• Świetliki

    Nauczyciele prowadzący: Beata Kupisz, Beata Szymanek

Komunikaty Nauczyciela

 

LUTY

 

  1. PUK! PUK! PUK! KTO PUKA? TO JA, SZTUKA!

– wzbogacenie wiedzy na temat sztuki, rozumieją kim jest artysta

– wzbogacanie wiedzy na temat instrumentów muzycznych – poznanie zawodu – kompozytor

– poznaje podstawowe informacje o postaciach: Vincent van Gogh, Leonardo da Vinci, Michał Anioł, Fryderyk Chopin, Walt Disney

– rozwijanie świadomości własnego ciała

– rozwijanie swobody ruchów podczas wykorzystania rekwizytu w czasie tańca

– ćwiczenie zdolności koncentracji i szybkiej reakcji na ustalone sygnały dźwiękowe

– zapoznanie z etapami powstawania filmu – zawód reżyser

– poznawanie różnych rodzajów muzeów – poznanie zawodu – kustosz

– klasyfikowanie eksponatów muzealnych

– rozwijanie sprawności manualnej

– utrwalenie poznanych cyfr od 0 – 7

– kształcenie umiejętności liczenia w dostępnym sobie zakresie

  1. Cudowna maszyna – fantastyczne tajemnice ludzkiego ciała

– rozwijanie świadomości własnego ciała

– poznanie nazw wybranych narządów wewnętrznych i ich znaczenia  – mózg, wątroba, serce, trzustka, jelita, żołądek, płuca, nerki

– kształtowanie nawyków dbania o zdrowie i higienę

– rozwijanie umiejętności wypowiadania się w różnych sytuacjach

– kształtowanie zręczności, zwinności, równowagi, orientacji oraz koordynacji ruchowej podczas zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych

– rozwijanie motoryki małej ‒ manipulowanie bardzo małymi przedmiotami, wycinanie i lepienie z plasteliny

– nazywają zmysły, rozpoznają i nazywają smaki i zapachy

– rozwijanie umiejętności samodzielnego, logicznego myślenia

  1. Bezpieczne zabawy zimą

– ustalanie zasad i miejsca bezpiecznej zabawy na śniegu i lodzie

– wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad bezpieczeństwa i rozsądku podczas zabaw zimowych i konieczności wybierania bezpiecznych miejsc do zabawy

– zapoznanie z pracą ratownika medycznego, przybliżenie jego pracy i  z podstawowymi formami udzielania pierwszej pomocy

– zapoznanie z zimowymi sportami

– kształcenie umiejętności dostosowania ubioru do pogody

– odróżnianie bezpiecznych miejsc do zabaw zimowych od niebezpiecznych

  1. Mój wymarzony zawód

– rozwijanie preorientacji zawodowej, poznanie różnego typu zawodów

– wzbogacenie słownictwa o słowa związane z omawianymi zawodami

– wyposażenie dzieci, poprzez różnorodne wzorce i własną działalność plastyczną w podstawowe umiejętności w zakresie warsztatu plastycznego, co umożliwi im rozwój wyobraźni

– wzmocnienie poczucia własnej wartości i wiary w swoje możliwości

– rozwijanie umiejętności formułowania pytań, prezentowanie zdobytej wiedzy i nowych umiejętności związanych z realizacją projektu

– kształtowanie umiejętności współpracy w grupie

– usystematyzowanie wiedzy dzieci na temat znanych im zawodów, tworzenie dłuższych wypowiedzi na temat zawodów

– rozumienie wagi pracy ludzkiej, poznanie specyfiki pracy

SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA

GRUPA 6-LATKI „ŚWIETLIKI”

2024/25

7.00 – 8.30        Schodzenie się dzieci, kontakty indywidualne z dziećmi, zabawy dowolne w kącikach, praca indywidualna z dziećmi, zabawy logopedyczne usprawniające narządy mowy, zestaw ćwiczeń porannych, zabiegi higieniczne

8.30 – 9.15        Śniadanie, prace porządkowe po śniadaniu,, zabiegi higieniczne – mycie zębów

9.15 – 11.15      Zajęcia dydaktyczno – wychowawcze realizowane w oparciu o podstawę programową, j. angielski, terapia logopedyczna, koncerty, teatrzyki, zabawy ruchowe na świeżym powietrzu, spacery, II śniadanie, swobodne zabawy w kącikach, wycieczki

11.15 – 12.00    Porządkowanie sali, zabiegi higieniczne, obiad, czynności samoobsługowe

12.00 – 13.45    Odpoczynek po obiedzie, głośne czytanie, masażyki w parach, słuchanie muzyki relaksacyjnej, religia, swobodne zabawy w sali, praca indywidualna, spacery, zabawy ruchowe w ogrodzi, zabiegi higieniczne, kończenie prac plastycznych, kart pracy

13.45 – 14.20    Zabiegi higieniczne, czynności przygotowawcze do posiłku, podwieczorek, czynności samoobsługowe

14.20 – 15.30    Zabawy kołowe ze śpiewem, utrwalanie poznanych piosenek, wierszy, dowolna działalność plastyczna, swobodne zabawy w kącikach zgodnie z zainteresowaniami dzieci, rozchodzenie się dzieci

Wiadomość do Nauczyciela

Piosenki i Wiersze

Piosenka „Las”

  1. Las jest strasznie stary,
    żyje swoim życiem,
    poskręcane drzew konary kryją tajemnicę.

W lesie nigdy nie wiem,
co się zaraz stanie.
Za kolejnym każdym drzewem czai się nieznane.

Ref: Las, straszny las,
czym zaskoczy dzisiaj nas?
Nie wiadomo, co przyniesie
Spacer po prastarym lesie. / x2

  1. Ciągle gdzieś w oddali
    jakiś cień przemyka,
    skrada się między drzewami, pojawia i znika.

Lecz ten potwór z lasu
nie zrobi nic złego,
chce się od czasu do czasu bawić w chowanego.

Ref: Las, straszny las,
czym zaskoczy dzisiaj nas?
Nie wiadomo, co przyniesie
Spacer po prastarym lesie. / x2

  1. Kiedy nie wiadomo,
    co się może zdarzyć,
    może stać się to, co komu się tylko wymarzy.

Chcę po lesie biegać,
za drzewami chować
i się wcale lasu nie bać, bo las to przygoda!

Ref: Las, straszny las,
czym zaskoczy dzisiaj nas?
Nie wiadomo, co przyniesie
Spacer po prastarym lesie. / x4