opis pojawi się wkrótce
Komunikaty Nauczyciela
Grudzień
CO CIESZY MIKOŁAJA ?
- rozwijanie mowy;
- usprawnianie motoryki małej
- utrwalanie nazw wybranych kolorów
- utrwalanie pojęć: duży i mały
- ilustrowanie piosenki ruchem,
- rozwijanie reakcji na ustalone sygnały.
- kształtowanie odruchu prawidłowej postawy,
- rozwijanie sprawności fizycznej
- rozwijanie sprawności manualnej,
- dbanie o porządek na stanowisku pracy.
JAKIE SPORTY UPRAWIAM ZIMĄ ?
- rozwijanie mowy;
- zapoznanie z oznakami zimy.
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- rozwijanie umiejętności matematycznych
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
- rozwijanie aktywności muzyczno-ruchowej.
- kształtowanie odruchu prawidłowej postawy,
- rozwijanie sprawności fizycznej
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie umiejętności koncentracji
- rozwijanie myślenia logicznego poprzez: analizowanie, syntezowanie, porównywanie,
- klasyfikowanie, rozwiązywanie zagadek logicznych (sylogizmów), próby logicznego ujęcia motywów własnego działania, łączenie prostych czynności z ich skutkami,
- słuchanie zdań prawdziwych i zdań fałszywych i ocenianie ich
- przeliczanie do trzech;
- zauważanie rytmów, mozaice geometrycznej, w klockach’
- rytmiczny marsz do muzyki
- rytmiczne klaskanie oraz uderzanie w bębenek;
- uczestniczenie w zabawach rozwijających: aktywność badawczą, umiejętność rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia, umiejętność klasyfikowania, uogólniania, rozumowania przyczynowo-skutkowego, poznawania samego siebie;
O CZYM W ŚWIETA KAŻDY PAMIĘTA ?
- rozwijanie mowy;
- rozwijanie mowy,
- zapoznanie z tradycjami świątecznymi
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- rozwijanie umiejętności matematycznych,
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
- rozwijanie poczucia rytmu.
- kształtowanie nawyku prawidłowej postawy,
- rozwijanie sprawności fizycznej.
- słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
- różnicowanie głosów zwierząt, pojazdów, naśladowanie ich;
- powtarzanie krótkich rymowanek;
- słuchanie fragmentów książek i tekstów z czasopism;
- nazywanie danych części ciała;
- rozmawianie na temat zdrowego trybu życia
KTÓRY ŻYWIOŁ JEST NAJWAŻNIEJSZY?
- rozwijanie mowy;
- rozwijanie umiejętności skupiania uwagi na przedmiotach i treściach przekazywanych przez N
- zapoznanie z zabawkami z przeszłości,
- integrowanie grupy.
- rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy przy muzyce,
- rozwijanie aktywności muzyczno-ruchowej.
- kształtowanie nawyku prawidłowej postawy,
- rozwijanie sprawności fizycznej.
- rozwijanie umiejętności plastycznych,
- pobudzanie kreatywności.
- określanie nastroju
- wspólne czytanie bajek, baśni oraz wierszy itp;
- wyrażanie własnych potrzeb i decyzji;
- określanie swoich cech fizycznych: płeć, wiek, kolor oczu;
- wskazywanie części ciała i ich nazywanie;
- dopasowywanie zabawek
Szczegółowy rozkład dnia
600– 730 – schodzenie się dzieci, rozmowy i kontakty indywidualne z dziećmi, zabawy dowolne wybraną zabawką
730 -820 – rozmowy indywidualne z dziećmi, zabawy dowolne w wybranym kąciku tematycznym,zabawy służąca realizacji pomysłów dzieci, ćwiczenia poranne
820 -900 – zabiegi higieniczne przed śniadaniem, śniadanie, zabiegi higieniczne po śniadaniu
900 -1000 – zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, realizowanie programu własnego „Piękne zwyczaje”. Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci.
Koncerty, teatrzyki (1 x w miesiącu), e- twinning (chętne dzieci). Zabawy w ogrodzie przedszkolnym, zabiegi higieniczne przed II śniadaniem
1000 -1130 – II śniadanie, zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe w szatni. Spacer, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, obserwacja i pielęgnacja roślin „Ścieżka edukacyjna Misia Uszatka”, zabawy muzyczno- ruchowe, zabawy w ybranym kąciku.
Religia ( 1130 – 1200 )
1130 -1200 – zabiegi higieniczne przed obiadem. Obiad
1200 -1400 – zabiegi higieniczne (mycie zębów po obiedzie), odpoczynek, słuchanie muzyki relaksacyjnej, „głośne czytanie”. Religia ( piątek 1200 – 1230 ). Zabawy ruchowe i muzyczne, zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Zabawy służące realizacji pomysłów dzieci, zabiegi higieniczne. E- twinning (chętne dzieci).
1400 -1430 – podwieczorek, zabiegi higieniczne. „Poczytaj mi mamo- poczytaj mi tato”- głośne czytanie przez rodziców
1430 -1530 – zabawa ruchowa, zabawa muzyczno- ruchowa, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci, gry i układanki dydaktyczne w małych zespołach, udział i zaangażowanie dzieci w organizacji wystaw, porządkowanie sali.
1530 -1630 – zabawy dowolne, gry i układanki stolikowe, zabawy manipulacyjne, konstrukcyjne, dowolna działalność plastyczna, pielęgnacja kwiatów, rozmowy i kontakty indywidualne z dziećmi. Porządkowanie sali, rozchodzenie się dzieci.
Piosenki i Wiersze
I.SALACH „Choineczka”
– wiersz
„Choineczka mała
w lesie sobie stała.
Wiatr ja lulał do snu
więc się kołysała.
Przywieźli ja ludzie
po zamarzniętej grudzie.
Teraz cieszy dzieci’
widzicie ,jak świeci ?”