• Sówki

Nauczyciele: Martyna Hanusek, Joanna Bury

Witamy! To my – „grupa Sówki”. Jesteśmy już grupą dzieci sześcioletnich. Dalej lubimy się bawić i jesteśmy ciekawi… wszystkiego!

Komunikaty Nauczyciela

  1. Serdecznie zapraszamy wszystkie Sówki na bal karnawałowy „W krainie figur geometrycznych”, który odbędzie się 05.02. 21 (piątek).

STYCZEN W GRUPIE „SÓWKI”

I Lepimy bałwana

– zapoznanie z wyglądem liter „b”, „ B”,

– kształcenie umiejętności ustalania wyniku dodawania i odejmowania

–  tworzenie wycinanek  pt. „Gwiazdki śniegowe”

– zwrócenie uwagi na znaczenie przyjaźni na podstawie opowiadania „Smutny bałwan”

II Zimowe zabawy

zapoznanie z wyglądem liter „n”, „ N”,

– zachęcanie do przebywania na powietrzu zimą i do zabaw na śniegu

– utrwalenie zasad bezpiecznej zabawy na śniegu i lodzie

– nazywanie zimowego sprzętu sportowego, poznawanie zimowych dyscyplin sportowych

– rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi na określony temat

III. Kochamy Babcię i Dziadka

– wzbogacanie czynnego słownika dzieci

– doskonalenie sprawności manualnych poprzez rysowanie portretów babci i dziadka

– wprowadzenie liczby i cyfry 8

IV W świecie figur geometrycznych

– kształtowanie umiejętności rozpoznawania i rysowania figur geometrycznych

– doskonalenie zdolności porównywania wielkości

– doskonalenie koordynacji wzrokowo ruchowej i sprawności manualnych

Szczegółowy rozkład dnia gr. „Sówki”- 6 latki

7.00-7.30 schodzenie się dzieci. Swobodne zabawy według zainteresowań

7.30-8.15 zabawy dowolne przy niewielkim udziale nauczyciela; zabawy i ćwiczenia logopedyczne, słowne, językowe; udział dzieci chętnych w przygotowaniu zajęć głównych, praca indywidualna z dziećmi; czynności porządkowe

8.15-8.25 ćwiczenia poranne

8.25-8.55  pierwsze programowe zajęcia dydaktyczne realizowane według programu wychowania przedszkolnego

8.55-9.30 czynności higieniczne przed i po śniadaniu, śniadanie

9.30-10.00 drugie programowe zajęcia dydaktyczne realizowane w Sali lub na powietrzu

  1. Angielski – Środa, piątek 12.00-13.00

Profilaktyka logopedyczna – Poniedziałek, Czwartek  11.55-12.40

10.00-10.15 czynności higieniczne, drugie śniadanie

10.15-11.15 pobyt na powietrzu: swobodna zabawa w ogrodzie szkolnym lub na placu zabaw po uprzedniej dezynfekcji (środa). Gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze. W razie niepogody – zabawy w Sali zabaw: swobodne oraz organizowane według zainteresowań dzieci, muzyczno-ruchowe, ruchowe, kołowe ze śpiewem, z regułami, zabawy integracyjne, itp.

11.15-12.00 Czynności higieniczne przed obiadem. Obiad. Czynności higieniczne po obiedzie.

12.00-12.30 Relaksacja podczas słuchania książek czytanych przez nauczyciela

12.30-13.50 Swobodne zabawy w kącikach zabaw, zajęcia zespołowe lub indywidualne według zainteresowań dzieci, praca wspomagająca lub indywidualna. W razie pogody- wyjście na ogród szkolny- zabawy ruchowe lub swobodne z użyciem przyborów.

13.50-14.25 Czynności higieniczne przed i po podwieczorku. Podwieczorek.

14.25-15.30 Podsumowanie i utrwalenie zdobytych umiejętności i wiadomości. Praca indywidualna. Zabawy dowolne, swobodna działalność plastyczna z wykorzystaniem różnorodnego materiału.

15.30-16.00 Rozchodzenie się dzieci z grupy zbiorczej, zabawy dowolne przy stoliku, czynności porządkowe.

Wiadomość do Nauczyciela

Piosenki i Wiersze

„Zagraj dziecku kołysankę”
1. Za kominem świerszczyk spał,

Całą zimę przespać chciał

Obudziła go nowina,

Urodziła się dziecina,

Kto jej będzie grał?

Ref. Zagraj dziecku najpiękniejszą kołysankę,

Kołysankę o zielonym ciepłym dniu

Z nut pachnących macierzanką i rumiankiem

Kołysankę, usypiankę graj do snu.

2. Koło żłobka świerszczyk stał,

Na zielonych skrzypkach grał,

Aż do dziecka sen przywołał,

Sen pachnący jak te zioła

Dziecku w żłobku dał.

Ref. Zagrał dziecku najpiękniejszą kołysankę,

Kołysankę o zielonym ciepłym dniu

Z nut pachnących macierzanką i rumiankiem

Kołysankę, usypiankę grał do snu.
Skip to content