• Żuczki

    Nauczyciele prowadzący: Emilia Ciołek, Karolina Michalak

“Mam trzy latka, trzy i pół,
Brodą sięgam ponad
stół…

Wita wszystkich jedna z
najmłodszych grup w przedszkolu,
czyli my maluszki wesołe “Żuczki”.
Do naszej grupy uczęszcza 23
dzieci. Wszyscy bardzo chętnie
przychodzimy do przedszkola i
uczestniczymy w różnych
zajęciach. Uwielbiamy wspólne
zabawy, taniec i śpiew. Codziennie
dbamy o to, by atmosfera w
grupie była wspaniała.
Nad naszym bezpieczeństwem
czuwa nasza pani Emilka, a
pomaga jej w tym pani Martynka
i pani Wiola.

Komunikaty Nauczyciela

Co będziemy robić?

SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA W GRUPIE ŻUCZKI

Pora     Godziny                                      Czynności
   

7.00-8.20

schodzenie się dzieci, kontakty indywidualne, zabawy swobodne według zainteresowań dzieci, praca w małych grupach (zabawy stolikowe: gry, oglądanie ilustracji w książkach, swobodna działalność plastyczna), zabawy zainspirowane przez nauczycielkę, zabawy integrujące grupę, zabawy tematyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne, zajęcia wyrównawczo-stymulacyjne, zabawy i ćwiczenia utrwalające, zabawy ruchowe poranne, czynności opiekuńcze, samoobsługowe, praca indywidualna
8.20-8.30

 

8.30-9.00

zabiegi higieniczne (przed i po posiłku),

– śniadanie

  9.00-10.00 zajęcia dydaktyczno-wychowawcze w salach zabaw lub
w ogrodzie w obrębie obszarów edukacyjnych
z wykorzystaniem różnorodnych form i metod pracy uwzględniając indywidualne możliwości dziecka (zajęcia realizowane według Programu Edukacji Przedszkolnej „Nasze Przedszkole” M. Kwaśniewska, W. Żaba-Żabińska uzupełniającego treści Podstawy Programowej), zajęcia
z języka angielskiego (wybrane dni: poniedziałek i środa)
10.00-10.15 zabiegi higieniczne (przed i po posiłku)

-II śniadanie, czynności samoobsługowe i organizacyjne w szatni, ubieranie się

10.15-11.15 pobyt na świeżym powietrzu (spacery, piesze wycieczki, obserwacje przyrodnicze, zabawy badawcze), swobodne lub zorganizowane przez nauczyciela zabawy ruchowe, gry
z wykorzystaniem sprzętu sportowego, gry i zabawy z regułami, zabawy konstrukcyjne w piaskownicy (w razie niepogody: gry
i zabawy ruchowe, ruchowo-muzyczne w sali, zabawy dowolne w sali, swobodne zabawy przy niewielkim udziale nauczycielki), zabawy wspierające rozwój mowy,
11.10-11.20 czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne
11.20-12.00 zabiegi higieniczne (przed i po posiłku), obiad
12.00-13.20 Odpoczynek na leżakach, słuchanie muzyki relaksacyjnej, klasycznej, instrumentalnej, słuchowisk dla dzieci, „głośne czytanie” baśni, bajek, opowiadań
13.30-14.00

 

14.00-14.30

czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne, zabiegi higieniczne (przed i po posiłku)

– podwieczorek

14.30-16.30 Zabawy muzyczno-ruchowe, słuchanie bajek, opowiadań, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci, zabawy i gry dydaktyczne w małych zespołach, zabawy inspirowane przez nauczycielkę, zabawy tematyczne, dokończenie rozpoczętych w ciągu dnia prac, prace porządkowe w sali zabaw; rozchodzenie się dzieci do sali zbiorczej.

Wiadomość do Nauczyciela

Piosenki i Wiersze

Gdzie jest żuk?

(sł. Monika Majewska, muz. Andrzej Zagajewski)

  1. W lesie rosną drzewa, mały ptaszek śpiewa.

Sowa dziupli szuka, płoszy z drzewa żuka.

Szu, szu, szu, szumią drzewa.

Fiu, fi u, fi u, ptaszek śpiewa.

Ci, ci, ci, sowa śpi.

Puk, puk, puk, gdzie jest żuk? Gdzie jest żuk?

  1. W parku rosną drzewa, mały ptaszek śpiewa.

Jeż robaczków szuka, płoszy z liści żuka.

Szu, szu, szu, szumią drzewa.

Fiu, fi u, fi u, ptaszek śpiewa.

Ci, ci, ci, jeżyk śpi.

Puk, puk, puk, gdzie jest żuk? Gdzie jest żuk?

  1. W sadzie rosną drzewa, mały ptaszek śpiewa.

Myszka domu szuka, płoszy z norki żuka.

Szu, szu, szu, szumią drzewa.

Fiu, fi u, fi u, ptaszek śpiewa.

Ci, ci, ci, myszka śpi. Puk, puk, puk, gdzie jest żuk? Gdzie jest żuk?