Ramowy rozkład dnia dla grup bezżywieniowych
Pora | Godziny | Czynności |
Ranek
|
800-845 | Kontakty indywidualne z dziećmi podczas schodzenia się, swobodne zabawy przy niewielkim udziale nauczycielki, zabawy tematyczne, zabawy muzyczno-ruchowe, zajęcia wyrównawczo-stymulujące, zabawy i ćwiczenia utrwalające, pomoc w przygotowaniu sali do zajęć głównych, zabawy organizowane w małych zespołach, prace porządkowe, zabawy integrujące grupę, |
845-900 | zabawy ruchowe lub ćwiczenia poranne, czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne, | |
900-930 | zabiegi higieniczne (przed i po posiłku)
· śniadanie, |
|
Działania dopołudniowe | 930-1030 | zajęcia wychowawczo-dydaktyczne w salach zabaw lub w ogrodzie realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego, zabawy dowolne, |
1030-1130 | czynności samoobsługowe w szatni, spacery, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze prace porządkowe w ogrodzie ze szczególnym uwzględnieniem „Ścieżki ekologicznej Misia Uszatka”, zabawy organizowane i swobodne w ogrodzie (w razie niepogody: gry i zabawy ruchowe, ruchowo-muzyczne w sali, zabawy dowolne w sali zabaw, swobodne zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela), religia: wtorek i czwartek, | |
1130-1200 | zabiegi higieniczne (przed i po posiłku),
· II śniadanie, |
|
Działania popołudniowe | 1200-1300 | zajęcia o charakterze relaksacyjnym, zabawy i ćwiczenia utrwalające, zabawy wspomagające indywidualny rozwój dziecka (indywidualne lub w małych zespołach), zabawy integrujące grupę, zabawy tematyczne, zabawy dowolne wg własnych zainteresowań, swobodne zabawy przy niewielkim udziale nauczycielki, prace porządkowe, rozchodzenie się z sal własnych, |
1300-1430 | zabawy muzyczno-ruchowe, słuchanie bajek, opowiadań, „głośne czytanie”, gry i zabawy dydaktyczne, praca wyrównawczo-stymulacyjna, zabawy i ćwiczenia utrwalające, wspólne urządzanie wystaw, dokończenie rozpoczętych prac plastyczno-technicznych, prace porządkowe, rozchodzenie się z sali zbiorczej.
|
Ramowy rozkład dnia dla grup żywieniowych
Pora | Godziny | Czynności |
Ranek
|
600-700 | schodzenie się dzieci w sali zbiorczej – swobodne zabawy dzieci rozwijające własną aktywność, rozmowy indywidualne lub zespołowe, zabawy zainspirowane przez nauczycielkę, zabawy integrujące grupę, |
700-730 | schodzenie się dzieci w grupach zbiorczych – zabawy dowolne, rozmowy indywidualne lub zespołowe, | |
730-800 | schodzenie się dzieci w grupach własnych, kontakty indywidualne, rozmowy podczas schodzenia się, swobodne zabawy dzieci rozwijające własną aktywność, zabawy przy niewielkim udziale nauczycielki, zabawy organizowane w małych grupach, praca indywidualna i w małych zespołach rozwijająca zainteresowania, wspomagająca rozwój dziecka, przygotowanie pomocy do późniejszych zajęć, prace porządkowe, | |
800-830 | zabawy ruchowe lub ćwiczenia poranne, czynności opiekuńcze,
samoobsługowe, organizacyjne, |
|
830-900 | zabiegi higieniczne (przed i po posiłku)
|
|
Działania dopołudniowe | 900-1000 | zajęcia wychowawczo-dydaktyczne w salach zabaw lub (przy sprzyjającej pogodzie i niskim zanieczyszczeniu powietrza) poza salą zabaw, realizowane według wybranych programów wychowania przedszkolnego, zabawy dowolne, |
1000-1015 | zabiegi higieniczne (przed i po posiłku),
|
|
1015-1110 | czynności samoobsługowe w szatni, zabawy organizowane i swobodne w ogrodzie, spacery, wycieczki, gry i zabawy ruchowe w ogrodzie, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe ze szczególnym uwzględnieniem „Ścieżki ekologicznej Misia Uszatka” (w razie niepogody: gry i zabawy ruchowe, ruchowo-muzyczne w sali, zabawy dowolne w sali zabaw, swobodne zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela), | |
1110-1120 | czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne, | |
1120-1200 | zabiegi higieniczne (przed i po posiłku), obiad, | |
1200-1330 | Grupy młodsze:
odpoczynek – słuchanie: bajek opowiadanych lub czytanych przez nauczycielkę, kołysanek, muzyki klasycznej. Grupy starsze: ćwiczenia relaksacyjne, „głośne czytanie”, zajęcia i zabawy w ogrodzie- w razie niepogody: zabawy i ćwiczenia ruchowe w sali, dowolna działalność dzieci, swobodne zabawy rozwijające własną aktywność i zainteresowania dzieci, realizacja pomysłów dot. urządzenia sali, współorganizacja wystaw prac dzieci, zabawy tematyczne, zabawy mające na celu wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka, zabawy i ćwiczenia utrwalające, religia- w budynku SP-15: wtorek i czwartek, w budynku głównym: środa i piątek, |
|
Działania popołudniowe |
1330-1430 | czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne, zabiegi higieniczne (przed i po posiłku), podwieczorek, |
1430-1530 | rozchodzenie się dzieci z sal własnych lub z ogrodu, zabawy dowolne według własnych zainteresowań, zabawy i gry dydaktyczne w małych zespołach, zabawy inspirowane przez nauczyciela, praca indywidualna wyrównawczo-stymulująca, praca z dzieckiem zdolnym, dokończenie rozpoczętych w ciągu dnia prac, udział dzieci w organizacji wystaw, prace porządkowe w sali zabaw, | |
1530-1600 | rozchodzenie się dzieci z sal zbiorczych, zabawy dowolne, „głośne czytanie”, | |
1600-1630 | rozchodzenie się dzieci z sali zbiorczej, kontakty indywidualne z dziećmi podczas rozchodzenia się, zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci, zabawy organizowane przy niewielkim udziale nauczyciela, prace porządkowe w sali zabaw. |