• Misie

    Nauczyciele prowadzący: Joanna Zagermann, Beata Kupisz

opis pojawi się wkrótce

Komunikaty Nauczyciela

I.WITAJ PRZEDSZKOLE

– odczuwanie atmosfery bezpieczeństwa i wsparcia -próby nazywania emocji

– wzbogacenie wiedzy n/t różnych możliwości spędzania wakacji –budowanie wypowiedzi -precyzyjne wyrażanie myśli (opowiadanie wg planu)

– lepsze poznanie i rozumienie siebie nawzajem

– dokonywanie syntezy sylabowej wyrazów

– przygotowanie do definiowania

– zwrócenie uwagi na szczegóły dotyczące wyglądu, ubrania kolegów i koleżanek

– odkrywanie mocnych stron członków grupy

– rozwijanie wrażliwości na barwy, kształty, faktury

– przestrzeganie zasad bezpieczeństwa

– zachęcanie do zgodnej zabawy i porządkowania po skończonej zabawie

– rozwijanie myślenia i wyobraźni twórczej

– rozwój wrażliwości na elementy muzyki: tempo, dynamikę

– rozwój orientacji przestrzennej

– rozwijanie odporności emocjonalnej

– przestrzeganie norm i zasad

– rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej

– utrwalenie słów i melodii piosenek

– doskonalenie precyzji ruchów palców i dłoni

– utrwalenie znajomości liczb 1- 10

II. RAZEM JEST WESELEJ

– rozwijanie poczucia, iż każde dziecko w grupie jest ważne

– dostrzeganie związków przyczynowo – skutkowych

– orientowanie się w najbliższym otoczeniu przedszkola

– koncentracja uwagi na precyzyjnym wykonaniu szczegółów

– rozwijanie przyjacielskiej postawy w stosunku do członków grupy

– rozwijanie poczucia wspólnoty grupowej

– uważne spostrzeganie zjawisk i obiektów

– rozwój spostrzegawczości słuchowej

– szybkie reagowanie na zmiany tempa i dynamiki

– sprawna analiza i synteza sylabowa wyrazów

– uświadomienie sobie konieczności stosowania słów: proszę, dziękuję, przepraszam

– nabywanie precyzji i dokładności w rysowaniu

– rozwijanie mowy – rozwijanie umiejętności różnicowania dźwięków

III. NASZE EMOCJE I UCZUCIA

-umiejętność przyjmowania prawidłowej postawy przez ćwiczenia gimnastyczne

-rozwijanie poczucia przynależności do wspólnoty dziecięcej

-nabywanie umiejętności weryfikowania swoich poglądów oraz poglądów wyrażanych przez inne osoby

-rozwijanie postawy odpowiedzialności

-zgodna współpraca w parze

-rozpoznawanie i nazywanie swoich emocji

-nabywanie umiejętności planowania swojej pracy

-dostrzeganie szczególnej roli ostatniego liczebnika, gdyż określa on także liczbę policzonych obiektów

-rozbudzenie wyobraźni

-nabywanie swobody w wyrażaniu swoich emocji i uczuć w sposób niewerbalny

-rozwijanie wrażliwości czuciowej opuszków palców

-wydłużanie czasu koncentracji uwagi

-rozwijanie poczucia rytmu i wyobraźni ruchowej

IV. POWITANIE JESIENI

-dzielenie się swoimi przeżyciami

-doskonalenie chwytu pęsetkowego

-rozwijanie umiejętności kontynuowania rytmów

-odkrywanie zjawisk zachodzących w przyrodzie wraz ze zmianą pory roku,

-rozwijanie wrażliwości na piękno przyrody

-rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych pod względem leksykalnym i gramatycznym

-nabywanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem

-rozumienie przenośni i porównań

-rozwijanie zainteresowań przyrodniczych i technicznych

-wzbogacenie słownictwa, wiedzy przyrodniczej

-skupienie uwagi na wykonywanym zadaniu

-zwrócenie uwagi na względność liczebników porządkowych

-próby wczuwania się w nastrój muzyki

-próby wyrażania przeżyć i nastrojów w formie plastycznej

-rozumienie pojęć: w, na, pod, za, obok, nad

-rozwijanie orientacji w przestrzeni

-rozwijanie zmysłu dotyku, węchu, wzroku

-umiejętnie stosowanie zdrobnień i zgrubień

-dochodzenie do wniosku, że wynik pomiaru zależy od stosowanych jednostek pomiaru.

Szczegółowy rozkład dnia

7.30 – 8.15 Schodzenie się dzieci, kontakty indywidualne, rozmowy na tematy dowolne, zabawy swobodne dowolnie wybraną zabawką, zabawy przy niewielkim udziale nauczycielki

8.15 – 8.30 Zabawa poranna, zabiegi higieniczne

8.30 – 9.00 Śniadanie, zabiegi higieniczne po śniadaniu

9.00 – 10.00 Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, realizacja programu edukacji przedszkolnej, koncert lub teatrzyk 1 raz w miesiącu, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci

10.00 – 11.00 II Śniadanie, spacery, zabawy dowolne, ruchowe w ogrodzie, (w razie niepogody w sali)

11.00 – 11.30 Czynności samoobsługowe po powrocie z ogrodu; spaceru, zabiegi higieniczne przed posiłkiem

11.30 – 12.00 Obiad, zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe przed odpoczynkiem

12.00 – 13.00 Odpoczynek – relaksacja przy słuchaniu muzyki; bajki czytanej przez nauczycielkę lub z odtwarzacza

13.00 – 13.30 Dowolne zajęcia przy stoliku – gry, układanki stolikowe, rysowanie na temat dowolny, labirynty i inne kształtujące logiczne myślenie, spostrzegawczość wzrokową, sprawność manualną

13.30- 14.00 Zabawa ruchowa, czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne przed posiłkiem

14.00 – 14.20 Podwieczorek, zabiegi higieniczne po podwieczorku

14.20 – 16.00 Odchodzenie dzieci do domów, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci, gry i układanki dydaktyczne w małych zespołach, porządkowanie sali.

Zajęcia z j. angielskiego – Wtorek i czwartek 11.15-11.45

Zajęcia z religii – Środa i Piątek 13.30

Wiadomość do Nauczyciela

Piosenki i Wiersze

„Żółty listek” –  wiersza K. Dardzińskiej.

Żółty listek był tak mały,

że mu liście zasłaniały

Cały widok na przedszkole,

A zobaczyć chciał tam Olę.

Wietrzyk dmuchnął, listek spadł,

Lecąc widział cały świat.

A tuż za nim listków więcej

pospadało z drzew czym prędzej.

Zabawy paluszkowe

„Pieczenie ciasta” – zabawa paluszkowa.

Bierzemy dużą miskę – rysowanie przed sobą na dywanie koła. Wsypujemy cukier, wbijamy jajka i ucieramy – prawą ręką gest wsypywania cukru, klaśnięcie w dłonie, a następnie odrzucenie skorupek jajka na boki, ucieranie – ruchy okrężne. Dodajemy roztopione masło, wsypujemy mąkę i wyrabiamy ciasto – gest wlewania i wsypywania oraz wyrabiania. Wałkujemy – obiema rękami gest wałkowania. Wyrównujemy powierzchnię ciasta, wkładamy ciasto do piekarnika – naśladowanie wsuwania blachy i zamykania piekarnika. Patrzymy przez szybkę jak rośnie ciasto – pochylenie głowy do przodu z dłońmi zbliżonymi do czoła. Słychać dzwonek piekarnika „dryń”, naśladowanie otwierania piekarnika i wyciągania blachy. Studzimy ciasto – dmuchanie. Kroimy ciasto na kawałki, próbujemy czy ciasto nam smakuje – gest wkładania ciasta do buzi i naśladowanie jedzenia przy zamkniętych ustach. Ale pycha! – głaszczemy się po brzuchu ruchem okrężnym.

Zabawy ortofoniczne

„Strach ma wielkie oczy” – zabawa ortofoniczna.

Dzieci podzielone na zespoły będą naśladować głos sów „ hu-hu”, głos wilków: „auuu”, głos węży: „sss”, głos kolegów: „hop hop!”.

Jedno dziecko odgrywa rolę osoby, która podczas wycieczki do lasu zagapiła się i zgubiła kolegów, a teraz próbuje ich odnaleźć. Dziecko chodzi po sali i woła: „hop hop!”. Gdy zbliży się do sów, one wołają: „hu-hu”, wtedy dziecko boi się i ucieka. Szukający znowu chodzi po lesie i woła: „hop hop!”. Gdy zbliży się do wilków, one wołają: „auuu”, wtedy też ucieka. Gdy zbliży się do węży, one wydają dźwięk: „sss”, wtedy również ucieka. Gdy na swoje zawołanie usłyszy głos kolegów: „hop hop!”– wtedy idzie odważnie w tym kierunku i uradowany ściska im dłonie. Zmiany ról.

Ćwiczenia oddechowe

„Podmuchy wiatru” – ćwiczenia oddechowe.

Dzieci podchodzą do stolików podzielone na grupy, na stołach rozłożone są papierowe, kolorowe liście. Zadaniem dzieci jest zdmuchnąć liście ze stolików.

Dorosły może zademonstrować ćwiczenie oddechowe: umieszcza liść na ścianie a następnie delikatnie, z jednostajną energią dmucha na niego. W momencie, gdy kieruje już powietrze z pewną siłą na liść, puszcza go, a on nadal trzyma się ściany! Chętne dzieci powtarzają ćwiczenie.