Dzień dobry! To my- Muchomorki! Od września uczęszczamy do grupy 6- latków. Mamy nową salę, w której bawimy się nowymi zabawkami. Z uśmiechem przychodzimy do przedszkola i z chęcią uczymy się nowych rzeczy. Nasze panie to: pani Judyta, pani Olga i pani Beata.
W MARCU U MUCHOMORKÓW
I SZUKAMY WIOSNY – PRZEDWIOŚNIE
-rozwijanie zainteresowań poprze wybór zabawy
-rozwijanie inwencji ruchowej dzieci
-zapoznanie ze znakiem graficznym litery g,G
-przygotowanie do nauki czytania i pisania
-zachęcenie do częstego przebywania na świeżym powietrzu
-dokonuje analizy słuchowej wyrazów
-zachęcenie do zgodnych zabaw zespołowych
-doskonalenie pamięci wzrokowej
-rozwijanie umiejętności analizowania treści obrazków i wyciągania wniosków
-wzbogacanie wiedzy na temat roślin
-zapoznanie ze słowami i melodią piosenki
-utrwalenie nazw dni tygodnia
-wdrażanie do poszanowania praw do zabawy
-doskonalenie umiejętności artykulacyjnych i grafomotorycznych
-rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
-zachęcanie do poszerzania wiadomości nt marcowej pogody
-poszerzenie widomości nt symptomów wiosny
-umuzykalnianie dzieci
II WODA I SŁOŃCE
-zachęcenie do zabaw ruchowych w grupie
-wprowadzenie drukowanej i pisanej litery w, W
-rozwianie koordynacji wzrokowo – ruchowej
-rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej wyrazów
-zachęcenie do zabaw z rówieśnikami i dzielenia się zabawkami
-doskonalenie umiejętności przygotowania dzieci do nauki czytania i pisania
-zwrócenie uwagi na bezpieczne korzystanie z promieni słonecznych
-doskonalenie umiejętności reagowania na sygnał muzyczny
-zachęcenie do dostosowania ubioru do pogody
-rozwijanie umiejętności grafomotorycznych
-zachęcenie do zgodnych zabaw zespołowych
-rozwijanie kompetencji matematycznych dotyczących porównywana objętości
-zapoznanie się z zasadami zabawy „Morze, brzeg, plaża”
-odwoływanie się do przeżyć i dotychczasowej wiedzy
-wdrażanie do dokładnego wykonywania pracy
-zachęcanie do aktywnego udziału w zabawach
III CZY TO JUŻ WIOSNA?
-zachęcanie do stosowania zwrotów grzecznościowych
-kształtowanie uwagi podczas słuchania opowiadania
-utrwalenie wiadomości związanych z oznakami wiosny
-doskonalenie koordynacji wzrokowo – ruchowej
-zachęcanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa zabaw na dworze
-doskonalenie wymowy dzieci
-doskonalenie wyciągania wniosków
-zachęcanie do częstego przebywania na świeżym powietrzu
-rozwijanie inwencji twórczej dzieci (plastycznej i słownej)
-zachęcanie do właściwego organizowania sobie czasu wolnego
-rozwijanie myślenia matematycznego
-rozwijanie sprawności fizycznych
-usystematyzowanie wiadomości nt zmian w przyrodzie,
IV POWROTY PTAKÓW
-zachęcanie do samodzielnego podejmowania decyzji
-rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
-wprowadzenie drukowanej i pisanej litery j, J
-określenie głoski j jako spółgłoski
-zapoznanie ze sposobem wykonania ptaka
-zachęcanie do spokojnej i cichej zabawy
-ćwiczenie zręczności
-rozwijanie funkcji językowych
-doskonalenie poczucia rytmu
-zachęcanie do przestrzegania ustalonych zasad
-doskonalenie analizy słuchowej i rysowania na temat
-doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej
-rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej
-zachęcanie do rysowania nt przeczytanego opowiadania
-zachęcanie do właściwych zachowań w czasie zabawy
-utrwalenie poznanych liter
-doskonalenie umiejętności łączenia ruchu do muzyki
-rozwijanie sprawności manualnej
-rozwijanie postaw proekologicznych
-zachęcanie do obserwowania ptaków
-wdrażanie do zgodnego porozumiewania się z innymi i samodzielnego rozwiązywania konfliktów
-rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
-kształtowanie prawidłowej postawy
-rozwijanie zainteresowań ornitologicznych
V BAJKI I BAŚNIE
rozwijanie zainteresowań książkami i czytelnictwem
-rozróżnianie dobra i zła
-wprowadzenie drukowanej i pisanej litery c, C
-określenie głoski C jako spółgłoski
-zapoznanie ze sposobem wykonania zakładki
-doskonalenie sprawności manualnej
-zachęcanie do tworzenia opowiadania
-doskonalenie umiejętności wczuwania się w rolę
-zachęcanie do wystąpień na forum grupy
-zachęcanie do słuchania kolejnej bajki
-rozwijanie umiejętności opowiadania treści bajki
-kształtowanie prawidłowej postawy ciała
-rozwijanie wyobraźni twórczej
-odwoływanie się do wiedzy i własnych doświadczeń
-zachęcanie do kulturalnego odnoszenia się do siebie
-rozwijanie zdolności aktorskich
-doskonalenie umiejętności dobierania kolorów
-zachęcenie do częstych spacerów
-zachęcenie do dzielenia się zabawkami
-ćwiczenie wrażliwości słuchowej
-rozwijanie logicznego myślenia
-rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej
-rozwijanie logicznego myślenia i spostrzegawczości
Szczegółowy rozkład dnia w grupie Muchomorki
6:00-7:30
Zabawy dowolne podczas schodzenia się dzieci.
7:30 – 8:15
Zabawy swobodne z wykorzystaniem klocków, gier, układanek, utrwalanie z chętnymi dziećmi wierszy i piosenek, oglądanie książeczek, przygotowanie pomocy do zajęć, dowolna działalność plastyczna i konstrukcyjna, kontakty indywidualne, rozmowy na tematy bliskie dzieciom. Zajęcia indywidualne, lub w małych zespołach w oparciu o programy.
8:15 – 8:30
Czynności porządkowe oraz samoobsługowe wybieranie dyżurnych, utrwalanie zabaw tematycznych z wyboru dzieci, zabawa poranna.
8:30 – 9:00
Przygotowanie do śniadania. Śniadanie, kulturalne spożywanie posiłku, kultura głosu, czynności samoobsługowe po śniadaniu.
9:00 – 9:30
Zajęcia właściwe w sali zabaw, zabawy dydaktyczne w oparciu o program „Nasze Przedszkole” W. Żaby Żabińskiej, oraz programy własne, zajęcia umuzykalniające, ruchowe, przyrodnicze, plastyczne, matematyczne, mowa ojczysta. zabawa ruchowa.
9:30 – 10:00
Zabawy dowolne dzieci, zgodne z ich zainteresowaniami, zabawy w kącikach tematycznych (kącik lalek, kuchenny, klocków, samochodów, gier i układanek, teatralny), dowolna działalność plastyczna dzieci, kolorowanie, porządkowanie sali, segregowanie i układanie zabawek na miejsca.
10:00 – 11:20
Czynności samoobsługowe w toalecie, wyjście do ogrodu przedszkolnego, lub na spacer, obserwacja przyrody i zmian zachodzących w pogodzie, korzystanie ze ścieżki Misia Uszatka, zabawy dowolne na świeżym powietrzu przy bezpiecznym użyciu sprzętów terenowych. Zajęcia dodatkowe- język angielski. Czynności samoobsługowe w szatni. II śniadanie. W razie niepogody zabawy muzyczno- ruchowe w sali, zabawy swobodne, utrwalanie piosenek, wierszy.
11:20 – 12:00
Czynności kulturalno- higieniczne w toalecie, obiad kulturalne spożycie posiłku, zachęcanie do próbowania potraw, odpowiednie posługiwanie się sztućcami. Czynności samoobsługowe.
12:00 – 14:00
Słuchanie bajek czytanych przez nauczyciela, krótka relaksacja zgodna z potrzebami dzieci. Zabawy dowolne dzieci zgodne z ich zainteresowaniami. Zajęcia dodatkowe (religia, terapie), doskonalenie umiejętności artystycznych, kończenie zaległych prac. Zabawy tematyczne wzbogacające u dzieci wiedzę o świecie. Zabawy w ogrodzie, zabawy ruchowe, gimnastyczne /w ramach potrzeb/.
14:00 – 14:20
Podwieczorek, czynności higieniczne przed i po posiłku, zabawa ruchowa.
14:20 – 15:30
Zabawy w kole zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawy dowolne na dywanie i w kącikach zainteresowań, kończenie rozpoczętych prac, zabawy ze śpiewem, rozwijanie zainteresowań dzieci, utrwalanie treści tematycznych.
Piosenki i Wiersze
„Od morza, aż do Tatr” – nauka piosenki, sł. Monika Kluza, muz. Mateusz Kluza
Ref. Od morza, aż do Tatr
to Polska, to mój świat x2
to serca mego pieśń i skarb.
- To kochana ziemia rodzinna
tu znajomy każdy kwiat
Błyszczą w słońcu rosy nad ranem
i prastary szumi las.
Ref. Od morza, aż do Tatr
to Polska, to mój świat x2
to serca mego pieśń i skarb.
- To kochana ziemia rodzinna
śpiewa dla niej każdy ptak.
Pachną wiatrem konie w galopie
i spokojnie płynie Wisła.