• Muchomorki

    Nauczyciele prowadzący: Judyta Nadolska, Olga Gurbała

Dzień dobry! To my- Muchomorki! Od września uczęszczamy do grupy 6- latków. Mamy nową salę, w której bawimy się nowymi zabawkami. Z uśmiechem przychodzimy do przedszkola i z chęcią uczymy się nowych rzeczy. Nasze panie to: pani Judyta, pani Olga i pani Beata.

Komunikaty dla rodzica:

1. Jesienne spotkanie integracyjne odbędzie się w poniedziałek 30 września w Parku Piaskownia.
2. Prosimy o przynoszenie darów jesieni (kasztany, żołędzie, szyszki)
3. Prosimy o dostosowanie ubioru dzieci do warunków pogodowych.

PAŹDZIERNIK  W MUCHOMORKACH

 

 

TYDZIEŃ 1

 

NADCHODZI JESIEŃ

 

 

Poznajemy oznaki jesieni, poszerzamy wiadomości na temat jesiennej przyrody

Rozwijamy logiczne myślenie podczas klasyfikowania kasztanów i żołędzi

Poznajemy nowe cyfry i litery

Rozwijamy zdolności plastyczne i kreatywność tworząc jesienne prace plastyczne

 

 

TYDZIEŃ 2

 

CO ZWIERZĘTA ROBIĄ JESIENIĄ?

 

Poznajemy mieszkańców lasu i ich domy

Uczymy się jak zwierzęta przygotowują się do zimy

Dowiadujemy się, które zwierzęta zasypiają na zimę, które ptaki odlatują

Poznajemy kolejne cyfry i litery

 

TYDZIEŃ 3

 

JESTEŚMY DOBRZY DLA INNYCH – OPIEKUJEMY SIĘ ZWIERZĘTAMI

 

Poznajemy zwierzęta jakie można hodować w domu

Wiemy jak opiekować się zwierzętami

Jesteśmy dobrzy dla innych, rozpoznajemy emocje kolegów

poznajemy kolejne litery i cyfry

Wiemy co to „Schronisko dla bezdomnych zwierząt”

TYDZIEŃ 4

 

JAK  PRZEKAZUJEMY INFORMACJE?

 

 

Poznajemy prace listonosza

Dowiadujemy się jak dawniej wędrowały listy

Odwiedzamy pocztę

poznajemy nowoczesne formy przekazu informacji – internet, satelita……

Poznajemy kolejne cyfry i litery, próbujemy czytać

Szczegółowy rozkład dnia w grupie Muchomorki

7:30 – 8:15
Zabawy dowolne podczas schodzenia się dzieci, zabawy z wykorzystaniem klocków, utrwalanie z chętnymi dziećmi wierszy i piosenek, oglądanie książeczek, przygotowanie pomocy do zajęć dowolna działalność plastyczna i konstrukcyjna, kontakty indywidualne, rozmowy na tematy bliskie dzieciom.
8:15 – 8:30
Czynności porządkowe oraz samoobsługowe wybieranie dyżurnych, utrwalanie zabaw tematycznych z wyboru dzieci, zabawa poranna.
8:30 – 9:00
Przygotowanie do śniadania. Śniadanie, kulturalne spożywanie posiłku, kultura głosu, czynności samoobsługowe po śniadaniu.
9:00 – 9:20
Zajęcia właściwe w sali zabaw lub w ogrodzie, zabawy dydaktyczne w oparciu o program “Nasze Przedszkole” W. Żaby Żabińskiej, oraz programy własne, zajęcia umuzykalniające, ruchowe, przyrodnicze, matematyczne, mowa ojczysta. Zajęcia indywidualne, lub w małych zespołach w oparciu w ww programy, zabawa ruchowa.
9:30 – 10:00
Zabawy dowolne dzieci, zgodne z ich zainteresowaniami, zabawy w kącikach tematycznych (kącik lalek, kuchenny, klocków, samochodów, gier i układanek, teatralny), dowolna działalność plastyczna dzieci, kolorowanie, porządkowanie sali, segregowanie i układanie zabawek na miejsca.
10:00 – 11:15
Czynności samoobsługowe w toalecie, wyjście do ogrodu przedszkolnego, lub na spacer, obserwacja przyrody i zmian zachodzących w pogodzie, korzystanie ze ścieżki Misia Uszatka, zabawy dowolne na świeżym powietrzu przy bezpiecznym użyciu sprzętów terenowych, zajęcia z języka angielskiego (wtorek, czwartek 10:15 – 11:15), czynności samoobsługowe w szatni. II śniadanie. W razie niepogody zabawy muzyczno- ruchowe w sali, zabawy swobodne, utrwalanie piosenek, wierszy.
11:15 – 12:00
Czynności kulturalno- higieniczne w toalecie, obiad kulturalne spożycie posiłku, zachęcanie do próbowania potraw, odpowiednie posługiwanie się sztućcami. Czynności samoobsługowe, przygotowanie się do odpoczynku.
12:00 – 14:00
Odpoczynek przy spokojnej muzyce, lub bajkach terapeutycznych, Zabawy dowolne dzieci zgodne z ich zainteresowaniami. Zajęcia dodatkowe (religia, terapie), doskonalenie umiejętności artystycznych, kończenie zaległych prac. Zabawy w ogrodzie, zabawy ruchowe, gimnastyczne.
14:00 – 14:20
Podwieczorek, czynności higieniczne przed i po posiłku, zabawa ruchowa.
14:20 – 15:30
Zabawy dowolne na dywanie i w kącikach zainteresowań, kończenie rozpoczętych prac, zabawy ze śpiewem, rozwijanie zainteresowań dzieci, zabawy w kole, utrwalanie treści tematycznych.
15:30 do 16:30
Zabawy swobodne dzieci, gry i zabawy przy stolikach, schodzenie się dzieci z zbiorczej grupy, dowolna działalność plastyczna, kolorowanie obrazków, rozmowy indywidualne, porządkowanie sali, używanie zwrotów grzecznościowych, rozchodzenie się do domów.

Wiadomość do Nauczyciela

Piosenki i Wiersze

Wiersz na wrzesień
Jesienią – M.Konopnicka
Jesienią, jesienią
Sady się rumienią;
Czerwone jabłuszka
Pomiędzy zielenią.
Czerwone jabłuszka,
Złociste gruszeczki
Świecą się jak gwiazdy
Pomiędzy listeczki.
Pójdę ja się, pójdę
Pokłonić jabłoni,
Może mi jabłuszko
W czapeczkę uroni!
Pójdę ja do gruszy,
Nastawię fartuszka,
Może w niego spadnie
Jaka śliczna gruszka!
Jesienią, jesienią
Sady się rumienią;
Czerwone jabłuszka
Pomiędzy zielenią.