Nauczyciele: Martyna Hanusek, Joanna Bury
Witamy! To my – „grupa Sówki”. Jesteśmy już grupą dzieci sześcioletnich. Dalej lubimy się bawić i jesteśmy ciekawi… wszystkiego!
Nauczyciele: Martyna Hanusek, Joanna Bury
Witamy! To my – „grupa Sówki”. Jesteśmy już grupą dzieci sześcioletnich. Dalej lubimy się bawić i jesteśmy ciekawi… wszystkiego!
Komunikaty Nauczyciela
Warto wiedzieć
STYCZEN W GRUPIE „SÓWKI”
I Lepimy bałwana
– zapoznanie z wyglądem liter „b”, „ B”,
– kształcenie umiejętności ustalania wyniku dodawania i odejmowania
– tworzenie wycinanek pt. „Gwiazdki śniegowe”
– zwrócenie uwagi na znaczenie przyjaźni na podstawie opowiadania „Smutny bałwan”
II Zimowe zabawy
– zapoznanie z wyglądem liter „n”, „ N”,
– zachęcanie do przebywania na powietrzu zimą i do zabaw na śniegu
– utrwalenie zasad bezpiecznej zabawy na śniegu i lodzie
– nazywanie zimowego sprzętu sportowego, poznawanie zimowych dyscyplin sportowych
– rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi na określony temat
III. Kochamy Babcię i Dziadka
– wzbogacanie czynnego słownika dzieci
– doskonalenie sprawności manualnych poprzez rysowanie portretów babci i dziadka
– wprowadzenie liczby i cyfry 8
IV W świecie figur geometrycznych
– kształtowanie umiejętności rozpoznawania i rysowania figur geometrycznych
– doskonalenie zdolności porównywania wielkości
– doskonalenie koordynacji wzrokowo ruchowej i sprawności manualnych
Szczegółowy rozkład dnia gr. „Sówki”- 6 latki
7.00-7.30 schodzenie się dzieci. Swobodne zabawy według zainteresowań
7.30-8.15 zabawy dowolne przy niewielkim udziale nauczyciela; zabawy i ćwiczenia logopedyczne, słowne, językowe; udział dzieci chętnych w przygotowaniu zajęć głównych, praca indywidualna z dziećmi; czynności porządkowe
8.15-8.25 ćwiczenia poranne
8.25-8.55 pierwsze programowe zajęcia dydaktyczne realizowane według programu wychowania przedszkolnego
8.55-9.30 czynności higieniczne przed i po śniadaniu, śniadanie
9.30-10.00 drugie programowe zajęcia dydaktyczne realizowane w Sali lub na powietrzu
Profilaktyka logopedyczna – Poniedziałek, Czwartek 11.55-12.40
10.00-10.15 czynności higieniczne, drugie śniadanie
10.15-11.15 pobyt na powietrzu: swobodna zabawa w ogrodzie szkolnym lub na placu zabaw po uprzedniej dezynfekcji (środa). Gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze. W razie niepogody – zabawy w Sali zabaw: swobodne oraz organizowane według zainteresowań dzieci, muzyczno-ruchowe, ruchowe, kołowe ze śpiewem, z regułami, zabawy integracyjne, itp.
11.15-12.00 Czynności higieniczne przed obiadem. Obiad. Czynności higieniczne po obiedzie.
12.00-12.30 Relaksacja podczas słuchania książek czytanych przez nauczyciela
12.30-13.50 Swobodne zabawy w kącikach zabaw, zajęcia zespołowe lub indywidualne według zainteresowań dzieci, praca wspomagająca lub indywidualna. W razie pogody- wyjście na ogród szkolny- zabawy ruchowe lub swobodne z użyciem przyborów.
13.50-14.25 Czynności higieniczne przed i po podwieczorku. Podwieczorek.
14.25-15.30 Podsumowanie i utrwalenie zdobytych umiejętności i wiadomości. Praca indywidualna. Zabawy dowolne, swobodna działalność plastyczna z wykorzystaniem różnorodnego materiału.
15.30-16.00 Rozchodzenie się dzieci z grupy zbiorczej, zabawy dowolne przy stoliku, czynności porządkowe.
Całą zimę przespać chciał
Obudziła go nowina,
Urodziła się dziecina,
Kto jej będzie grał?
Kołysankę o zielonym ciepłym dniu
Z nut pachnących macierzanką i rumiankiem
2. Koło żłobka świerszczyk stał,
Na zielonych skrzypkach grał,
Aż do dziecka sen przywołał,
Sen pachnący jak te zioła
Dziecku w żłobku dał.
Kołysankę o zielonym ciepłym dniu
Z nut pachnących macierzanką i rumiankiem