• Misie

    Nauczyciele prowadzący: Joanna Zagermann, Beata Kupisz

opis pojawi się wkrótce

Komunikaty Nauczyciela

Kwiecień:

CO SŁYCHAĆ WIOSNĄ W OGRÓDKU?

– wdrażanie do wywiązywania się z podjętych zadań,

– wzbogacanie wiadomości dzieci o otaczającym nas  świecie roślin i zwierząt,

– poznanie pracy ogrodnika,

– poznanie etapów rozwoju rośliny,

– poznanie życia i zwyczajów kreta,

– kształcenie umiejętności określania kierunków i ustalania położenia przedmiotów w stosunku do własnej osoby i do innych przedmiotów, odróżnia stronę lewą i prawą,

-posługuje sie pojęciami wczoraj, dziś, jutro, nazwami dni tygodnia i miesięcy ( poranne powitania ).

KWIECIEŃ – PLECIEŃ

– kształtowanie umiejętności prawidłowego kierunku rysowania: od lewej do prawej,

– rozwijanie umiejętności przestrzegania reguł i radzenia sobie z przegraną,

– rozwijanie mowy i myślenia – rozwijanie spostrzegawczości i uwagi,

– rozwijanie zainteresowań otaczającym nas środowiskiem przyrodniczym,

– poszerzenie wiadomości przyrodniczych, związanych z różnorodnością pogody w kwietniu,

– rozwijanie umiejętności przeliczania w dostępnym zakresie,

– doskonalenie umiejętności klasyfikacji przedmiotów ze względu na wybrane cechy (klasyfikowanie według cechy jakościowej),

– rozwijanie wyobraźni muzycznej przez niekonwencjonalne wykorzystywanie przedmiotów z otoczenia oraz instrumentów.

STOP! ZABRANIAM! ZAKAZUJE!

ŚMIECI W WOREK SIĘ PAKUJE

 

– kształtowanie wrażliwości na otaczający świat i poczucia odpowiedzialności za jego wygląd poprzez wdrażanie do:

umiejętności segregowania odpadów; szanowania zieleni; racjonalnego wykorzystania wody;

-dostarczanie wiedzy o zagrożeniach środowiska i sposobach ochrony;

– kształtowanie twórczej aktywności.

MIASTO I WIEŚ

-rozwijanie pomysłowości,

-rozwijanie ekspresji ruchowej,

-wczuwanie się w charakter postaci i sytuacji,

-rozwijanie słownictwa,

-usprawnienie narządów artykulacyjnych,

-doskonalenie umiejętności śpiewu,

-utrwalenie wiadomości n/t cech charakterystycznych zwierząt,

-rozwijanie sprawności dłoni,

-rozwijanie inwencji twórczej,

-rozwijanie samodzielności w myśleniu i działaniu.

-rozwijanie logicznego myślenia.

Szczegółowy rozkład dnia

7.30 – 8.15 Schodzenie się dzieci, kontakty indywidualne, rozmowy na tematy dowolne, zabawy swobodne dowolnie wybraną zabawką, zabawy przy niewielkim udziale nauczycielki

8.15 – 8.30 Zabawa poranna, zabiegi higieniczne

8.30 – 9.00 Śniadanie, zabiegi higieniczne po śniadaniu

9.00 – 10.00 Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, realizacja programu edukacji przedszkolnej, koncert lub teatrzyk 1 raz w miesiącu, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci

10.00 – 11.00 II Śniadanie, spacery, zabawy dowolne, ruchowe w ogrodzie, (w razie niepogody w sali)

11.00 – 11.30 Czynności samoobsługowe po powrocie z ogrodu; spaceru, zabiegi higieniczne przed posiłkiem

11.30 – 12.00 Obiad, zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe przed odpoczynkiem

12.00 – 13.00 Odpoczynek – relaksacja przy słuchaniu muzyki; bajki czytanej przez nauczycielkę lub z odtwarzacza

13.00 – 13.30 Dowolne zajęcia przy stoliku – gry, układanki stolikowe, rysowanie na temat dowolny, labirynty i inne kształtujące logiczne myślenie, spostrzegawczość wzrokową, sprawność manualną

13.30- 14.00 Zabawa ruchowa, czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne przed posiłkiem

14.00 – 14.20 Podwieczorek, zabiegi higieniczne po podwieczorku

14.20 – 16.00 Odchodzenie dzieci do domów, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci, gry i układanki dydaktyczne w małych zespołach, porządkowanie sali.

Zajęcia z j. angielskiego – Wtorek i czwartek 11.15-11.45

Zajęcia z religii – Środa i Piątek 13.30

Wiadomość do Nauczyciela

Piosenki i Wiersze

„Żółty listek” –  wiersza K. Dardzińskiej.

Żółty listek był tak mały,

że mu liście zasłaniały

Cały widok na przedszkole,

A zobaczyć chciał tam Olę.

Wietrzyk dmuchnął, listek spadł,

Lecąc widział cały świat.

A tuż za nim listków więcej

pospadało z drzew czym prędzej.

Zabawy paluszkowe

„Pieczenie ciasta” – zabawa paluszkowa.

Bierzemy dużą miskę – rysowanie przed sobą na dywanie koła. Wsypujemy cukier, wbijamy jajka i ucieramy – prawą ręką gest wsypywania cukru, klaśnięcie w dłonie, a następnie odrzucenie skorupek jajka na boki, ucieranie – ruchy okrężne. Dodajemy roztopione masło, wsypujemy mąkę i wyrabiamy ciasto – gest wlewania i wsypywania oraz wyrabiania. Wałkujemy – obiema rękami gest wałkowania. Wyrównujemy powierzchnię ciasta, wkładamy ciasto do piekarnika – naśladowanie wsuwania blachy i zamykania piekarnika. Patrzymy przez szybkę jak rośnie ciasto – pochylenie głowy do przodu z dłońmi zbliżonymi do czoła. Słychać dzwonek piekarnika „dryń”, naśladowanie otwierania piekarnika i wyciągania blachy. Studzimy ciasto – dmuchanie. Kroimy ciasto na kawałki, próbujemy czy ciasto nam smakuje – gest wkładania ciasta do buzi i naśladowanie jedzenia przy zamkniętych ustach. Ale pycha! – głaszczemy się po brzuchu ruchem okrężnym.

Zabawy ortofoniczne

„Strach ma wielkie oczy” – zabawa ortofoniczna.

Dzieci podzielone na zespoły będą naśladować głos sów „ hu-hu”, głos wilków: „auuu”, głos węży: „sss”, głos kolegów: „hop hop!”.

Jedno dziecko odgrywa rolę osoby, która podczas wycieczki do lasu zagapiła się i zgubiła kolegów, a teraz próbuje ich odnaleźć. Dziecko chodzi po sali i woła: „hop hop!”. Gdy zbliży się do sów, one wołają: „hu-hu”, wtedy dziecko boi się i ucieka. Szukający znowu chodzi po lesie i woła: „hop hop!”. Gdy zbliży się do wilków, one wołają: „auuu”, wtedy też ucieka. Gdy zbliży się do węży, one wydają dźwięk: „sss”, wtedy również ucieka. Gdy na swoje zawołanie usłyszy głos kolegów: „hop hop!”– wtedy idzie odważnie w tym kierunku i uradowany ściska im dłonie. Zmiany ról.

Ćwiczenia oddechowe

„Podmuchy wiatru” – ćwiczenia oddechowe.

Dzieci podchodzą do stolików podzielone na grupy, na stołach rozłożone są papierowe, kolorowe liście. Zadaniem dzieci jest zdmuchnąć liście ze stolików.

Dorosły może zademonstrować ćwiczenie oddechowe: umieszcza liść na ścianie a następnie delikatnie, z jednostajną energią dmucha na niego. W momencie, gdy kieruje już powietrze z pewną siłą na liść, puszcza go, a on nadal trzyma się ściany! Chętne dzieci powtarzają ćwiczenie.

Skip to content