opis pojawi się wkrótce
Komunikaty Nauczyciela
I „JAKA POGODA JEST W MARCU?”
-Rozwijanie mowy.
-Zwrócenie uwagi na nagłe zmiany pogody charakterystyczne dla wczesnej wiosny.
-Określanie pogody i nazywanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia.
-Rozwijanie umiejętności matematycznych.
-Rozwijanie koncentracji uwagi podczas działania.
-Rozwijanie poczucia rytmu.
-Rozwijanie sprawności ruchowej.
-Kojarzenie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla marcowej pogody.
-Rozwijanie umiejętności manualnych.
II „PO CZYM MOŻNA POZNAĆ, ŻE JEST JUŻ WIOSNA?”
-Zapoznanie z charakterystycznymi cechami wczesnej wiosny.
-Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania.
-Rozwijanie sprawności rachunkowych.
-Rozwijanie spostrzegawczości i percepcji wzrokowej.
-Wyrabianie umiejętności reagowania na dźwięki poprzez ruch.
-Rozwijanie sprawności ruchowej.
-Zapoznanie z pierwszymi wiosennymi kwiatami.
-Rozwijanie sprawności manualnej.
III „Z CZEGO TO JEST ZROBIONE?”
-Rozwijanie mowy.
-Budzenie zainteresowań dotyczących gliny i produkcji przedmiotów ceramicznych.
-Zapoznanie z etapami produkcji chleba i różnymi rodzajami pieczywa.
-Rozwijanie umiejętności matematycznych.
-Ćwiczenie szybkiej reakcji na hasło.
-Rozwijanie poczucia rytmu.
-Rozwijanie sprawności ruchowej.
-Wzbogacenie wiedzy na temat budowy owcy.
-Rozwijanie umiejętności manualnych.
IV „JAKIE WZORY I KOLORY MAJĄ PISANKI?”
-Zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi.
-Zachęcanie do wypowiadania się w grupie.
-Poznawanie tradycji związanej z przygotowywaniem koszyczka wielkanocnego.
-Rozwijanie orientacji przestrzennej.
-Reagowanie na zmiany dźwięków instrumentu.
-Doskonalenie umiejętności poruszania się z rekwizytem.
-Rozwijanie sprawności ruchowej.
-Zapoznanie z tradycją malowania pisanek.
-Rozwijanie sprawności manualnej.
SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA
GODZINY | ZAJĘCIA DNIA |
6.00-8.30 | Schodzenie się dzieci,rozmowy indywidualne lub z grupką dzieci,zabawy dowolne rozwijające zainteresowania dzeci,zabawykonstrukcyjne,manipulacyjne,tematyczne;ćwiczenialogopedyczne,działania plastyczne {chętne dzieci}; zabawy integrujące grupę na przywitanie;praca indywidualna; |
8.30-8.40 | Zabawa poranna; |
8.40-9.00 | Zabiegi higieniczne w łazience przed i po śniadaniu;śniadanie; |
9.00-9.30 | Zabawy dowolne w wybranych kącikach;sprzątanie na umówiony sygnał; |
9.30-10.00 | Zajęcia i zabawy edukacyjne z różnych obszarów w oparciu o podstawę programowąw sali lub w ogrodzie przedszkolnym;koncerty muzyczne,teatrzyki; |
10.00-10.30 | Zabiegi higieniczne w łazience przed i po drugim śniadaniu ;drugie śniadanie; |
10.30-11.20 | Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań lub w ogrodzie przedszkolnym,spacery w zależności od warunków atmosferycznych,obserwacje przyrodnicze; zabawy ruchowe z wykorzystaniem sprzętu w w ogrodzie przedszkolnym; |
11.20-12.00 | Zabiegi higieniczne w łazience przed i po obiedzie; obiad; mycie zębów; |
12.00-12.30 | Odpoczynk (leżakowanie)-głośne czytanie,słuchanie relaksacyjnej muzyki,relaksacja; |
13.30-14.00 | Zabiegi samoobsługowe po leżakowaniu |
14.00-14.20 | Zabiegi higieniczne w łazience przed i po podwieczorku; podwieczorek; |
14.20-16.00 | Zabawy muzyczno-ruchowe; zabawy i gry stolikowe, zabawy dowolne według zainteresowania dzieci, działania plastyczne, zabawy dowolne w ogrodzie przedszkolnym;porządkowanie sali na sygnał; przejście dzieci do grupy zbiorczej |
Piosenki i Wiersze
Piosenka: ,,Kasza marcowa”
- Ola gotuje kaszę dla lalek,
wkłada do garnka cztery korale,
dokłada guzik, wsypuje mak,
miesza patykiem i śpiewa tak:
Ref: W marcu jak w garncu-
mówił to brat,
to pada deszczyk,
to śnieg, to grad.
I w moim garnku mam to i owo,
bo ja gotuję kaszę marcową.
- Lalki są grzeczne i nie grymaszą,
kiedy je karmisz marcową kaszą.
Ale czy kasza ma dobry smak?
Lalki je lubią, więc chyba tak.
ref: W marcu……..