• Wiolinki

    Nauczyciele prowadzący: Karina Słupik, Olga Gurbała,

Komunikaty Nauczyciela

Rada Rodziców grupy Wiolinki

Przewodniczący: Bartosz Szczepaniak
Zastępca : Aleksandra Mleczko
Skarbnik: Rafał Koczorowski

Zajęcia dodatkowe

Język angielski : worek, czwartek godz. 9.00 do 10.00;
Religia: środa, piątek godz. 12.30 do 13.00

Zamierzenia na miesiąc listopad 

Tematyka tygodnia :

  1. Dlaczego superbohater ma obowiązki?
  2. Co powinien wiedzieć każdy Polak?
  3. Czy Kujawiak może tańczyć krakowiaka?
  4. Gdzie można spotkać Małą Niedźwiedzicę i Wielką Niedźwiedzicę?

 

 

Cele ogólne:

  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego na podstawie informacji o relacjach rodzinnych;
  • kształtowanie poczucia przynależności do rodziny, rozwijanie percepcji wzrokowej; stosowanie określeń ilustrujących następstwo czasu: wcześniej, później, na początku, następnie, na końcu;
  • rozwijanie słownika czynnego o pojęcie drzewo genealogiczne; doskonalenie umiejętności tworzenia drzewa genealogicznego swojej rodziny;
  • poszerzanie wiedzy dotyczącej obiegowego ruchu ziemi, rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez utrwalenie przemienności rytmu dzień – noc;
  • rozwijanie słuchu fonematycznego;
  • utrwalanie pojęć związanych ze zmianami pogody w cyklu pór roku, rozwijanie kompetencji językowych poprzez analizę i syntezę ;
  • samodzielne wyszukiwanie informacji o zwierzętach domowych z różnych źródeł;
  • rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez tworzenie i nazywanie zbiorów obiektów;
  • rozwijanie poczucia wspólnoty, integrowanie grupy przedszkolnej; rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez odtwarzanie rytmów 3–4 elementowych słuchowo-ruchowych; utrwalenie informacji gwiazdach, doskonalenie myślenia przyczynowo-skutkowego – układanie historii na zadany temat;
  • rozwijanie umiejętności samodzielnego korzystania z książek i ilustracji, kształtowanie odpowiedzialności za własną pracę; rozwijanie kompetencji językowych poprzez analizę i syntezę głosek w słowach związanych z kosmosem;
  • posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi;
  • rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez odczytywanie map i planów, zaznaczanie biegunów na globusie; rozwijanie pamięci wzrokowej poprzez odtwarzanie obrazków;
  • rozwijanie poczucia odpowiedzialności i empatii w stosunku do innych; rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez stosowanie liczebników porządkowych.

SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA

GODZINY                                                  ZAJĘCIA DNIA
6.00-8.30 Schodzenie się dzieci,rozmowy indywidualne lub z grupką dzieci,zabawy dowolne  rozwijające zainteresowania dzeci,zabawykonstrukcyjne,manipulacyjne,tematyczne;ćwiczenialogopedyczne,działania plastyczne {chętne dzieci}; zabawy integrujące grupę na przywitanie;praca indywidualna;
8.30-8.40 Zabawa poranna;
8.40-9.00 Zabiegi higieniczne w łazience przed i po śniadaniu;śniadanie;
9.00-9.30 Zabawy dowolne w wybranych kącikach;sprzątanie na umówiony sygnał;
9.30-10.00 Zajęcia i zabawy edukacyjne z różnych obszarów w oparciu o podstawę programowąw sali lub w ogrodzie przedszkolnym;koncerty muzyczne,teatrzyki;
10.00-10.30 Zabiegi higieniczne w łazience przed i po drugim śniadaniu ;drugie śniadanie;
10.30-11.20 Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań lub w ogrodzie przedszkolnym,spacery w zależności od warunków atmosferycznych,obserwacje przyrodnicze; zabawy ruchowe z wykorzystaniem sprzętu w  w ogrodzie przedszkolnym;
11.20-12.00 Zabiegi higieniczne w łazience przed i po obiedzie; obiad; mycie zębów;
12.00-12.30 Odpoczynk-głośne czytanie,słuchanie relaksacyjnej muzyki,relaksacja;
12.30-14.00 Wyjście na plac zabaw przedszkolny,spacery, wycieczki, zabawy badawcze w razie niepogody zabawy ruchowe, gry zespołowe w sali, zabawy według zainteresowania dzieci, zabawa dydaktyczna,ćw. manualne; religia ( poniedziałek, czwartek); język angielski( wtorek, piątek);
14.00-14.30 Zabiegi higieniczne w łazience przed i po podwieczorku; podwieczorek;
14.30-15.30 Zabawy muzyczno-ruchowe; zabawy i gry stolikowe, zabawy dowolne według zainteresowania dzieci, działania plastyczne, zabawy dowolne w ogrodzie przedszkolnym;porządkowanie sali na sygnał; przejście dzieci do grupy zbiorczej

Wiadomość do Nauczyciela

Piosenki i Wiersze

„KATECHIZ MAŁEGO POLAKA „

Autor : W. Bełza

– Kto ty je­steś?
– Po­lak mały.
– Jaki znak twój?
– Orzeł bia­ły.
– Gdzie ty miesz­kasz?
– Mię­dzy swe­mi.
– W ja­kim kra­ju?
– W pol­skiej zie­mi.
– Czym ta zie­mia?
– Mą oj­czy­zną.
– Czym zdo­by­ta?
– Krwią i bli­zną.
– Czy ją ko­chasz?
– Ko­cham szcze­rze.
– A w co wie­rzysz?
– W Pol­skę wie­rzę.
– Coś ty dla niej?
– Wdzięcz­ne dzi­ecię.
– Coś jej wi­nien?
– Od­dać ży­cie.

Skip to content