• Dzwoneczki

    Nauczyciele prowadzący: Karina Słupik, Beata Kaczorowska

opis pojawi się wkrótce

Komunikaty Nauczyciela

STYCZEŃ

               Tematy kompleksowe:

  • Za jaką postać się przebiorę?
  • Skąd wiem, że mija czas?
  • Za co kocham Babcie i Dziadka ?
  • Kto dokarmia zimą zwierzęta ?

 

W tym miesiącu dzieci:

– dowiedzą się, czym można mierzyć czas

– poznają pory roku,

– poznają zawód zegarmistrza

– dowiedzą się, czym jest kalendarz

– będą obserwowały porę roku, jaką jest zima

– dowiedzą się, jak pomagać ptakom zimą

– udoskonalą umiejętność przeliczania w zakresie 4 i 5

– dowiedzą się, jakimi pokarmami należy karmić ptaki

– dowiedzą się, kto pracuje w lesie

– poznają tropy wybranych zwierząt

– nauczą się piosenek i wierszy dla Dziadków

– przygotują Dzień Babci i Dziadka w przedszkolu

– określą, jakie przedmioty są przydatne babci, a jakie dziadkowi

– opowiedzą o swoich Dziadkach

– poznają wybrane bajki i baśnie

– dowiedzą się, jak powstaje książka

– będą brać udział w zabawach logopedycznych, opowieściach ruchowych, zajęciach gimnastycznych

 

Piosenka ,, Wbuduje domek’’

 

„Wybuduję śliczny domek

z czekolady ściany.

Komin z lukru, dach z piernika

dym z bitej śmietany.

Z cukru sufit i podłoga,

każdy gwóźdź z orzeszka.

 Ty w tym domku babciu droga

 będziesz sobie mieszkać.

Będzie rzeczka niedaleko,

A w niej oranżada,

Ja ,Ci będę nad tą rzeczką

Bajki opowiadać.”

 

Wierszyk ,,ŻYCZENIA” I. Salach

Dziś dla Babci słońce mamy
i całuski dla Dziadziusia,
dziś życzenia wnuczek składa
i piosenki śpiewa wnusia.

Aby Babcia i Dziadunio
w zdrowiu długo żyli,
aby uśmiech dla nas mieli,
w każdej wolnej chwili.

 

                                    SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA

GODZINY                                                  ZAJĘCIA DNIA
6.00-8.30 Schodzenie się dzieci,rozmowy indywidualne lub z grupką dzieci,zabawy dowolne  rozwijające zainteresowania dzeci,zabawykonstrukcyjne,manipulacyjne,tematyczne;ćwiczenialogopedyczne,działania plastyczne {chętne dzieci}; zabawy integrujące grupę na przywitanie;praca indywidualna;
8.30-8.40 Zabawa poranna;
8.40-9.00 Zabiegi higieniczne w łazience przed i po śniadaniu;śniadanie;
9.00-9.30 Zabawy dowolne w wybranych kącikach;sprzątanie na umówiony sygnał;
9.30-10.00 Zajęcia i zabawy edukacyjne z różnych obszarów w oparciu o podstawę programowąw sali lub w ogrodzie przedszkolnym;koncerty muzyczne,teatrzyki;
10.00-10.30 Zabiegi higieniczne w łazience przed i po drugim śniadaniu ;drugie śniadanie;
10.30-11.20 Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań lub w ogrodzie przedszkolnym,spacery w zależności od warunków atmosferycznych,obserwacje przyrodnicze; zabawy ruchowe z wykorzystaniem sprzętu w  w ogrodzie przedszkolnym;
11.20-12.00 Zabiegi higieniczne w łazience przed i po obiedzie; obiad; mycie zębów;
12.00-12.30 Odpoczynk (leżakowanie)-głośne czytanie,słuchanie relaksacyjnej muzyki,relaksacja;
13.30-14.00 Zabiegi samoobsługowe po leżakowaniu
14.00-14.20 Zabiegi higieniczne w łazience przed i po podwieczorku; podwieczorek;
14.20-16.00 Zabawy muzyczno-ruchowe; zabawy i gry stolikowe, zabawy dowolne według zainteresowania dzieci, działania plastyczne, zabawy dowolne w ogrodzie przedszkolnym;porządkowanie sali na sygnał; przejście dzieci do grupy zbiorczej

Wiadomość do Nauczyciela

Piosenki i Wiersze

Piosenka ,, Wybuduję domek’’

„Wybuduję śliczny domek
z czekolady ściany.
Komin z lukru, dach z piernika
dym z bitej śmietany.
Z cukru sufit i podłoga,
każdy gwóźdź z orzeszka.
Ty w tym domku babciu droga
będziesz sobie mieszkać.
Będzie rzeczka niedaleko,
A w niej oranżada,
Ja ,Ci będę nad tą rzeczką
Bajki opowiadać.”