• Dzwoneczki

    Nauczyciele prowadzący: Karina Słupik, Beata Kaczorowska

opis pojawi się wkrótce

Komunikaty Nauczyciela

Grudzień

CO CIESZY MIKOŁAJA ?

 

  • rozwijanie mowy;
  • usprawnianie motoryki małej
  • utrwalanie nazw wybranych kolorów
  • utrwalanie pojęć: duży i mały
  • ilustrowanie piosenki ruchem,
  • rozwijanie reakcji na ustalone sygnały.
  • kształtowanie odruchu prawidłowej postawy,
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • dbanie o porządek na stanowisku pracy.

JAKIE SPORTY UPRAWIAM ZIMĄ ?

 

  • rozwijanie mowy;
  • zapoznanie z oznakami zimy.
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • rozwijanie umiejętności matematycznych
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • rozwijanie aktywności muzyczno-ruchowej.
  • kształtowanie odruchu prawidłowej postawy,
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie umiejętności koncentracji
  • rozwijanie myślenia logicznego poprzez: analizowanie, syntezowanie, porównywanie,
  • klasyfikowanie, rozwiązywanie zagadek logicznych (sylogizmów), próby logicznego ujęcia motywów własnego działania, łączenie prostych czynności z ich skutkami,
  • słuchanie zdań prawdziwych i zdań fałszywych i ocenianie ich
  • przeliczanie do trzech;
  • zauważanie rytmów, mozaice geometrycznej, w klockach’
  • rytmiczny marsz do muzyki
  • rytmiczne klaskanie oraz uderzanie w bębenek;
  • uczestniczenie w zabawach rozwijających: aktywność badawczą, umiejętność rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia, umiejętność klasyfikowania, uogólniania, rozumowania przyczynowo-skutkowego, poznawania samego siebie;

 

 

 

O CZYM W ŚWIETA KAŻDY PAMIĘTA ?

  • rozwijanie mowy;
  • rozwijanie mowy,
  • zapoznanie z tradycjami świątecznymi
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • rozwijanie umiejętności matematycznych,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • rozwijanie poczucia rytmu.
  • kształtowanie nawyku prawidłowej postawy,
  • rozwijanie sprawności fizycznej.
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
  • różnicowanie głosów zwierząt, pojazdów, naśladowanie ich;
  • powtarzanie krótkich rymowanek;
  • słuchanie fragmentów książek i tekstów z czasopism;
  • nazywanie danych części ciała;
  • rozmawianie na temat zdrowego trybu życia

 

KTÓRY ŻYWIOŁ JEST NAJWAŻNIEJSZY?

  • rozwijanie mowy;
  • rozwijanie umiejętności skupiania uwagi na przedmiotach i treściach przekazywanych przez N
  • zapoznanie z zabawkami z przeszłości,
  • integrowanie grupy.
  • rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy przy muzyce,
  • rozwijanie aktywności muzyczno-ruchowej.
  • kształtowanie nawyku prawidłowej postawy,
  • rozwijanie sprawności fizycznej.
  • rozwijanie umiejętności plastycznych,
  • pobudzanie kreatywności.
  • określanie nastroju
  • wspólne czytanie bajek, baśni oraz wierszy itp;
  • wyrażanie własnych potrzeb i decyzji;
  • określanie swoich cech fizycznych: płeć, wiek, kolor oczu;
  • wskazywanie części ciała i ich nazywanie;
  • dopasowywanie zabawek

Szczegółowy rozkład dnia

600– 730 –   schodzenie się dzieci, rozmowy i kontakty indywidualne z dziećmi, zabawy dowolne  wybraną zabawką

730 -820 –    rozmowy indywidualne z dziećmi, zabawy dowolne w wybranym kąciku tematycznym,zabawy służąca realizacji pomysłów dzieci, ćwiczenia poranne

820 -900 –    zabiegi higieniczne przed śniadaniem, śniadanie, zabiegi higieniczne  po śniadaniu

900 -1000 –   zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, realizowanie programu własnego „Piękne zwyczaje”. Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci.

Koncerty, teatrzyki (1 x w miesiącu), e- twinning (chętne dzieci). Zabawy  w ogrodzie przedszkolnym, zabiegi higieniczne przed II śniadaniem

1000 -1130 – II śniadanie, zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe w szatni. Spacer, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, obserwacja i pielęgnacja roślin „Ścieżka edukacyjna Misia Uszatka”, zabawy muzyczno- ruchowe, zabawy w ybranym kąciku.

Religia ( 1130 – 1200 )

1130 -1200 –  zabiegi higieniczne przed obiadem. Obiad

1200 -1400 – zabiegi higieniczne (mycie zębów po obiedzie), odpoczynek, słuchanie muzyki relaksacyjnej, „głośne czytanie”. Religia ( piątek 1200 – 1230 ). Zabawy ruchowe i muzyczne, zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Zabawy służące realizacji pomysłów dzieci, zabiegi higieniczne. E- twinning (chętne dzieci).

1400 -1430 – podwieczorek, zabiegi higieniczne. „Poczytaj mi mamo- poczytaj mi tato”- głośne czytanie przez rodziców

1430 -1530 – zabawa ruchowa, zabawa muzyczno- ruchowa, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci, gry i układanki dydaktyczne w małych zespołach, udział i zaangażowanie dzieci w organizacji wystaw, porządkowanie sali.

1530 -1630 – zabawy dowolne, gry i układanki stolikowe, zabawy manipulacyjne, konstrukcyjne, dowolna działalność plastyczna, pielęgnacja kwiatów, rozmowy i kontakty indywidualne z dziećmi. Porządkowanie sali, rozchodzenie się dzieci.

Wiadomość do Nauczyciela

Piosenki i Wiersze

I.SALACH „Choineczka”
– wiersz
„Choineczka mała
w lesie sobie stała.
Wiatr ja lulał do snu
więc się kołysała.
Przywieźli ja ludzie
po zamarzniętej grudzie.
Teraz cieszy dzieci’
widzicie ,jak świeci ?”