Komunikaty Nauczyciela
Rada Rodziców grupy Wiolinki
Przewodniczący: Bartosz Szczepaniak
Zastępca : Aleksandra Mleczko
Skarbnik: Rafał Koczorowski
Zajęcia dodatkowe
Język angielski : worek, czwartek godz. 9.00 do 10.00;
Religia: środa, piątek godz. 12.30 do 13.00
Zamierzenia na miesiąc listopad
Tematyka tygodnia :
- Dlaczego superbohater ma obowiązki?
- Co powinien wiedzieć każdy Polak?
- Czy Kujawiak może tańczyć krakowiaka?
- Gdzie można spotkać Małą Niedźwiedzicę i Wielką Niedźwiedzicę?
Cele ogólne:
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego na podstawie informacji o relacjach rodzinnych;
- kształtowanie poczucia przynależności do rodziny, rozwijanie percepcji wzrokowej; stosowanie określeń ilustrujących następstwo czasu: wcześniej, później, na początku, następnie, na końcu;
- rozwijanie słownika czynnego o pojęcie drzewo genealogiczne; doskonalenie umiejętności tworzenia drzewa genealogicznego swojej rodziny;
- poszerzanie wiedzy dotyczącej obiegowego ruchu ziemi, rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez utrwalenie przemienności rytmu dzień – noc;
- rozwijanie słuchu fonematycznego;
- utrwalanie pojęć związanych ze zmianami pogody w cyklu pór roku, rozwijanie kompetencji językowych poprzez analizę i syntezę ;
- samodzielne wyszukiwanie informacji o zwierzętach domowych z różnych źródeł;
- rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez tworzenie i nazywanie zbiorów obiektów;
- rozwijanie poczucia wspólnoty, integrowanie grupy przedszkolnej; rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez odtwarzanie rytmów 3–4 elementowych słuchowo-ruchowych; utrwalenie informacji gwiazdach, doskonalenie myślenia przyczynowo-skutkowego – układanie historii na zadany temat;
- rozwijanie umiejętności samodzielnego korzystania z książek i ilustracji, kształtowanie odpowiedzialności za własną pracę; rozwijanie kompetencji językowych poprzez analizę i syntezę głosek w słowach związanych z kosmosem;
- posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi;
- rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez odczytywanie map i planów, zaznaczanie biegunów na globusie; rozwijanie pamięci wzrokowej poprzez odtwarzanie obrazków;
- rozwijanie poczucia odpowiedzialności i empatii w stosunku do innych; rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez stosowanie liczebników porządkowych.
SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA
GODZINY | ZAJĘCIA DNIA |
6.00-8.30 | Schodzenie się dzieci,rozmowy indywidualne lub z grupką dzieci,zabawy dowolne rozwijające zainteresowania dzeci,zabawykonstrukcyjne,manipulacyjne,tematyczne;ćwiczenialogopedyczne,działania plastyczne {chętne dzieci}; zabawy integrujące grupę na przywitanie;praca indywidualna; |
8.30-8.40 | Zabawa poranna; |
8.40-9.00 | Zabiegi higieniczne w łazience przed i po śniadaniu;śniadanie; |
9.00-9.30 | Zabawy dowolne w wybranych kącikach;sprzątanie na umówiony sygnał; |
9.30-10.00 | Zajęcia i zabawy edukacyjne z różnych obszarów w oparciu o podstawę programowąw sali lub w ogrodzie przedszkolnym;koncerty muzyczne,teatrzyki; |
10.00-10.30 | Zabiegi higieniczne w łazience przed i po drugim śniadaniu ;drugie śniadanie; |
10.30-11.20 | Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań lub w ogrodzie przedszkolnym,spacery w zależności od warunków atmosferycznych,obserwacje przyrodnicze; zabawy ruchowe z wykorzystaniem sprzętu w w ogrodzie przedszkolnym; |
11.20-12.00 | Zabiegi higieniczne w łazience przed i po obiedzie; obiad; mycie zębów; |
12.00-12.30 | Odpoczynk-głośne czytanie,słuchanie relaksacyjnej muzyki,relaksacja; |
12.30-14.00 | Wyjście na plac zabaw przedszkolny,spacery, wycieczki, zabawy badawcze w razie niepogody zabawy ruchowe, gry zespołowe w sali, zabawy według zainteresowania dzieci, zabawa dydaktyczna,ćw. manualne; religia ( poniedziałek, czwartek); język angielski( wtorek, piątek); |
14.00-14.30 | Zabiegi higieniczne w łazience przed i po podwieczorku; podwieczorek; |
14.30-15.30 | Zabawy muzyczno-ruchowe; zabawy i gry stolikowe, zabawy dowolne według zainteresowania dzieci, działania plastyczne, zabawy dowolne w ogrodzie przedszkolnym;porządkowanie sali na sygnał; przejście dzieci do grupy zbiorczej |
Piosenki i Wiersze
„KATECHIZ MAŁEGO POLAKA „
„KATECHIZ MAŁEGO POLAKA „
Autor : W. Bełza
– Kto ty jesteś?
– Polak mały.
– Jaki znak twój?
– Orzeł biały.
– Gdzie ty mieszkasz?
– Między swemi.
– W jakim kraju?
– W polskiej ziemi.
– Czym ta ziemia?
– Mą ojczyzną.
– Czym zdobyta?
– Krwią i blizną.
– Czy ją kochasz?
– Kocham szczerze.
– A w co wierzysz?
– W Polskę wierzę.
– Coś ty dla niej?
– Wdzięczne dziecię.
– Coś jej winien?
– Oddać życie.
„JESIENNY POCIĄG”
O Lechu i białym orle - legendy polskie
Jan Brzechwa - Na straganie
Agata Dziechciarczyk “Dla mamy i taty”
„MAMA” WIERSZ I. SALACH
wiersz: PISANKI, K. Różecka
Wieziemy tu kogucika - tekst piosenki
„Pierwiosnek”
„Samolot”
Piosenka „Zima zła”
ROCZEK Cz. Janczarski
Wiersz "Szaraczek"
„WIEWIÓRECZKA”
„Wiewiórka”