „sss”, wtedy również ucieka. Gdy na swoje zawołanie usłyszy głos kolegów: „hop hop!”– wtedy idzie odważnie w tym kierunku i uradowany ściska im dłonie. Zmiany ról.
Ćwiczenia oddechowe
„Podmuchy wiatru” – ćwiczenia oddechowe.
Dzieci podchodzą do stolików podzielone na grupy, na stołach rozłożone są papierowe, kolorowe liście. Zadaniem dzieci jest zdmuchnąć liście ze stolików.
Dorosły może zademonstrować ćwiczenie oddechowe: umieszcza liść na ścianie a następnie delikatnie, z jednostajną energią dmucha na niego. W momencie, gdy kieruje już powietrze z pewną siłą na liść, puszcza go, a on nadal trzyma się ściany! Chętne dzieci powtarzają ćwiczenie.