• Grupa 3-latki C Liski

    Nauczyciele prowadzący: Ewelina Staniszewska, Marlena Drobczyk

Nad bezpieczeństwem, harmonijnym i wszechstronnym rozwojem dzieci dbają:

wychowawcy: mgr Ewelina Staniszewska, mgr Marlena Drobczyk

pomoc nauczyciela: Gabriela Hanusek

woźna : Wioletta Kamińska

Komunikaty Nauczyciela

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE LUTY

I. „W ŚWIECIE SZTUKI”

Dziecko:
– wykona na niby proste czynności
– rozpozna i nazwie kolory
– narysuje martwą naturę
– podejmie próby rysowania rysunku w parze
– ustali które dźwięki są identyczne lub do siebie podobne
– pozna/utrwali nazwy instrumentów
– aktywnie wysłucha muzyki ludowej „La Raspa”
– pozna pojęcia: scena, widownia
– wczuje się w charakter odtwarzanej postaci
– utrwali znajomość liczebników porządkowych
– zaznajomi się z jednym z rodzajów form teatralnych – teatrem rąk

II. „ROBIMY ZAKUPY W SKLEPIE”

Dziecko:
-rozwinie umiejętność zapamiętywania, skupiania uwagi, opisywania przedmiotów
-dowie się, jakie produkty można znaleźć w danym sklepie
-przyswoi zasad właściwego zachowania się w miejscach publicznych
– weźmie udział w zabawie tematycznej „W sklepie”
– nazwie produkty spożywcze i artykuły przemysłowe
-poszerzy słownictwo o wyrazy dotyczące zakupów i rodzajów sklepów
– pozna znaczenie słowa „supermarket”
– wymieni nazwy towarów sklepowych
– wcieli się w rolę zabawki

III. „CO ŁĄCZY SMOKI Z DINOZAURAMI”

Dziecko:
– wysłucha legendy o smoku wawelskim
– pozna zasady zabawy podwórkowej „Smok i owieczki”
-wzbogaci wiadomości na temat wyglądu i trybu życia dinozaurów
-wzbogaci wiadomości z zakresu prehistorii
– uporządkuje wiadomości na temat smoków i dinozaurów
– zachowa chronologię zdarzeń w historyjce obrazkowej

IV. „DOMOWI ULUBIEŃCY: PIES I KOT”

Dziecko:
– pozna potrzebę ponoszenia odpowiedzialności za zwierzęta i konieczności opiekowania się nimi
-uświadomi sobie wartość przyjaźni, pozna sposoby radzenia sobie z zazdrością
– pozna ciekawostki na temat psów i kotów
– dowie się na czym polega tresura piesków
-rozwinie percepcję wzrokową w trakcie układania figur geometrycznych
– odtworzy ruchem i mimiką zachowanie wesołych i smutnych kotków
– usprawni narządy artykulacyjne podczas naśladowania głosu zwierząt
– wymyśli kocie mruczanki
– podejmie próby rzucania piłką w dwójkach do siebie
– dowie się jak zachowuje się piesek, któremu jest dobrze, a jak piesek, który jest zły

Szczegółowy rozkład dnia

600– 730 –   Schodzenie się dzieci w Sali zbiorczej, rozmowy i kontakty indywidualne z dziećmi, zabawy dowolne  wybraną zabawką.

730 -820 –    Rozmowy indywidualne z dziećmi, zabawy dowolne w wybranym kąciku tematycznym, zabawy służące realizacji pomysłów dzieci, praca indywidualna z dziećmi, ćwiczenia poranne.

820 -900 –    Zabiegi higieniczne przed śniadaniem, śniadanie, zabiegi higieniczne  po śniadaniu.

900 -1000 –   Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową. Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci.

1000 -1120 – II śniadanie, zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe w szatni. Spacer, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, obserwacja roślin „Ścieżka edukacyjna Misia Uszatka”, zabawy muzyczno- ruchowe, zabawy dowolne w wybranym kąciku, realizacja zadań z projektu ogólnopolskiego „Nietypowe dni w przedszkolu”.

1120 -1200 –  Zabiegi higieniczne przed obiadem. Obiad.

1200 -1400 – Leżakowanie, odpoczynek – słuchanie kołysanek. Trening samodzielności podczas przebierania się.

1400 -1530 – Podwieczorek, zabiegi higieniczne,  zabawa ruchowa, zabawa muzyczno- ruchowa, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci, gry i układanki dydaktyczne w małych zespołach, udział i zaangażowanie dzieci w organizacji wystaw, porządkowanie sali.

1530 -1630 – Zabawy dowolne w Sali zbiorczej, gry i układanki stolikowe, zabawy manipulacyjne, konstrukcyjne, dowolna działalność plastyczna, rozmowy i kontakty indywidualne z dziećmi. Porządkowanie sali, rozchodzenie się dzieci.

Wiadomość do Nauczyciela

Piosenki i Wiersze

„Jeż”

Krótkie nóżki, długi ryjek,
ostre kolce ciało kryją.
Ach, cóż to za groźny zwierz?
To jest jeż, malutki jeż.
Węszy noskiem w lewo, w prawo,
to pod listkiem, to pod trawą,
gdzie się kryje dobry łup.
Drepcze mały jeż – tup, tup.
Drepcze poprzez lasu gąszcze,
łapie myszy, węże, chrząszcze…
Gdy zimowe przyjdą dni,
zagrzebany w liściach śpi.
Hanna Zdzitowiecka

Skip to content