• Misie

    Nauczyciele prowadzący: Joanna Zagermann, Beata Kupisz

opis pojawi się wkrótce

Komunikaty Nauczyciela

Zamierzenia Marzec

Gdzie jesteś wiosno

-odczytywanie sensu znaków i symboli

-poprawa koordynacji wzrokowo – ruchowej

-skupienie uwagi i zaangażowanie w wykonywane zadanie

-rozwijanie zainteresowań czytelniczych

-wyrabianie orientacji w otoczeniu

-rozwijanie logicznego rozumowania

-odkrywanie, iż zabawy matematyczna mogą być źródłem satysfakcji i  przyjemności

-odprężenie, odciążenie systemu nerwowego

-rozwijanie wyobraźni twórczej

-rozwijanie dużej motoryki

-rozwijanie poczucia rytmu

-rozwijanie zainteresowań przyrodniczych

-różnicowanie cech charakterystycznych zimy i wiosny

-poznanie pojęcia” zwiastuny wiosny”

-rozwijanie samodzielnego myślenia, próby wyciągania wniosków

Tworzymy zielony ogródek

-sprawne poruszanie się w przestrzeni – płynność i zręczność ruchów

-wyrabianie dokładności i precyzji ruchów

-przyjmowanie prawidłowej postawy podczas rzucania

-regeneracja organizmu

-rozwijanie spostrzegawczości słuchowej

-utrwalenie znajomości barw podstawowych i pochodnych

-doskonalenie techniki rysunkowej

-rozwijanie słuchu fonematycznego

-usprawnianie procesu liczenia znikających obiektów

-aktywne słuchanie nowo poznanej piosenki

-rozwijanie umiejętności rozróżniania kierunków

– zakładanie „zielonego kącika” w sali

(sadzenie cebulek, zasianie rzeżuchy)

-rozwijanie wrażliwości na piękno przyrody

-zwracanie uwagi na detale i szczegóły

-utrwalenie znajomości pojęć: nad, pod, między, na, w, obok

Cztery żywioły

-rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego

-rozwijanie umiejętności szeregowania elementów zbioru

– podporządkowanie się ustalonym regułom zabaw i gier

-zapoznanie z instrumentem dzwonki diatoniczne

-poszanowanie zabawek

-zdobywanie wiedzy n/t tego jak można oszczędzać wodę

-rozwijanie sprawności grafomotorycznej

-rozwijanie postawy proekologicznej

-rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem.

-dostrzeganie siły żywiołu, jakim jest ogień – korzyści i zagrożenia.

Szczegółowy rozkład dnia

7.30 – 8.15 Schodzenie się dzieci, kontakty indywidualne, rozmowy na tematy dowolne, zabawy swobodne dowolnie wybraną zabawką, zabawy przy niewielkim udziale nauczycielki

8.15 – 8.30 Zabawa poranna, zabiegi higieniczne

8.30 – 9.00 Śniadanie, zabiegi higieniczne po śniadaniu

9.00 – 10.00 Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, realizacja programu edukacji przedszkolnej, koncert lub teatrzyk 1 raz w miesiącu, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci

10.00 – 11.00 II Śniadanie, spacery, zabawy dowolne, ruchowe w ogrodzie, (w razie niepogody w sali)

11.00 – 11.30 Czynności samoobsługowe po powrocie z ogrodu; spaceru, zabiegi higieniczne przed posiłkiem

11.30 – 12.00 Obiad, zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe przed odpoczynkiem

12.00 – 13.00 Odpoczynek – relaksacja przy słuchaniu muzyki; bajki czytanej przez nauczycielkę lub z odtwarzacza

13.00 – 13.30 Dowolne zajęcia przy stoliku – gry, układanki stolikowe, rysowanie na temat dowolny, labirynty i inne kształtujące logiczne myślenie, spostrzegawczość wzrokową, sprawność manualną

13.30- 14.00 Zabawa ruchowa, czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne przed posiłkiem

14.00 – 14.20 Podwieczorek, zabiegi higieniczne po podwieczorku

14.20 – 16.00 Odchodzenie dzieci do domów, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci, gry i układanki dydaktyczne w małych zespołach, porządkowanie sali.

J. angielski: WTOREK i PIĄTEK 9.00 – 10.00
Religia: PONIEDZIAŁEK i CZWARTEK 12.00- 12.30

Wiadomość do Nauczyciela

Piosenki i Wiersze

,,O przechodzeniu przez ulicę” – piosenka

Zanim ulicę przekroczysz, otwórz szeroko swe oczy,
bo to bardzo ważna jest rzecz by się na baczności wciąż mieć.
Najpierw w lewo, w prawo potem, jeszcze w lewo spójrz z powrotem,
jeśli droga jest wolna już, swe kroki pewnie skieruj w przód.

Sprawa jest o tyle łatwa, jeśli są na przejściu światła,
one drogę pokazują, czy przechodzić informują.
Gdy zielone sygnał dało, wnet przed siebie ruszaj śmiało,
lecz czerwone daje znać, że nadal w miejscu musisz stać.

Zabawy paluszkowe

„Pieczenie ciasta” – zabawa paluszkowa.

Bierzemy dużą miskę – rysowanie przed sobą na dywanie koła. Wsypujemy cukier, wbijamy jajka i ucieramy – prawą ręką gest wsypywania cukru, klaśnięcie w dłonie, a następnie odrzucenie skorupek jajka na boki, ucieranie – ruchy okrężne. Dodajemy roztopione masło, wsypujemy mąkę i wyrabiamy ciasto – gest wlewania i wsypywania oraz wyrabiania. Wałkujemy – obiema rękami gest wałkowania. Wyrównujemy powierzchnię ciasta, wkładamy ciasto do piekarnika – naśladowanie wsuwania blachy i zamykania piekarnika. Patrzymy przez szybkę jak rośnie ciasto – pochylenie głowy do przodu z dłońmi zbliżonymi do czoła. Słychać dzwonek piekarnika „dryń”, naśladowanie otwierania piekarnika i wyciągania blachy. Studzimy ciasto – dmuchanie. Kroimy ciasto na kawałki, próbujemy czy ciasto nam smakuje – gest wkładania ciasta do buzi i naśladowanie jedzenia przy zamkniętych ustach. Ale pycha! – głaszczemy się po brzuchu ruchem okrężnym.

Zabawy ortofoniczne

„Strach ma wielkie oczy” – zabawa ortofoniczna.

Dzieci podzielone na zespoły będą naśladować głos sów „ hu-hu”, głos wilków: „auuu”, głos węży: „sss”, głos kolegów: „hop hop!”.

Jedno dziecko odgrywa rolę osoby, która podczas wycieczki do lasu zagapiła się i zgubiła kolegów, a teraz próbuje ich odnaleźć. Dziecko chodzi po sali i woła: „hop hop!”. Gdy zbliży się do sów, one wołają: „hu-hu”, wtedy dziecko boi się i ucieka. Szukający znowu chodzi po lesie i woła: „hop hop!”. Gdy zbliży się do wilków, one wołają: „auuu”, wtedy też ucieka. Gdy zbliży się do węży, one wydają dźwięk: „sss”, wtedy również ucieka. Gdy na swoje zawołanie usłyszy głos kolegów: „hop hop!”– wtedy idzie odważnie w tym kierunku i uradowany ściska im dłonie. Zmiany ról.

Ćwiczenia oddechowe

„Podmuchy wiatru” – ćwiczenia oddechowe.

Dzieci podchodzą do stolików podzielone na grupy, na stołach rozłożone są papierowe, kolorowe liście. Zadaniem dzieci jest zdmuchnąć liście ze stolików.

Dorosły może zademonstrować ćwiczenie oddechowe: umieszcza liść na ścianie a następnie delikatnie, z jednostajną energią dmucha na niego. W momencie, gdy kieruje już powietrze z pewną siłą na liść, puszcza go, a on nadal trzyma się ściany! Chętne dzieci powtarzają ćwiczenie.