• Misie

    Nauczyciele prowadzący: Joanna Zagermann, Beata Kupisz

opis pojawi się wkrótce

Komunikaty Nauczyciela

I TYDZIEŃ       ZŁOTA JESIEŃ WOKÓŁ NAS

-wzbogacenie wiedzy przyrodniczej

-zwrócenie uwagi na charakterystyczne cechy jesieni

-zgodne współdziałanie z kolegą podczas ćwiczeń w parach

-zaznajomienie z wyglądem i sposobem kreślenia litery „A,a” (chętne)

-rozwijanie mowy

-zachowanie zasad bezpieczeństwa

-wykorzystanie swojej wiedzy przez zastosowanie jesiennych barw

-zapoznanie z wyglądem i sposobem kreślenia cyfry 2

-sprawne liczenie od 1 do 6

-rozwijanie pamięci wzrokowej.

II TYDZIEŃ DBAM O SWOJE BEZPIECZEŃSTWO

-zapoznanie z zasadami przechodzenia przez jezdnię

-zwrócenie uwagi na wygląd i znaczenie znaków drogowych

-uświadomienie roli sygnalizacji świetlnej

-odprężenie, regeneracja organizmu poprzez zabawy wyciszające i słuchanie muzyki relaksacyjnej

-rozumienie pojęcia symbolu

-wczuwanie się w charakter odgrywanej postaci

– utrwalenie pojęć: w lewo, w prawo, do przodu, do tyłu

-wzbogacenie słownictwa (droga, jezdnia, chodnik, pas ruchu, skrzyżowanie, przejście dla pieszych)

-uświadomienie konieczności dbania o bezpieczeństwo.

-wzbogacenie wiedzy n/t pracy policjanta

-utrwalenie znajomości swojego adresu domowego

-zaznajomienie z wyglądem cyfry 3,

-rozwijanie umiejętności chwytania i ukrywania w dłoni drobnych przedmiotów

-utrwalenie znajomości zapisu graficznego litery “A, a” i “O, o” oraz swojego imienia

-poznanie numeru alarmowego 112

zdobywanie wiedzy praktycznej – sposobu wzywania karetki pogotowia.

III TYDZIEŃ      WAŻNE WYNALAZKI

-doskonalenie dokładności i precyzji ruchów

-zwrócenie uwagi na poprawność gramatyczną wypowiedzi

-rozwijanie zainteresowań technicznych

-wzbogacenie wiedzy n/t przeznaczenia wybranych urządzeń

-rozwijanie ciekawości poznawczej

-dostosowanie własnych pomysłów do pomysłów innych

-rozwijanie pomysłowości

– zaznajomienie z wyglądem i sposobem kreślenia litery „T, t”

-poprawa skoczności

– oswajanie dzieci z ciszą,

-rozwijanie pamięci wzrokowej, wyobraźni przestrzennej

-rozwijanie mowy podczas określania nazw czynności

-usprawnianie ruchów palców u obu rąk

-rozwijanie kreatywności

-zaznajomienie z wyglądem cyfry 4

-realizowanie własnych pomysłów.

IV TYDZIEŃ    SPOSOBY NA JESIENNĄ SZARUGĘ

-rozumienie pojęcia „zdanie”

-poznanie znaczenia słowa „hobby”

-rozwijanie zainteresowań czytelniczych

-rozwijanie pamięci muzycznej

-utrwalenie znajomości cyfr

-utrwalenie znajomości poznanych liter

-zaznajomienie z obrazem graficznym liczby 5

-cierpliwe czekanie na swoją kolej

-szybkie reagowanie na zmiany rytmu

– rozwijanie orientacji w przestrzeni bez kontroli wzrok

-rozwijanie małej motoryki

– coraz sprawniejsza lokalizacja dźwięku

-próby tworzenia rymów do podanych wyrazów

-rozumienie pojęć czasu: dzisiaj, wczoraj, jutro

– zaznajomienie się z literą “I, i”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V TYDZIEŃ     WSZYSCY MAJĄ DOMY

-spostrzeganie podobieństw i różnic

-rozwijanie zainteresowań architekturą mieszkalną i krajobrazu

– rozwijanie samodzielności myślenia, argumentowania

-utrwalenie umiejętności podziału wyrazów na sylaby i liczenia sylab w wyrazie

-rozwijanie wrażliwości na kształty

-nazywanie sprzętów domowych

-odczuwanie więzi ze środowiskiem rodzinnym

-angażowanie wszystkich zmysłów

-rozwijanie precyzji i dokładności podczas zaginania i składania papieru

-rozwijanie umiejętności formułowania pytań

-zapoznanie z różnymi rodzajami budynków, schronień, domów

-rozwijanie umiejętności porównywania elementów zbioru pod względem liczebności,

-rozumienie pojęć: mniej, więcej, tyle samo

-utrwalenie wiedzy o domach różnych częściach świata

-rozumienie pojęcia „o 1 więcej

– zaznajomienie z obrazem graficznym litery „D, d”.

Szczegółowy rozkład dnia

7.30 – 8.15 Schodzenie się dzieci, kontakty indywidualne, rozmowy na tematy dowolne, zabawy swobodne dowolnie wybraną zabawką, zabawy przy niewielkim udziale nauczycielki

8.15 – 8.30 Zabawa poranna, zabiegi higieniczne

8.30 – 9.00 Śniadanie, zabiegi higieniczne po śniadaniu

9.00 – 10.00 Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, realizacja programu edukacji przedszkolnej, koncert lub teatrzyk 1 raz w miesiącu, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci

10.00 – 11.00 II Śniadanie, spacery, zabawy dowolne, ruchowe w ogrodzie, (w razie niepogody w sali)

11.00 – 11.30 Czynności samoobsługowe po powrocie z ogrodu; spaceru, zabiegi higieniczne przed posiłkiem

11.30 – 12.00 Obiad, zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe przed odpoczynkiem

12.00 – 13.00 Odpoczynek – relaksacja przy słuchaniu muzyki; bajki czytanej przez nauczycielkę lub z odtwarzacza

13.00 – 13.30 Dowolne zajęcia przy stoliku – gry, układanki stolikowe, rysowanie na temat dowolny, labirynty i inne kształtujące logiczne myślenie, spostrzegawczość wzrokową, sprawność manualną

13.30- 14.00 Zabawa ruchowa, czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne przed posiłkiem

14.00 – 14.20 Podwieczorek, zabiegi higieniczne po podwieczorku

14.20 – 16.00 Odchodzenie dzieci do domów, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci, gry i układanki dydaktyczne w małych zespołach, porządkowanie sali.

J. angielski: WTOREK i PIĄTEK 9.00 – 10.00
Religia: PONIEDZIAŁEK i CZWARTEK 12.00- 12.30

Wiadomość do Nauczyciela

Piosenki i Wiersze

,,O przechodzeniu przez ulicę” – piosenka

Zanim ulicę przekroczysz, otwórz szeroko swe oczy,
bo to bardzo ważna jest rzecz by się na baczności wciąż mieć.
Najpierw w lewo, w prawo potem, jeszcze w lewo spójrz z powrotem,
jeśli droga jest wolna już, swe kroki pewnie skieruj w przód.

Sprawa jest o tyle łatwa, jeśli są na przejściu światła,
one drogę pokazują, czy przechodzić informują.
Gdy zielone sygnał dało, wnet przed siebie ruszaj śmiało,
lecz czerwone daje znać, że nadal w miejscu musisz stać.

Zabawy paluszkowe

„Pieczenie ciasta” – zabawa paluszkowa.

Bierzemy dużą miskę – rysowanie przed sobą na dywanie koła. Wsypujemy cukier, wbijamy jajka i ucieramy – prawą ręką gest wsypywania cukru, klaśnięcie w dłonie, a następnie odrzucenie skorupek jajka na boki, ucieranie – ruchy okrężne. Dodajemy roztopione masło, wsypujemy mąkę i wyrabiamy ciasto – gest wlewania i wsypywania oraz wyrabiania. Wałkujemy – obiema rękami gest wałkowania. Wyrównujemy powierzchnię ciasta, wkładamy ciasto do piekarnika – naśladowanie wsuwania blachy i zamykania piekarnika. Patrzymy przez szybkę jak rośnie ciasto – pochylenie głowy do przodu z dłońmi zbliżonymi do czoła. Słychać dzwonek piekarnika „dryń”, naśladowanie otwierania piekarnika i wyciągania blachy. Studzimy ciasto – dmuchanie. Kroimy ciasto na kawałki, próbujemy czy ciasto nam smakuje – gest wkładania ciasta do buzi i naśladowanie jedzenia przy zamkniętych ustach. Ale pycha! – głaszczemy się po brzuchu ruchem okrężnym.

Zabawy ortofoniczne

„Strach ma wielkie oczy” – zabawa ortofoniczna.

Dzieci podzielone na zespoły będą naśladować głos sów „ hu-hu”, głos wilków: „auuu”, głos węży: „sss”, głos kolegów: „hop hop!”.

Jedno dziecko odgrywa rolę osoby, która podczas wycieczki do lasu zagapiła się i zgubiła kolegów, a teraz próbuje ich odnaleźć. Dziecko chodzi po sali i woła: „hop hop!”. Gdy zbliży się do sów, one wołają: „hu-hu”, wtedy dziecko boi się i ucieka. Szukający znowu chodzi po lesie i woła: „hop hop!”. Gdy zbliży się do wilków, one wołają: „auuu”, wtedy też ucieka. Gdy zbliży się do węży, one wydają dźwięk: „sss”, wtedy również ucieka. Gdy na swoje zawołanie usłyszy głos kolegów: „hop hop!”– wtedy idzie odważnie w tym kierunku i uradowany ściska im dłonie. Zmiany ról.

Ćwiczenia oddechowe

„Podmuchy wiatru” – ćwiczenia oddechowe.

Dzieci podchodzą do stolików podzielone na grupy, na stołach rozłożone są papierowe, kolorowe liście. Zadaniem dzieci jest zdmuchnąć liście ze stolików.

Dorosły może zademonstrować ćwiczenie oddechowe: umieszcza liść na ścianie a następnie delikatnie, z jednostajną energią dmucha na niego. W momencie, gdy kieruje już powietrze z pewną siłą na liść, puszcza go, a on nadal trzyma się ściany! Chętne dzieci powtarzają ćwiczenie.