opis pojawi się wkrótce
Komunikaty Nauczyciela
I TYDZIEŃ ZŁOTA JESIEŃ WOKÓŁ NAS
-wzbogacenie wiedzy przyrodniczej
-zwrócenie uwagi na charakterystyczne cechy jesieni
-zgodne współdziałanie z kolegą podczas ćwiczeń w parach
-zaznajomienie z wyglądem i sposobem kreślenia litery „A,a” (chętne)
-rozwijanie mowy
-zachowanie zasad bezpieczeństwa
-wykorzystanie swojej wiedzy przez zastosowanie jesiennych barw
-zapoznanie z wyglądem i sposobem kreślenia cyfry 2
-sprawne liczenie od 1 do 6
-rozwijanie pamięci wzrokowej.
II TYDZIEŃ DBAM O SWOJE BEZPIECZEŃSTWO
-zapoznanie z zasadami przechodzenia przez jezdnię
-zwrócenie uwagi na wygląd i znaczenie znaków drogowych
-uświadomienie roli sygnalizacji świetlnej
-odprężenie, regeneracja organizmu poprzez zabawy wyciszające i słuchanie muzyki relaksacyjnej
-rozumienie pojęcia symbolu
-wczuwanie się w charakter odgrywanej postaci
– utrwalenie pojęć: w lewo, w prawo, do przodu, do tyłu
-wzbogacenie słownictwa (droga, jezdnia, chodnik, pas ruchu, skrzyżowanie, przejście dla pieszych)
-uświadomienie konieczności dbania o bezpieczeństwo.
-wzbogacenie wiedzy n/t pracy policjanta
-utrwalenie znajomości swojego adresu domowego
-zaznajomienie z wyglądem cyfry 3,
-rozwijanie umiejętności chwytania i ukrywania w dłoni drobnych przedmiotów
-utrwalenie znajomości zapisu graficznego litery “A, a” i “O, o” oraz swojego imienia
-poznanie numeru alarmowego 112
zdobywanie wiedzy praktycznej – sposobu wzywania karetki pogotowia.
III TYDZIEŃ WAŻNE WYNALAZKI
-doskonalenie dokładności i precyzji ruchów
-zwrócenie uwagi na poprawność gramatyczną wypowiedzi
-rozwijanie zainteresowań technicznych
-wzbogacenie wiedzy n/t przeznaczenia wybranych urządzeń
-rozwijanie ciekawości poznawczej
-dostosowanie własnych pomysłów do pomysłów innych
-rozwijanie pomysłowości
– zaznajomienie z wyglądem i sposobem kreślenia litery „T, t”
-poprawa skoczności
– oswajanie dzieci z ciszą,
-rozwijanie pamięci wzrokowej, wyobraźni przestrzennej
-rozwijanie mowy podczas określania nazw czynności
-usprawnianie ruchów palców u obu rąk
-rozwijanie kreatywności
-zaznajomienie z wyglądem cyfry 4
-realizowanie własnych pomysłów.
IV TYDZIEŃ SPOSOBY NA JESIENNĄ SZARUGĘ
-rozumienie pojęcia „zdanie”
-poznanie znaczenia słowa „hobby”
-rozwijanie zainteresowań czytelniczych
-rozwijanie pamięci muzycznej
-utrwalenie znajomości cyfr
-utrwalenie znajomości poznanych liter
-zaznajomienie z obrazem graficznym liczby 5
-cierpliwe czekanie na swoją kolej
-szybkie reagowanie na zmiany rytmu
– rozwijanie orientacji w przestrzeni bez kontroli wzrok
-rozwijanie małej motoryki
– coraz sprawniejsza lokalizacja dźwięku
-próby tworzenia rymów do podanych wyrazów
-rozumienie pojęć czasu: dzisiaj, wczoraj, jutro
– zaznajomienie się z literą “I, i”.
V TYDZIEŃ WSZYSCY MAJĄ DOMY
-spostrzeganie podobieństw i różnic
-rozwijanie zainteresowań architekturą mieszkalną i krajobrazu
– rozwijanie samodzielności myślenia, argumentowania
-utrwalenie umiejętności podziału wyrazów na sylaby i liczenia sylab w wyrazie
-rozwijanie wrażliwości na kształty
-nazywanie sprzętów domowych
-odczuwanie więzi ze środowiskiem rodzinnym
-angażowanie wszystkich zmysłów
-rozwijanie precyzji i dokładności podczas zaginania i składania papieru
-rozwijanie umiejętności formułowania pytań
-zapoznanie z różnymi rodzajami budynków, schronień, domów
-rozwijanie umiejętności porównywania elementów zbioru pod względem liczebności,
-rozumienie pojęć: mniej, więcej, tyle samo
-utrwalenie wiedzy o domach różnych częściach świata
-rozumienie pojęcia „o 1 więcej
– zaznajomienie z obrazem graficznym litery „D, d”.
Szczegółowy rozkład dnia
7.30 – 8.15 Schodzenie się dzieci, kontakty indywidualne, rozmowy na tematy dowolne, zabawy swobodne dowolnie wybraną zabawką, zabawy przy niewielkim udziale nauczycielki
8.15 – 8.30 Zabawa poranna, zabiegi higieniczne
8.30 – 9.00 Śniadanie, zabiegi higieniczne po śniadaniu
9.00 – 10.00 Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, realizacja programu edukacji przedszkolnej, koncert lub teatrzyk 1 raz w miesiącu, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci
10.00 – 11.00 II Śniadanie, spacery, zabawy dowolne, ruchowe w ogrodzie, (w razie niepogody w sali)
11.00 – 11.30 Czynności samoobsługowe po powrocie z ogrodu; spaceru, zabiegi higieniczne przed posiłkiem
11.30 – 12.00 Obiad, zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe przed odpoczynkiem
12.00 – 13.00 Odpoczynek – relaksacja przy słuchaniu muzyki; bajki czytanej przez nauczycielkę lub z odtwarzacza
13.00 – 13.30 Dowolne zajęcia przy stoliku – gry, układanki stolikowe, rysowanie na temat dowolny, labirynty i inne kształtujące logiczne myślenie, spostrzegawczość wzrokową, sprawność manualną
13.30- 14.00 Zabawa ruchowa, czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne przed posiłkiem
14.00 – 14.20 Podwieczorek, zabiegi higieniczne po podwieczorku
14.20 – 16.00 Odchodzenie dzieci do domów, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci, gry i układanki dydaktyczne w małych zespołach, porządkowanie sali.
J. angielski: WTOREK i PIĄTEK 9.00 – 10.00
Religia: PONIEDZIAŁEK i CZWARTEK 12.00- 12.30
Piosenki i Wiersze
,,O przechodzeniu przez ulicę” – piosenka
Zanim ulicę przekroczysz, otwórz szeroko swe oczy,
bo to bardzo ważna jest rzecz by się na baczności wciąż mieć.
Najpierw w lewo, w prawo potem, jeszcze w lewo spójrz z powrotem,
jeśli droga jest wolna już, swe kroki pewnie skieruj w przód.
Sprawa jest o tyle łatwa, jeśli są na przejściu światła,
one drogę pokazują, czy przechodzić informują.
Gdy zielone sygnał dało, wnet przed siebie ruszaj śmiało,
lecz czerwone daje znać, że nadal w miejscu musisz stać.
Zabawy paluszkowe
„Pieczenie ciasta” – zabawa paluszkowa.
Bierzemy dużą miskę – rysowanie przed sobą na dywanie koła. Wsypujemy cukier, wbijamy jajka i ucieramy – prawą ręką gest wsypywania cukru, klaśnięcie w dłonie, a następnie odrzucenie skorupek jajka na boki, ucieranie – ruchy okrężne. Dodajemy roztopione masło, wsypujemy mąkę i wyrabiamy ciasto – gest wlewania i wsypywania oraz wyrabiania. Wałkujemy – obiema rękami gest wałkowania. Wyrównujemy powierzchnię ciasta, wkładamy ciasto do piekarnika – naśladowanie wsuwania blachy i zamykania piekarnika. Patrzymy przez szybkę jak rośnie ciasto – pochylenie głowy do przodu z dłońmi zbliżonymi do czoła. Słychać dzwonek piekarnika „dryń”, naśladowanie otwierania piekarnika i wyciągania blachy. Studzimy ciasto – dmuchanie. Kroimy ciasto na kawałki, próbujemy czy ciasto nam smakuje – gest wkładania ciasta do buzi i naśladowanie jedzenia przy zamkniętych ustach. Ale pycha! – głaszczemy się po brzuchu ruchem okrężnym.
Zabawy ortofoniczne
„Strach ma wielkie oczy” – zabawa ortofoniczna.
Dzieci podzielone na zespoły będą naśladować głos sów „ hu-hu”, głos wilków: „auuu”, głos węży: „sss”, głos kolegów: „hop hop!”.
Jedno dziecko odgrywa rolę osoby, która podczas wycieczki do lasu zagapiła się i zgubiła kolegów, a teraz próbuje ich odnaleźć. Dziecko chodzi po sali i woła: „hop hop!”. Gdy zbliży się do sów, one wołają: „hu-hu”, wtedy dziecko boi się i ucieka. Szukający znowu chodzi po lesie i woła: „hop hop!”. Gdy zbliży się do wilków, one wołają: „auuu”, wtedy też ucieka. Gdy zbliży się do węży, one wydają dźwięk: „sss”, wtedy również ucieka. Gdy na swoje zawołanie usłyszy głos kolegów: „hop hop!”– wtedy idzie odważnie w tym kierunku i uradowany ściska im dłonie. Zmiany ról.
Ćwiczenia oddechowe
„Podmuchy wiatru” – ćwiczenia oddechowe.
Dzieci podchodzą do stolików podzielone na grupy, na stołach rozłożone są papierowe, kolorowe liście. Zadaniem dzieci jest zdmuchnąć liście ze stolików.
Dorosły może zademonstrować ćwiczenie oddechowe: umieszcza liść na ścianie a następnie delikatnie, z jednostajną energią dmucha na niego. W momencie, gdy kieruje już powietrze z pewną siłą na liść, puszcza go, a on nadal trzyma się ściany! Chętne dzieci powtarzają ćwiczenie.