• Grupa Serduszka

    Nauczyciele prowadzący: Barbara Ganiek, Alicja Krusberska-Kapias

Do grupy SERDUSZKA uczęszcza 25 dzieci- 12 chłopców i 13 dziewczynek. Dzieci są bardzo dzielne, świetnie radzą sobie w czynnościach samoobsługowych, aktywnie biorą udział w organizowanych zajęciach. Lubią układać puzzle, rysować, konstruować oraz bawić się przy muzyce.

Komunikaty Nauczyciela

GRUDZIEŃ

  1. MIKOŁAJU! JUŻ CZEKAMY…

-wzbogacanie wiedzy o zwyczajach i obrzędach

-kształcenie umiejętności wypowiadania

się na temat określony

-kształcenie umiejętności przeliczania

w dostępnym sobie zakresie

-wzbogacanie doświadczeń

muzyczno -ruchowych

 

  1. CHOINKA ZIELONA PĘKNIE PRZYSTROJONA

 

– wzbogacanie wiedzy o otaczającym nas świecie przyrody

– budzenie zainteresowania zwyczajami i obrzędami

– tworzenie ozdób i dekoracji świątecznych

– ostrożne obchodzenie się z ozdobami

– kształcenie umiejętności porządkowania elementów wg rodzaju

– porównywanie wielkości, koloru i kształtu

– wzbogacanie doświadczeń aktorskich podczas przygotowywania przedstawienia świątecznego dla rodziców

– rozwijanie zdolności aktorskich; przełamywanie nieśmiałości dziecięcej związanej z występem;

  1. CORAZ BLIŻEJ ŚWIĄT

 

– wzbogacanie wiedzy o tradycji Świąt Bożego Narodzenia

– kształcenie umiejętności wypowiadania się na temat określony

– śpiewanie piosenek świątecznych i kolęd

  1. MAGIA ŚWIĄT.

– wdrażanie do rozumienia następstwa czasu

– podejmowanie próby złożenia życzeń świątecznych

– kształcenie umiejętności uważnego słuchania wypowiedzi kolegów i koleżanek

– kształcenie wrażliwości muzycznej i umiejętności grania rytmu na instrumentach perkusyjnych i dzwonkach.

Szczegółowy rozkład dnia dla grupy dzieci 4  letnich „Serduszka”

Oddział czynny od 7.30-15.30

Pora Godziny Czynności
730-830  swobodne zabawy dzieci  rozwijające własną aktywność, zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela, ćwiczenia rozwijające kompetencje językowe i komunikacyjne oraz usprawniające narządy mowy , praca indywidualna i w małych zespołach rozwijająca zainteresowania oraz wspomagająca rozwój dziecka, prace porządkowe na sygnał muzyczny „Już zabawki odkładamy..”, zabawy ruchowe poranne
830-900 zabiegi higieniczne (przed i po posiłku), śniadanie
Działania do

południa

900-1015 zajęcia wychowawczo-dydaktyczne  realizowane według wybranych programów wychowania przedszkolnego, zabawy dowolne

język angielski   10.00 -10. 15  (poniedziałek i środa)

II śniadanie

1015-1120 czynności samoobsługowe w szatni, gry i zabawy ruchowe w ogrodzie – organizowane i swobodne , spacery i wycieczki poza teren placówki, obserwacje przyrodnicze,  (w razie niepogody: gry i zabawy ruchowe w sali , zabawy muzyczno-ruchowe ze śpiewem , zabawy dowolne )
1120-1130 czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne
1130-1200 zabiegi higieniczne (przed i po posiłku), obiad
1200-1230 Relaksacja – słuchanie: bajek opowiadanych lub czytanych przez nauczycielkę, muzyki klasycznej, instrumentalnej
Działania popołudniowe 1230-1430 zabawy kołowe integrujące grupę,  zabawy muzyczno- ruchowe,  zabawy dowolne według własnych zainteresowań, zabawy wyciszające przy stoliku,  praca indywidualna, ,ćwiczenia grafomotoryczne, zabawy i gry dydaktyczne w małych zespołach,wyjścia do ogrodu przedszkolnego lub na spacer, zabiegi higieniczne (przed i po posiłku), podwieczorek
1430- 1530  Zabawy swobodne dzieci lub  inspirowane przez nauczyciela , wykonywanie prac na konkursy plastyczne , głośne czytanie, czynności porządkowe w kącikach, karmienie rybek ,rozchodzenie się dzieci z sali własnej

Wiadomość do Nauczyciela

Piosenki i Wiersze

„MAŁE SERDUSZKO” piosenka

MAŁE SERDUSZKO A MIŁOŚĆ WIELKA JEST

MAŁE SERDUSZKO DLA CIEBIE BIJE TEŻ

MAŁE SERDUSZKO POKOCHAJ JE I TY

BO TO MAŁE SERDUSZKO KOCHA CIĘ