Komunikaty Nauczyciela
LUTY
- PUK! PUK! PUK! KTO PUKA? TO JA, SZTUKA!
– wzbogacenie wiedzy na temat sztuki, rozumieją kim jest artysta
– wzbogacanie wiedzy na temat instrumentów muzycznych – poznanie zawodu – kompozytor
– poznaje podstawowe informacje o postaciach: Vincent van Gogh, Leonardo da Vinci, Michał Anioł, Fryderyk Chopin, Walt Disney
– rozwijanie świadomości własnego ciała
– rozwijanie swobody ruchów podczas wykorzystania rekwizytu w czasie tańca
– ćwiczenie zdolności koncentracji i szybkiej reakcji na ustalone sygnały dźwiękowe
– zapoznanie z etapami powstawania filmu – zawód reżyser
– poznawanie różnych rodzajów muzeów – poznanie zawodu – kustosz
– klasyfikowanie eksponatów muzealnych
– rozwijanie sprawności manualnej
– utrwalenie poznanych cyfr od 0 – 7
– kształcenie umiejętności liczenia w dostępnym sobie zakresie
- Cudowna maszyna – fantastyczne tajemnice ludzkiego ciała
– rozwijanie świadomości własnego ciała
– poznanie nazw wybranych narządów wewnętrznych i ich znaczenia – mózg, wątroba, serce, trzustka, jelita, żołądek, płuca, nerki
– kształtowanie nawyków dbania o zdrowie i higienę
– rozwijanie umiejętności wypowiadania się w różnych sytuacjach
– kształtowanie zręczności, zwinności, równowagi, orientacji oraz koordynacji ruchowej podczas zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych
– rozwijanie motoryki małej ‒ manipulowanie bardzo małymi przedmiotami, wycinanie i lepienie z plasteliny
– nazywają zmysły, rozpoznają i nazywają smaki i zapachy
– rozwijanie umiejętności samodzielnego, logicznego myślenia
- Bezpieczne zabawy zimą
– ustalanie zasad i miejsca bezpiecznej zabawy na śniegu i lodzie
– wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad bezpieczeństwa i rozsądku podczas zabaw zimowych i konieczności wybierania bezpiecznych miejsc do zabawy
– zapoznanie z pracą ratownika medycznego, przybliżenie jego pracy i z podstawowymi formami udzielania pierwszej pomocy
– zapoznanie z zimowymi sportami
– kształcenie umiejętności dostosowania ubioru do pogody
– odróżnianie bezpiecznych miejsc do zabaw zimowych od niebezpiecznych
- Mój wymarzony zawód
– rozwijanie preorientacji zawodowej, poznanie różnego typu zawodów
– wzbogacenie słownictwa o słowa związane z omawianymi zawodami
– wyposażenie dzieci, poprzez różnorodne wzorce i własną działalność plastyczną w podstawowe umiejętności w zakresie warsztatu plastycznego, co umożliwi im rozwój wyobraźni
– wzmocnienie poczucia własnej wartości i wiary w swoje możliwości
– rozwijanie umiejętności formułowania pytań, prezentowanie zdobytej wiedzy i nowych umiejętności związanych z realizacją projektu
– kształtowanie umiejętności współpracy w grupie
– usystematyzowanie wiedzy dzieci na temat znanych im zawodów, tworzenie dłuższych wypowiedzi na temat zawodów
– rozumienie wagi pracy ludzkiej, poznanie specyfiki pracy
SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA
GRUPA 6-LATKI „ŚWIETLIKI”
2024/25
7.00 – 8.30 Schodzenie się dzieci, kontakty indywidualne z dziećmi, zabawy dowolne w kącikach, praca indywidualna z dziećmi, zabawy logopedyczne usprawniające narządy mowy, zestaw ćwiczeń porannych, zabiegi higieniczne
8.30 – 9.15 Śniadanie, prace porządkowe po śniadaniu,, zabiegi higieniczne – mycie zębów
9.15 – 11.15 Zajęcia dydaktyczno – wychowawcze realizowane w oparciu o podstawę programową, j. angielski, terapia logopedyczna, koncerty, teatrzyki, zabawy ruchowe na świeżym powietrzu, spacery, II śniadanie, swobodne zabawy w kącikach, wycieczki
11.15 – 12.00 Porządkowanie sali, zabiegi higieniczne, obiad, czynności samoobsługowe
12.00 – 13.45 Odpoczynek po obiedzie, głośne czytanie, masażyki w parach, słuchanie muzyki relaksacyjnej, religia, swobodne zabawy w sali, praca indywidualna, spacery, zabawy ruchowe w ogrodzi, zabiegi higieniczne, kończenie prac plastycznych, kart pracy
13.45 – 14.20 Zabiegi higieniczne, czynności przygotowawcze do posiłku, podwieczorek, czynności samoobsługowe
14.20 – 15.30 Zabawy kołowe ze śpiewem, utrwalanie poznanych piosenek, wierszy, dowolna działalność plastyczna, swobodne zabawy w kącikach zgodnie z zainteresowaniami dzieci, rozchodzenie się dzieci
Piosenki i Wiersze
Piosenka „Las”
- Las jest strasznie stary,
żyje swoim życiem,
poskręcane drzew konary kryją tajemnicę.
W lesie nigdy nie wiem,
co się zaraz stanie.
Za kolejnym każdym drzewem czai się nieznane.
Ref: Las, straszny las,
czym zaskoczy dzisiaj nas?
Nie wiadomo, co przyniesie
Spacer po prastarym lesie. / x2
- Ciągle gdzieś w oddali
jakiś cień przemyka,
skrada się między drzewami, pojawia i znika.
Lecz ten potwór z lasu
nie zrobi nic złego,
chce się od czasu do czasu bawić w chowanego.
Ref: Las, straszny las,
czym zaskoczy dzisiaj nas?
Nie wiadomo, co przyniesie
Spacer po prastarym lesie. / x2
- Kiedy nie wiadomo,
co się może zdarzyć,
może stać się to, co komu się tylko wymarzy.
Chcę po lesie biegać,
za drzewami chować
i się wcale lasu nie bać, bo las to przygoda!
Ref: Las, straszny las,
czym zaskoczy dzisiaj nas?
Nie wiadomo, co przyniesie
Spacer po prastarym lesie. / x4