• Grupa Sarenki

    Nauczyciele prowadzący: Katarzyna Szotowicz, Agata Sikorska

„Sarenki”
(Katarzyna Szotowicz)

My sarenki leśne zwierzęta,
Mamy swój urok, który się rozkręca.
Do przedszkola uczęszczamy,
I w podróż wyruszamy.

Zwiedzać świat ogromnie wielki,
I rozwiązywać wszelkie rozterki.
Będziemy się bawić i uczyć,
I życzliwością wszystkim służyć.

Choć jest nas niewiele,
Mamy moc niczym twardziele!
I na koniec tylko dodamy,
Odwiedzaj nas często, to zaszczyt niesłychany!

Komunikaty Nauczyciela

Szczegółowy rozkład dnia

7.30 – 8.20 – Schodzenie się dzieci do sali, czynności samoobsługowe i higieniczne, kontakty indywidualne, zabawy dowolne wg wyboru dzieci, zabawy org. przy niewielkim udziale nauczyciela w małych gr., praca indywidualna, zabawy i ćw. rozwijające mowę i wymowę.

8.20 – 8.30 – Ćwiczenia poranne.

8.30 – 9.00 – Zabiegi higieniczne (przed i po posiłku), pełnienie obowiązków dyżurnych, śniadanie.

9.00 – 10.00 – Realizacja zajęć dydaktyczno – wychowawczych w różnych sferach aktywności dziecka w oparciu o podstawę programową według tygodniowego rozkładu zajęć.

10.00 – 10.15 – Zabiegi higieniczne (przed i po posiłku), pełnienie obowiązków dyżurnych, II śniadanie.

10.15 – 11.30 – Czynności opiekuńcze, samoobsługowe w szatni, pobyt na świeżym powietrzu – gry i  zabawy ruchowe w ogrodzie także z wykorzystaniem sprzętu ogrodowego, Ścieżka Edukacyjna Misia Uszatka, spacery, obserwacja przyrody. W razie niepogody zabawy ruchowe, muzyczne w sali oraz dowolna działalność dzieci. Język angielski – poniedziałek, środa (10.30 – 11.00, 11.00 – 11.30).

11.30 – 12.00 – Zabiegi higieniczne (przed i po posiłku) pełnienie obowiązków dyżurnych, obiad.

12.00 – 12.30 – Relaksacja podczas słuchania bajek nagranych lub czytanych przez nauczyciela, muzyka relaksująca, oglądanie bajek edukacyjnych.

12.30 – 13.30 – Zajęcia edukacyjne w oparciu o podstawę programową.  Zabawy dowolne, aktywność własna dzieci, praca rozwijające zainteresowania dzieci, zabawy i ćwiczenia utrwalające, pobyt na świeżym powietrzu. Religia – wtorek, piątek (13.00 – 13.30)

13.30 – 14.20 – Zabawy kołowe, zabawy ruchowe, zabawy muzyczno – ruchowe, Zabiegi higieniczne (przed i po posiłku). Podwieczorek.

14.20 – 15.30 – Rozchodzenie się dzieci, zabawy dowolne, gry i zabawy w małych zespołach, aktywność własna dzieci, kończenie rozpoczętych w ciągu dnia prac. Porządkowanie sali przed pójściem do domu.

Wiadomość do Nauczyciela

Piosenki i Wiersze

Piosenka „Kiedy babcia była mała”

1. Kiedy babcia była mała to sukienkę i fartuszek krótki miała.
Małe nóżki, chude rączki, i lubiła jeść cukierki oraz pączki.

Ref:I co, i co, że babcia nam urosła,
że lat ma trochę więcej niż ja i brat i siostra.
I co, i co, to ważne że mam babcię,
że bardzo kocham ją i śpiewać lubię z nią.

2. A gdy dziadek był malutki, to nie nosił adidasów tylko butki.
Nie miał wąsów ani brody, no i nie chciał jeść marchewki tylko lody!

Ref. I co, i co, że dziadek urósł trochę,
że lat ma trochę więcej niż dwa plus trzy plus osiem.
I co, i co, to ważne że mam dziadka,
że bardzo kocham go i lat mu życzę sto!

3.Dawno temu babcia z dziadkiem w piaskownicy się kłócili o łopatkę.
Dziś na spacer idą sobie, a gdy wrócą ja im kawę dobrą zrobię.

Ref. I co , i co , że trochę nam urośli,
że nie są dzieciakami ,że ważni z nich dorośli.
I co , i co , to ważne że są z nami,
niech żyją długi czas i zawsze lubią nas.