• Gwiazdki

    Nauczyciele prowadzący: BOGUMIŁA SITEK; BOŻENA BIELEŃ; ANNA ZEMAN

„Gwiazdki”- to grupa, która składa się z 25 dzieci, w tym z 13 dziewczynek i 12 chłopców. Wychowawcą jest pani Bogumiła Sitek, pomocą pani Kasia, a smaczne posiłki podaje nam pani Agatka. Gwiazdki to bardzo radosne dzieci, które bardzo lubią bawić się ze sobą, dzielą się zabawkami, chętnie manipulują klockami, tworząc z nich fantastyczne budowle. W przedszkolu mija nam wesoło czas na zabawie, śpiewie, tańcu.

              KWIECIEŃ

I    KSIĄŻKA MOIM PRZYJACIELEM

– Dowiemy się jak powstaje książka, a także sami zrobimy własną

– Nauczymy się zabawy paluszkowej : „Pajączki”

II  ZOSTAŃ MOIM PRZYJACIELEM

Wysłuchamy wiersza „Zostań moim przyjacielem” E. Rozdroba i dowiemy się co oznacza słowo „przyjaźń”

– Namalujemy swojego przyjaciela i opowiemy o nim swoim rodzicom

III W WIEJSKIEJ ZAGRODZIE

Nauczymy się piosenki: „Kaczka dziwaczka”

– Dowiemy się jakie zwierzęta żyją na wsi oraz jakie mamy z nich korzyści

IV IDZIEMY DO ZOO

Będziemy wesoło bawić się przy piosence „Idziemy do ZOO”, naśladując różne zwierzęta       z dalekich krajów

– Zrobimy wspólny plakat o  naszych ulubionych zwierzętach i pokażemy go naszym przyjaciołom z Turcji w ramach projektu e- twinning

WIERSZYK: „Pajączki”- zabawa paluszkowa

Małe pajączki mają zgrabne rączki,

plotą pajęczynkę, by nakarmić swą rodzinkę }x3

Nagle przyszedł wiatr, zdmuchnął cały świat.

Zerwał pajęczynkę, przewrócił rodzinkę.

Raz pajączek mały wspinał się do góry,

chciał zobaczyć słońce, a zobaczył chmury.

Zaczął padać deszczyk, zmył pajączka z góry,

a pajączek dzielny znowu chce do góry.

PIOSENKA: „KACZKA DZIWACZKA”

Nad rzeczką opodal krzaczka
Mieszkała kaczka-dziwaczka,
Lecz zamiast trzymać się rzeczki
Robiła piesze wycieczki

Raz poszła więc do fryzjera:
„Poproszę o kilo sera!”
Tuż obok był apteka:
„Poproszę mleka pięć deka”.

Z apteki poszła do praczki
kupować pocztowe znaczki.
Gryzły się kaczki okropnie:
„A niech tę kaczkę gęś kopnie!”

Znosiła jaja na twardo
I miała czubek z kokardą,
A przy tym, na przekór kaczkom,
Czesała się wykałaczką.

Kupiła raz maczku paczkę,
By pisać list drobnym maczkiem.
Zjadając tasiemkę starą
Mówiła, że to makaron,
A gdy połknęła dwa złote,
Mówiła, że odda potem.

Martwiły się inne kaczki:
„Co będzie z takiej dziwaczki?”

Aż wreszcie znalazł się kupiec:
„Na obiad można ją upiec!”

Pan kucharz kaczkę starannie
Piekł, jak należy, w brytfannie,
Lecz zdębiał obiad podając,
Bo z kaczki zrobił się zając,
W dodatku cały w buraczkach.

Taka to była dziwaczka!

SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA- „GWIAZDKI”

 

730 – 820  –  schodzenie się dzieci; rozmowy i kontakty indywidualne z dziećmi; zabawy

dowolne wybraną zabawką, zabawy służące realizacji pomysłów dzieci oraz

rozwijające kompetencje językowe i komunikacyjne. Praca indywidualna

i w małych zespołach wspomagająca rozwój dziecka , a także rozwijająca

zainteresowania dzieci. Zabawy ruchowe.

820 – 900  –  zabiegi higieniczne przed śniadaniem, śniadanie, zabiegi higieniczne po śniadaniu

900 – 1000  – zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową.

Realizowanie programu własnego „Piękne zwyczaje”. Zabawy dowolne wg

zainteresowań dzieci. J. angielski ( 945 – 1000   wtorek i czwartek). Zabawy

w ogrodzie przedszkolnym, zabiegi higieniczne przed II śniadaniem.

1000 – 1130 II śniadanie, zabiegi higieniczne , czynności samoobsługowe w szatni, zabawy

w ogrodzie przedszkolnym, obserwacja i pielęgnacja roślin „Ścieżka edukacyjna

Misia Uszatka”. Profilaktyka logopedyczna (1040 – 1055  poniedziałek). Zabawa

ruchowa, zabawy w wybranym kąciku zainteresowań, zabawy dowolne dzieci.

1130 – 1200 zabiegi higieniczne przed obiadem. Obiad.

1200 – 1400 zabiegi higieniczne po obiedzie. Odpoczynek, słuchanie muzyki relaksacyjnej,

bajek i opowiadań czytanych przez nauczyciela. Zabawy muzyczno- ruchowe;

zabawy w ogrodzie przedszkolnym, zabawy służące realizacji pomysłów dzieci.

E- twinning (chętne dzieci)- tworzenie prac plastycznych, wspólne wymyślanie

treści listu do przyjaciół z Turcji.  Zabawa ruchowa, zabiegi higieniczne przed

podwieczorkiem.

1400 – 1530 podwieczorek, zabiegi higieniczne po podwieczorku. Zabawy kołowe, zabawy

muzyczno- ruchowe, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne. Zabawy dowolne

wg zainteresowań dzieci. Dowolna działalność plastyczna dzieci. Rozmowy

i kontakty indywidualne z dziećmi. Porządkowanie sali, rozchodzenie się dzieci.

Wiadomość do Nauczyciela

Piosenki i Wiersze

Wierszyk- „Wiosna”
Z dalekiego kraju bociany wracają,
a zielone żabki w strachu uciekają.
A dzieci się cieszą, a dzieci się śmieją,
że wróciła wiosna, że śniegi topnieją.

Skip to content