• Dzwoneczki

    Nauczyciele prowadzący: Karina Słupik, Beata Kaczorowska

opis pojawi się wkrótce

Komunikaty Nauczyciela

I  „JAKA POGODA  JEST W MARCU?”

-Rozwijanie mowy.

-Zwrócenie uwagi na nagłe zmiany pogody charakterystyczne dla wczesnej wiosny.

-Określanie pogody i nazywanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia.

-Rozwijanie umiejętności matematycznych.

-Rozwijanie koncentracji uwagi podczas działania.

-Rozwijanie poczucia rytmu.

-Rozwijanie sprawności ruchowej.

-Kojarzenie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla marcowej pogody.

-Rozwijanie umiejętności manualnych.


II „PO CZYM MOŻNA POZNAĆ, ŻE JEST JUŻ WIOSNA?”

-Zapoznanie z charakterystycznymi cechami wczesnej wiosny.

-Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania.

-Rozwijanie sprawności rachunkowych.

-Rozwijanie spostrzegawczości i percepcji wzrokowej.

-Wyrabianie umiejętności reagowania na dźwięki poprzez ruch.

-Rozwijanie sprawności ruchowej.

-Zapoznanie z pierwszymi wiosennymi kwiatami.

-Rozwijanie sprawności manualnej.

III  „Z  CZEGO TO JEST ZROBIONE?”

 

-Rozwijanie mowy.

-Budzenie zainteresowań dotyczących gliny i produkcji przedmiotów ceramicznych.

-Zapoznanie z etapami produkcji chleba i różnymi rodzajami pieczywa.

-Rozwijanie umiejętności matematycznych.

-Ćwiczenie szybkiej reakcji na hasło.

-Rozwijanie poczucia rytmu.

-Rozwijanie sprawności ruchowej.

-Wzbogacenie wiedzy na temat budowy owcy.

-Rozwijanie umiejętności manualnych.

IV  „JAKIE WZORY I KOLORY MAJĄ PISANKI?”

 

-Zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi.

-Zachęcanie do wypowiadania się w grupie.

-Poznawanie tradycji związanej z przygotowywaniem koszyczka wielkanocnego.

-Rozwijanie orientacji przestrzennej.

-Reagowanie na zmiany dźwięków instrumentu.

-Doskonalenie umiejętności poruszania się z rekwizytem.

-Rozwijanie sprawności ruchowej.

-Zapoznanie z tradycją malowania pisanek.

-Rozwijanie sprawności manualnej.

                                    SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA

GODZINY                                                  ZAJĘCIA DNIA
6.00-8.30 Schodzenie się dzieci,rozmowy indywidualne lub z grupką dzieci,zabawy dowolne  rozwijające zainteresowania dzeci,zabawykonstrukcyjne,manipulacyjne,tematyczne;ćwiczenialogopedyczne,działania plastyczne {chętne dzieci}; zabawy integrujące grupę na przywitanie;praca indywidualna;
8.30-8.40 Zabawa poranna;
8.40-9.00 Zabiegi higieniczne w łazience przed i po śniadaniu;śniadanie;
9.00-9.30 Zabawy dowolne w wybranych kącikach;sprzątanie na umówiony sygnał;
9.30-10.00 Zajęcia i zabawy edukacyjne z różnych obszarów w oparciu o podstawę programowąw sali lub w ogrodzie przedszkolnym;koncerty muzyczne,teatrzyki;
10.00-10.30 Zabiegi higieniczne w łazience przed i po drugim śniadaniu ;drugie śniadanie;
10.30-11.20 Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań lub w ogrodzie przedszkolnym,spacery w zależności od warunków atmosferycznych,obserwacje przyrodnicze; zabawy ruchowe z wykorzystaniem sprzętu w  w ogrodzie przedszkolnym;
11.20-12.00 Zabiegi higieniczne w łazience przed i po obiedzie; obiad; mycie zębów;
12.00-12.30 Odpoczynk (leżakowanie)-głośne czytanie,słuchanie relaksacyjnej muzyki,relaksacja;
13.30-14.00 Zabiegi samoobsługowe po leżakowaniu
14.00-14.20 Zabiegi higieniczne w łazience przed i po podwieczorku; podwieczorek;
14.20-16.00 Zabawy muzyczno-ruchowe; zabawy i gry stolikowe, zabawy dowolne według zainteresowania dzieci, działania plastyczne, zabawy dowolne w ogrodzie przedszkolnym;porządkowanie sali na sygnał; przejście dzieci do grupy zbiorczej

Wiadomość do Nauczyciela

Piosenki i Wiersze

Piosenka: ,,Kasza marcowa”

  1. Ola gotuje kaszę dla lalek,

wkłada do garnka cztery korale,

dokłada guzik, wsypuje mak,

miesza patykiem i śpiewa tak:

 

Ref: W marcu jak w garncu-

mówił to brat,

to pada deszczyk,

to śnieg, to grad.

I w moim garnku mam to i owo,

bo ja gotuję kaszę marcową.

 

  1. Lalki są grzeczne i nie grymaszą,

kiedy je karmisz marcową kaszą.

Ale czy kasza ma dobry smak?

Lalki je lubią, więc chyba tak.

ref: W marcu……..