• Muchomorki

    Nauczyciele prowadzący: Judyta Nadolska, Olga Gurbała

Dzień dobry! To my- Muchomorki! Od września uczęszczamy do grupy 6- latków. Mamy nową salę, w której bawimy się nowymi zabawkami. Z uśmiechem przychodzimy do przedszkola i z chęcią uczymy się nowych rzeczy. Nasze panie to: pani Judyta, pani Olga i pani Beata.

Komunikaty dla rodzica:

 W MARCU U MUCHOMORKÓW

 

I SZUKAMY WIOSNY – PRZEDWIOŚNIE

-rozwijanie zainteresowań poprze wybór zabawy

-rozwijanie inwencji ruchowej dzieci

-zapoznanie ze znakiem graficznym litery g,G

-przygotowanie do nauki czytania i pisania

-zachęcenie do częstego przebywania na świeżym powietrzu

-dokonuje analizy słuchowej wyrazów

-zachęcenie do zgodnych zabaw zespołowych

-doskonalenie pamięci wzrokowej

-rozwijanie umiejętności analizowania treści obrazków i wyciągania wniosków

-wzbogacanie wiedzy na temat roślin

-zapoznanie ze słowami i melodią piosenki

-utrwalenie nazw dni tygodnia

-wdrażanie do poszanowania praw do zabawy

-doskonalenie umiejętności artykulacyjnych i grafomotorycznych

-rozwijanie zainteresowań przyrodniczych

-zachęcanie do poszerzania wiadomości nt marcowej pogody

-poszerzenie widomości nt symptomów wiosny

-umuzykalnianie dzieci

II WODA I SŁOŃCE

-zachęcenie do zabaw ruchowych  w grupie

-wprowadzenie drukowanej i pisanej litery w, W

-rozwianie koordynacji wzrokowo – ruchowej

-rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej wyrazów

-zachęcenie do zabaw z rówieśnikami i dzielenia się zabawkami

-doskonalenie umiejętności przygotowania dzieci do nauki czytania i pisania

-zwrócenie uwagi na bezpieczne korzystanie z promieni słonecznych

-doskonalenie umiejętności reagowania na sygnał muzyczny

-zachęcenie do dostosowania ubioru do pogody

-rozwijanie umiejętności grafomotorycznych

-zachęcenie do zgodnych zabaw zespołowych

-rozwijanie kompetencji matematycznych dotyczących porównywana objętości

-zapoznanie się z zasadami zabawy „Morze, brzeg, plaża”

-odwoływanie się do przeżyć i dotychczasowej wiedzy

-wdrażanie do dokładnego wykonywania pracy

-zachęcanie do aktywnego udziału w zabawach

III CZY TO JUŻ WIOSNA?

-zachęcanie do stosowania zwrotów grzecznościowych

-kształtowanie uwagi podczas słuchania opowiadania

-utrwalenie wiadomości związanych z oznakami wiosny

-doskonalenie koordynacji wzrokowo – ruchowej

-zachęcanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa zabaw na dworze

-doskonalenie wymowy dzieci

-doskonalenie wyciągania wniosków

-zachęcanie do częstego przebywania na świeżym powietrzu

-rozwijanie inwencji twórczej dzieci (plastycznej i słownej)

-zachęcanie do właściwego organizowania sobie czasu wolnego

-rozwijanie myślenia matematycznego

-rozwijanie sprawności fizycznych

-usystematyzowanie wiadomości nt zmian w przyrodzie,

IV POWROTY PTAKÓW

-zachęcanie  do samodzielnego podejmowania decyzji

-rozwijanie zainteresowań przyrodniczych

-wprowadzenie drukowanej i pisanej litery j, J

-określenie głoski j jako spółgłoski

-zapoznanie ze sposobem wykonania ptaka

-zachęcanie do spokojnej i cichej zabawy

-ćwiczenie zręczności

-rozwijanie funkcji językowych

-doskonalenie poczucia rytmu

-zachęcanie do przestrzegania ustalonych zasad

-doskonalenie analizy słuchowej i rysowania na temat

-doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej

-rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej

-zachęcanie do rysowania nt przeczytanego opowiadania

-zachęcanie do właściwych zachowań w czasie zabawy

-utrwalenie  poznanych liter

-doskonalenie umiejętności łączenia ruchu do muzyki

-rozwijanie sprawności manualnej

-rozwijanie postaw proekologicznych

-zachęcanie do obserwowania ptaków

-wdrażanie do zgodnego porozumiewania się z innymi i samodzielnego rozwiązywania konfliktów

-rozwijanie zainteresowań przyrodniczych

-kształtowanie prawidłowej postawy

-rozwijanie zainteresowań ornitologicznych

V BAJKI I BAŚNIE

rozwijanie zainteresowań książkami i czytelnictwem

-rozróżnianie dobra i zła

-wprowadzenie drukowanej i pisanej litery c, C

-określenie głoski C jako spółgłoski

-zapoznanie ze sposobem wykonania zakładki

-doskonalenie sprawności manualnej

-zachęcanie do tworzenia opowiadania

-doskonalenie umiejętności wczuwania się w rolę

-zachęcanie do wystąpień na forum grupy

-zachęcanie do słuchania kolejnej bajki

-rozwijanie umiejętności opowiadania treści bajki

-kształtowanie prawidłowej postawy ciała

-rozwijanie wyobraźni twórczej

-odwoływanie się do wiedzy i własnych doświadczeń

-zachęcanie do kulturalnego odnoszenia się do siebie

-rozwijanie zdolności aktorskich

-doskonalenie umiejętności dobierania kolorów

-zachęcenie do częstych spacerów

-zachęcenie do dzielenia się zabawkami

-ćwiczenie wrażliwości słuchowej

-rozwijanie logicznego myślenia

-rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej

-rozwijanie logicznego myślenia i spostrzegawczości

Szczegółowy rozkład dnia w grupie Muchomorki

6:00-7:30
Zabawy dowolne podczas schodzenia się dzieci.
7:30 – 8:15
Zabawy swobodne z wykorzystaniem klocków, gier, układanek, utrwalanie z chętnymi dziećmi wierszy i piosenek, oglądanie książeczek, przygotowanie pomocy do zajęć, dowolna działalność plastyczna i konstrukcyjna, kontakty indywidualne, rozmowy na tematy bliskie dzieciom. Zajęcia indywidualne, lub w małych zespołach w oparciu o programy.
8:15 – 8:30
Czynności porządkowe oraz samoobsługowe wybieranie dyżurnych, utrwalanie zabaw tematycznych z wyboru dzieci, zabawa poranna.
8:30 – 9:00
Przygotowanie do śniadania. Śniadanie, kulturalne spożywanie posiłku, kultura głosu, czynności samoobsługowe po śniadaniu.
9:00 – 9:30
Zajęcia właściwe w sali zabaw, zabawy dydaktyczne w oparciu o program „Nasze Przedszkole” W. Żaby Żabińskiej, oraz programy własne, zajęcia umuzykalniające, ruchowe, przyrodnicze, plastyczne, matematyczne, mowa ojczysta. zabawa ruchowa.
9:30 – 10:00
Zabawy dowolne dzieci, zgodne z ich zainteresowaniami, zabawy w kącikach tematycznych (kącik lalek, kuchenny, klocków, samochodów, gier i układanek, teatralny), dowolna działalność plastyczna dzieci, kolorowanie, porządkowanie sali, segregowanie i układanie zabawek na miejsca.
10:00 – 11:20
Czynności samoobsługowe w toalecie, wyjście do ogrodu przedszkolnego, lub na spacer, obserwacja przyrody i zmian zachodzących w pogodzie, korzystanie ze ścieżki Misia Uszatka, zabawy dowolne na świeżym powietrzu przy bezpiecznym użyciu sprzętów terenowych. Zajęcia dodatkowe- język angielski. Czynności samoobsługowe w szatni. II śniadanie. W razie niepogody zabawy muzyczno- ruchowe w sali, zabawy swobodne, utrwalanie piosenek, wierszy.
11:20 – 12:00
Czynności kulturalno- higieniczne w toalecie, obiad kulturalne spożycie posiłku, zachęcanie do próbowania potraw, odpowiednie posługiwanie się sztućcami. Czynności samoobsługowe.
12:00 – 14:00
Słuchanie bajek czytanych przez nauczyciela, krótka relaksacja zgodna z potrzebami dzieci. Zabawy dowolne dzieci zgodne z ich zainteresowaniami. Zajęcia dodatkowe (religia, terapie), doskonalenie umiejętności artystycznych, kończenie zaległych prac. Zabawy tematyczne wzbogacające u dzieci wiedzę o świecie. Zabawy w ogrodzie, zabawy ruchowe, gimnastyczne /w ramach potrzeb/.
14:00 – 14:20
Podwieczorek, czynności higieniczne przed i po posiłku, zabawa ruchowa.
14:20 – 15:30
Zabawy w kole zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawy dowolne na dywanie i w kącikach zainteresowań, kończenie rozpoczętych prac, zabawy ze śpiewem, rozwijanie zainteresowań dzieci, utrwalanie treści tematycznych.

Wiadomość do Nauczyciela

Piosenki i Wiersze

Od morza, aż do Tatr” – nauka piosenki, sł. Monika Kluza, muz. Mateusz Kluza

Ref. Od morza, aż do Tatr

to Polska, to mój świat x2

to serca mego pieśń i skarb.

  1. To kochana ziemia rodzinna

tu znajomy każdy kwiat

Błyszczą w słońcu rosy nad ranem

i prastary szumi las.

Ref. Od morza, aż do Tatr

to Polska, to mój świat x2

to serca mego pieśń i skarb.

  1. To kochana ziemia rodzinna

śpiewa dla niej każdy ptak.

Pachną wiatrem konie w galopie

i spokojnie płynie Wisła.