opis pojawi się wkrótce
Komunikaty Nauczyciela
STYCZEŃ
Tematy kompleksowe:
- Za jaką postać się przebiorę?
- Skąd wiem, że mija czas?
- Za co kocham Babcie i Dziadka ?
- Kto dokarmia zimą zwierzęta ?
W tym miesiącu dzieci:
– dowiedzą się, czym można mierzyć czas
– poznają pory roku,
– poznają zawód zegarmistrza
– dowiedzą się, czym jest kalendarz
– będą obserwowały porę roku, jaką jest zima
– dowiedzą się, jak pomagać ptakom zimą
– udoskonalą umiejętność przeliczania w zakresie 4 i 5
– dowiedzą się, jakimi pokarmami należy karmić ptaki
– dowiedzą się, kto pracuje w lesie
– poznają tropy wybranych zwierząt
– nauczą się piosenek i wierszy dla Dziadków
– przygotują Dzień Babci i Dziadka w przedszkolu
– określą, jakie przedmioty są przydatne babci, a jakie dziadkowi
– opowiedzą o swoich Dziadkach
– poznają wybrane bajki i baśnie
– dowiedzą się, jak powstaje książka
– będą brać udział w zabawach logopedycznych, opowieściach ruchowych, zajęciach gimnastycznych
Piosenka ,, Wbuduje domek’’
„Wybuduję śliczny domek
z czekolady ściany.
Komin z lukru, dach z piernika
dym z bitej śmietany.
Z cukru sufit i podłoga,
każdy gwóźdź z orzeszka.
Ty w tym domku babciu droga
będziesz sobie mieszkać.
Będzie rzeczka niedaleko,
A w niej oranżada,
Ja ,Ci będę nad tą rzeczką
Bajki opowiadać.”
Wierszyk ,,ŻYCZENIA” I. Salach
Dziś dla Babci słońce mamy
i całuski dla Dziadziusia,
dziś życzenia wnuczek składa
i piosenki śpiewa wnusia.
Aby Babcia i Dziadunio
w zdrowiu długo żyli,
aby uśmiech dla nas mieli,
w każdej wolnej chwili.
SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA
GODZINY | ZAJĘCIA DNIA |
6.00-8.30 | Schodzenie się dzieci,rozmowy indywidualne lub z grupką dzieci,zabawy dowolne rozwijające zainteresowania dzeci,zabawykonstrukcyjne,manipulacyjne,tematyczne;ćwiczenialogopedyczne,działania plastyczne {chętne dzieci}; zabawy integrujące grupę na przywitanie;praca indywidualna; |
8.30-8.40 | Zabawa poranna; |
8.40-9.00 | Zabiegi higieniczne w łazience przed i po śniadaniu;śniadanie; |
9.00-9.30 | Zabawy dowolne w wybranych kącikach;sprzątanie na umówiony sygnał; |
9.30-10.00 | Zajęcia i zabawy edukacyjne z różnych obszarów w oparciu o podstawę programowąw sali lub w ogrodzie przedszkolnym;koncerty muzyczne,teatrzyki; |
10.00-10.30 | Zabiegi higieniczne w łazience przed i po drugim śniadaniu ;drugie śniadanie; |
10.30-11.20 | Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań lub w ogrodzie przedszkolnym,spacery w zależności od warunków atmosferycznych,obserwacje przyrodnicze; zabawy ruchowe z wykorzystaniem sprzętu w w ogrodzie przedszkolnym; |
11.20-12.00 | Zabiegi higieniczne w łazience przed i po obiedzie; obiad; mycie zębów; |
12.00-12.30 | Odpoczynk (leżakowanie)-głośne czytanie,słuchanie relaksacyjnej muzyki,relaksacja; |
13.30-14.00 | Zabiegi samoobsługowe po leżakowaniu |
14.00-14.20 | Zabiegi higieniczne w łazience przed i po podwieczorku; podwieczorek; |
14.20-16.00 | Zabawy muzyczno-ruchowe; zabawy i gry stolikowe, zabawy dowolne według zainteresowania dzieci, działania plastyczne, zabawy dowolne w ogrodzie przedszkolnym;porządkowanie sali na sygnał; przejście dzieci do grupy zbiorczej |
Piosenki i Wiersze
Piosenka ,, Wybuduję domek’’
„Wybuduję śliczny domek
z czekolady ściany.
Komin z lukru, dach z piernika
dym z bitej śmietany.
Z cukru sufit i podłoga,
każdy gwóźdź z orzeszka.
Ty w tym domku babciu droga
będziesz sobie mieszkać.
Będzie rzeczka niedaleko,
A w niej oranżada,
Ja ,Ci będę nad tą rzeczką
Bajki opowiadać.”