• Gwiazdki

    Nauczyciele prowadzący: Bogumiła Sitek, Olga Grubała

„Gwiazdki”- to grupa, która składa się z 25 dzieci, w tym z 13 dziewczynek i 12 chłopców. Wychowawcą jest pani Bogumiła Sitek, pomocą pani Kasia, a smaczne posiłki podaje nam pani Agatka. Gwiazdki to bardzo radosne dzieci, które bardzo lubią bawić się ze sobą, dzielą się zabawkami, chętnie manipulują klockami, tworząc z nich fantastyczne budowle. W przedszkolu mija nam wesoło czas na zabawie, śpiewie, tańcu.

Praca zdalna

Gwiazdki-27.01.2022-praca-zdalna-angielski

PIĄTEK
Dzień dobry Gwiazdeczki, zapraszam Was dzisiaj na zajęcia poprzez platformę TEAMS, oto co dla Was przygotowałam:

„Zabawa zimowa”- układanie historyjki obrazkowej wg kolejności wydarzeń, rozwijanie logicznego myślenia.

„Kraina lodu”- manipulowanie i budowanie z klocków stabilnych konstrukcji- rozwijanie wyobraźni.

Co przygotować?
Dobry humor 🙂 Klocki

Uwagi dla rodziców:
Proszę poproś dziecko, aby zbudowało z klocków „Krainę lodu”, pamiętaj pochwal dziecko po wykonaniu pracy za trud jaki włożyło w jego budowę.

ZADANIE DLA CHĘTNYCH GWIAZDECZEK
Wybierz ze swojej domowej biblioteczki książkę, poproś rodzica lub starsze rodzeństwo, aby poczytało Ci bajkę, baśń lub opowiadanie.
Miłego dnia i do zobaczenia 🙂

WRZESIEŃ

I   WITAMY W PRZEDSZKOLU- POZNAJEMY NOWĄ SALĘ

– Poznamy nową salę, kąciki zainteresowań, dowiemy się jak bezpiecznie z nich korzystać

– Zapamiętamy swój znaczek w szatni

i w łazience

– Będziemy rysowali po śladzie linie

poziome i pionowe

 

II   MOJE WSPOMNIENIA Z WAKACJI

– Opowiemy o naszych wakacjach, a potem je  namalujemy

– Będziemy klasyfikować nasze skarby oraz wspólnie utworzymy nasz kącik przyrody

– Nauczymy się krótkiego wierszyka:

„Jestem duży”

III   ZGODNIE SIĘ BAWIMY- TWORZYMY KODEKS GRUPOWY

– Wspólnie ustalimy zasady postępowania

i będziemy starali się ich przestrzegać

– Będziemy słuchali wiersza:

„Piękne zwyczaje” Cz. Janczarskiego

IV BEZPIECZNA DROGA DO PRZEDSZKOLA

– Dowiemy się, jak bezpiecznie poruszać się

w drodze do przedszkola

– Będziemy odgrywali rolę policjanta, pieszych

i samochodów

– Będziemy bawili się kolorami czerwonym,

żółtym i zielonym

– Nauczymy się piosenki: „Kolorowe światła”

                              SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA- „GWIAZDKI”

600 – 730  – schodzenie się dzieci z grupy „Gwiazdki”; „Kaczuszki”, rozmowy indywidualne

z dziećmi, zabawy dowolne wybraną zabawką. Swobodne zabawy dzieci

rozwijające własną aktywność, zabawy inspirowane przez nauczyciela.

Rozchodzenie się „Kaczuszek” do własnej sali

730 – 820  – kontakty i rozmowy indywidualne z dziećmi, zabawy dowolne w wybranym kąciku

tematycznym, zabawy służące realizacji pomysłów dzieci oraz rozwijające

kompetencje językowe i komunikacyjne. Praca indywidualna i w małych zespołach

rozwijająca zainteresowania dzieci, wspomagająca rozwój dziecka. E- twinning

(chętne dzieci), tworzenie prac plastycznych oraz listu do Grecji i Turcji.

Ćwiczenia poranne

820 – 900  –  zabiegi higieniczne przed śniadaniem, śniadanie, zabiegi higieniczne po śniadaniu

900 – 1000  – zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową.

Realizowanie programu własnego „Piękne zwyczaje”. Zabawy dowolne wg

zainteresowań dzieci, zabawa ruchowa .Zabawy w ogrodzie przedszkolnym,

zabiegi higieniczne przed II śniadaniem.

1000 – 1130 II śniadanie, zabiegi higieniczne , czynności samoobsługowe w szatni, zabawy

w ogrodzie przedszkolnym, obserwacja i pielęgnacja roślin „Ścieżka edukacyjna

Misia Uszatka”.  Spacery po okolicy. Zabawa w wybranym kąciku

zainteresowań, zabawy dowolne dzieci.

1130 – 1200 zabiegi higieniczne przed obiadem. Obiad.

1200 – 1400 zabiegi higieniczne po obiedzie. Odpoczynek, słuchanie muzyki relaksacyjnej,

bajek i opowiadań czytanych przez nauczyciela.  ( J. angielski- wtorek i czwartek

1300 -1400 ) ,  (Religia –środa i piątek 1300 -1330 ), ćwiczenia grafomotoryczne.

zabawy w ogrodzie przedszkolnym, spacer, zabawy służące realizacji pomysłów

dzieci. E- twinning (chętne dziec)- tworzenie prac plastycznych, wspólne

wymyślanie treści listu do przyjaciół z Grecji, Turcji lub do dzieci z „Dobrego

Przedszkola”, zabawa ruchowa, zabiegi higieniczne przed podwieczorkiem

1400 – 1530 podwieczorek, zabiegi higieniczne po podwieczorku. Zabawy kołowe, zabawy

muzyczno- ruchowe, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne. Zabawy dowolne

wg zainteresowań dzieci. Głośne czytanie dzieciom wybranych  przez nich

bajek, opowiadań, wierszy. Zabawy z wykorzystaniem tablicy multimedialnej

„Dudek”, rozwijające koordynacje wzrokowo- ruchową

1530 – 1630  – schodzenie się dzieci z grupy : „Kaczuszki”, zabawy dowolne, gry i układanki

stolikowe, manipulacyjne, konstrukcyjne, dowolna działalność plastyczna.

Rozmowy i kontakty indywidualne z dziećmi. Porządkowanie sali, rozchodzenie

się dzieci.

Wiadomość do Nauczyciela

Piosenki i Wiersze

PIOSENKA: „KOLOROWE ŚWIATŁA”

Do przedszkola co dzień rano
idę przez ulicę z mamą,
droga wcale nie jest łatwa,
bo na skrzyżowaniach światła.

Ref. Czerwone światło: Stój!
Zielone światło: Idź!
Na żółtym świetle zawsze czekaj,
tak już musi być.

Samochody w rzędach stoją,
a kierowcy spoglądają,
czy już światło jest zielone,
by odjechać w swoją stronę.

Ref. Czerwone światło: Stój!
Zielone światło: Idź!
Na żółtym świetle zawsze czekaj,
tak już musi być.

Policjanci wciąż pracują,
skrzyżowania obserwują,
czy przepisy wszyscy znają
i czy znaków przestrzegają.

Ref. Czerwone światło: Stój!
Zielone światło: Idź!
Na żółtym świetle zawsze czekaj,
tak już musi być.

Skip to content