“Mam trzy latka, trzy i pół,
Brodą sięgam ponad
stół…
”
Wita wszystkich jedna z
najmłodszych grup w przedszkolu,
czyli my maluszki wesołe “Żuczki”.
Do naszej grupy uczęszcza 23
dzieci. Wszyscy bardzo chętnie
przychodzimy do przedszkola i
uczestniczymy w różnych
zajęciach. Uwielbiamy wspólne
zabawy, taniec i śpiew. Codziennie
dbamy o to, by atmosfera w
grupie była wspaniała.
Nad naszym bezpieczeństwem
czuwa nasza pani Emilka, a
pomaga jej w tym pani Martynka
i pani Wiola.
SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA W GRUPIE ŻUCZKI
Pora | Godziny | Czynności |
7.00-8.20 |
schodzenie się dzieci, kontakty indywidualne, zabawy swobodne według zainteresowań dzieci, praca w małych grupach (zabawy stolikowe: gry, oglądanie ilustracji w książkach, swobodna działalność plastyczna), zabawy zainspirowane przez nauczycielkę, zabawy integrujące grupę, zabawy tematyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne, zajęcia wyrównawczo-stymulacyjne, zabawy i ćwiczenia utrwalające, zabawy ruchowe poranne, czynności opiekuńcze, samoobsługowe, praca indywidualna | |
8.20-8.30
8.30-9.00 |
zabiegi higieniczne (przed i po posiłku),
– śniadanie |
|
9.00-10.00 | zajęcia dydaktyczno-wychowawcze w salach zabaw lub w ogrodzie w obrębie obszarów edukacyjnych z wykorzystaniem różnorodnych form i metod pracy uwzględniając indywidualne możliwości dziecka (zajęcia realizowane według Programu Edukacji Przedszkolnej „Nasze Przedszkole” M. Kwaśniewska, W. Żaba-Żabińska uzupełniającego treści Podstawy Programowej), zajęcia z języka angielskiego (wybrane dni: poniedziałek i środa) |
|
10.00-10.15 | zabiegi higieniczne (przed i po posiłku)
-II śniadanie, czynności samoobsługowe i organizacyjne w szatni, ubieranie się |
|
10.15-11.15 | pobyt na świeżym powietrzu (spacery, piesze wycieczki, obserwacje przyrodnicze, zabawy badawcze), swobodne lub zorganizowane przez nauczyciela zabawy ruchowe, gry z wykorzystaniem sprzętu sportowego, gry i zabawy z regułami, zabawy konstrukcyjne w piaskownicy (w razie niepogody: gry i zabawy ruchowe, ruchowo-muzyczne w sali, zabawy dowolne w sali, swobodne zabawy przy niewielkim udziale nauczycielki), zabawy wspierające rozwój mowy, |
|
11.10-11.20 | czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne | |
11.20-12.00 | zabiegi higieniczne (przed i po posiłku), obiad | |
12.00-13.20 | Odpoczynek na leżakach, słuchanie muzyki relaksacyjnej, klasycznej, instrumentalnej, słuchowisk dla dzieci, „głośne czytanie” baśni, bajek, opowiadań | |
13.30-14.00
14.00-14.30 |
czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne, zabiegi higieniczne (przed i po posiłku)
– podwieczorek |
|
14.30-16.30 | Zabawy muzyczno-ruchowe, słuchanie bajek, opowiadań, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci, zabawy i gry dydaktyczne w małych zespołach, zabawy inspirowane przez nauczycielkę, zabawy tematyczne, dokończenie rozpoczętych w ciągu dnia prac, prace porządkowe w sali zabaw; rozchodzenie się dzieci do sali zbiorczej. |
Piosenki i Wiersze
Gdzie jest żuk?
(sł. Monika Majewska, muz. Andrzej Zagajewski)
- W lesie rosną drzewa, mały ptaszek śpiewa.
Sowa dziupli szuka, płoszy z drzewa żuka.
Szu, szu, szu, szumią drzewa.
Fiu, fi u, fi u, ptaszek śpiewa.
Ci, ci, ci, sowa śpi.
Puk, puk, puk, gdzie jest żuk? Gdzie jest żuk?
- W parku rosną drzewa, mały ptaszek śpiewa.
Jeż robaczków szuka, płoszy z liści żuka.
Szu, szu, szu, szumią drzewa.
Fiu, fi u, fi u, ptaszek śpiewa.
Ci, ci, ci, jeżyk śpi.
Puk, puk, puk, gdzie jest żuk? Gdzie jest żuk?
- W sadzie rosną drzewa, mały ptaszek śpiewa.
Myszka domu szuka, płoszy z norki żuka.
Szu, szu, szu, szumią drzewa.
Fiu, fi u, fi u, ptaszek śpiewa.
Ci, ci, ci, myszka śpi. Puk, puk, puk, gdzie jest żuk? Gdzie jest żuk?