• Muchomorki

    Nauczyciele prowadzący: Judyta Burda, Joanna Bury

Dzień dobry! To my- Muchomorki! Od września uczęszczamy do grupy 5- latków. Mamy nową salę, w której bawimy się nowymi zabawkami. Z uśmiechem przychodzimy do przedszkola i z chęcią uczymy się nowych rzeczy. Nasze panie to: pani Judytka, pani Asia i pani Beata.

Komunikaty dla rodzica:

  1. Zebranie dla rodziców odbędzie się w wtorek 20.02.24 r o godz. 15.30 w sali Muchomorków.

KWIECIEŃ u MUCHOMORKÓW

I W WIEJSKIEJ ZAGRODZIE
– Utrwalenie nazw i wyglądu zwierząt wiejskich dorosłych i małych.
– Rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo – ruchowej.
– Rozwijanie aparatu mowy poprzez ćwiczenia dźwiękonaśladowcze.
– Kształtowanie umiejętności klasyfikowania.
II ZABAWY BADAWCZE
– Budzenie i aktywizowanie ciekawości oraz aktywności poznawczej dziecka.
– Rozwijanie zainteresowań technicznych i przyrodniczych.
– Stawianie i rozwiązywanie problemów, dostrzeganie związków między przyczyną, a skutkiem.
– Poznanie prostych zjawisk przyrodniczo-fizycznych poprzez przeprowadzanie prostych doświadczeń
III W ŚWIECIE SZTUKI
– Kształtowanie wartości dotyczącej szeroko rozumianej kultury, w tym kultury
– osobistej,
– Rozbudzanie zainteresowania dziecka sztuką malarską,
– Rozwijanie kreatywności i twórczego myślenia.
IV ZIEMIĘ MAMY TYLKO JEDNĄ
– Dostrzeganie pozytywnego i negatywnego wpływu człowieka na przyrodę
– Zachęcenie do współdziałania na rzecz naszej planety poprzez codzienne
proekologiczne czynności
– Kształtowanie właściwych postaw wobec przyrody.
V POLSKA MOJA OJCZYZNA
– Kształtowanie poczucia przynależności do narodu i kraju,
– Przypomnienie symboli narodowych,
– Prezentacja utworów literatury dziecięcej związanych z tematem dnia,
– Inspirowanie indywidualnych, swobodnych wypowiedzi dzieci.

Szczegółowy rozkład dnia w grupie Muchomorki

7:30 – 8:15
Zabawy dowolne podczas schodzenia się dzieci, zabawy z wykorzystaniem klocków, utrwalanie z chętnymi dziećmi wierszy i piosenek, oglądanie książeczek, przygotowanie pomocy do zajęć dowolna działalność plastyczna i konstrukcyjna, kontakty indywidualne, rozmowy na tematy bliskie dzieciom.
8:15 – 8:30
Czynności porządkowe oraz samoobsługowe wybieranie dyżurnych, utrwalanie zabaw tematycznych z wyboru dzieci, zabawa poranna.
8:30 – 9:00
Przygotowanie do śniadania. Śniadanie, kulturalne spożywanie posiłku, kultura głosu, czynności samoobsługowe po śniadaniu.
9:00 – 9:20
Zajęcia właściwe w sali zabaw lub w ogrodzie, zabawy dydaktyczne w oparciu o program „Nasze Przedszkole” W. Żaby Żabińskiej, oraz programy własne, zajęcia umuzykalniające, ruchowe, przyrodnicze, matematyczne, mowa ojczysta. Zajęcia indywidualne, lub w małych zespołach w oparciu w ww programy, zabawa ruchowa.
9:30 – 10:00
Zabawy dowolne dzieci, zgodne z ich zainteresowaniami, zabawy w kącikach tematycznych (kącik lalek, kuchenny, klocków, samochodów, gier i układanek, teatralny), dowolna działalność plastyczna dzieci, kolorowanie, porządkowanie sali, segregowanie i układanie zabawek na miejsca.
10:00 – 11:15
Czynności samoobsługowe w toalecie, wyjście do ogrodu przedszkolnego, lub na spacer, obserwacja przyrody i zmian zachodzących w pogodzie, korzystanie ze ścieżki Misia Uszatka, zabawy dowolne na świeżym powietrzu przy bezpiecznym użyciu sprzętów terenowych, zajęcia z języka angielskiego (wtorek, czwartek 10:15 – 11:15), czynności samoobsługowe w szatni. II śniadanie. W razie niepogody zabawy muzyczno- ruchowe w sali, zabawy swobodne, utrwalanie piosenek, wierszy.
11:15 – 12:00
Czynności kulturalno- higieniczne w toalecie, obiad kulturalne spożycie posiłku, zachęcanie do próbowania potraw, odpowiednie posługiwanie się sztućcami. Czynności samoobsługowe, przygotowanie się do odpoczynku.
12:00 – 14:00
Odpoczynek przy spokojnej muzyce, lub bajkach terapeutycznych, Zabawy dowolne dzieci zgodne z ich zainteresowaniami. Zajęcia dodatkowe (religia, terapie), doskonalenie umiejętności artystycznych, kończenie zaległych prac. Zabawy w ogrodzie, zabawy ruchowe, gimnastyczne.
14:00 – 14:20
Podwieczorek, czynności higieniczne przed i po posiłku, zabawa ruchowa.
14:20 – 15:30
Zabawy dowolne na dywanie i w kącikach zainteresowań, kończenie rozpoczętych prac, zabawy ze śpiewem, rozwijanie zainteresowań dzieci, zabawy w kole, utrwalanie treści tematycznych.
15:30 do 16:30
Zabawy swobodne dzieci, gry i zabawy przy stolikach, schodzenie się dzieci z zbiorczej grupy, dowolna działalność plastyczna, kolorowanie obrazków, rozmowy indywidualne, porządkowanie sali, używanie zwrotów grzecznościowych, rozchodzenie się do domów.

Wiadomość do Nauczyciela

Piosenki i Wiersze

Piosenka „Babcia i dziadek”

1. Kiedy babcia była mała to sukienkę i fartuszek krótki miała.

Małe nóżki, chude rączki, i lubiła jeść cukierki oraz pączki.

Ref:I co , i co , że babcia nam urosła ,

że lat ma trochę więcej niż ja i brat i siostra.

I co , i co , to ważne że mam babcię ,

że bardzo kocham ją i śpiewać lubię z nią.

2. A gdy dziadek był malutki , to nie nosił adidasów tylko butki.

Nie miał wąsów ani brody , no i nie chciał jeść marchewki tylko lody!

Ref. I co , i co , że dziadek urósł trochę ,

że lat ma trochę więcej niż dwa plus trzy plus osiem.

I co , i co , to ważne że mam dziadka ,

że bardzo kocham go i lat mu życzę sto!

3.Dawno temu babcia z dziadkiem w piaskownicy się kłócili o łopatkę.

Dziś na spacer idą sobie , a gdy wrócą ja im kawę dobrą zrobię.

Ref. I co , i co , że trochę nam urośli , że nie są dzieciakami ,

że ważni z nich dorośli.

I co , i co , to ważne że są z nami , niech żyją długi czas i zawsze lubią nas.

Skip to content