Do grupy SERDUSZKA uczęszcza 25 dzieci- 12 chłopców i 13 dziewczynek. Dzieci są bardzo dzielne, świetnie radzą sobie w czynnościach samoobsługowych, aktywnie biorą udział w organizowanych zajęciach. Lubią układać puzzle, rysować, konstruować oraz bawić się przy muzyce.
Komunikaty Nauczyciela
CZERWIEC
- Tydzień Dziecka (1 tydzień)
– aktywne uczestniczenie w zabawach z rówieśnikami
– czerpanie radości z obchodu Dnia Dziecka
– zapoznanie z obchodami Dnia Dziecka
- Poznajemy instrumenty-tworzymy orkiestrę (2 tydzień)
– rozbudzenie zainteresowań muzycznych
– poznanie wybranych instrumentów i sposobu grania na nich
- Czym podróżujemy? (3 tydzień)
– poznanie różnych środków transportu
– rozwijanie mowy
– rozwijanie umiejętności plastycznych
- Zbliżają się wakacje ( 4 tydzień)
– wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas wakacyjnego wypoczynku
– zapoznanie dzieci z ciekawymi miejscami, przeznaczonymi na wakacyjny wypoczynek (morze, góry, las, wieś)
– reagowanie na ustalone hasła i sygnały
– rozwijanie sprawności ruchowej
Szczegółowy rozkład dnia dla grupy dzieci 4 letnich „Serduszka”
Oddział czynny od 7.30-15.30
Pora | Godziny | Czynności |
730-800 | swobodne zabawy dzieci rozwijające własną aktywność, zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy tematyczne, ćwiczenia rozwijające kompetencje językowe i komunikacyjne oraz usprawniające narządy mowy , praca indywidualna i w małych zespołach rozwijająca zainteresowania oraz wspomagająca rozwój dziecka, prace porządkowe na sygnał muzyczny „Już zabawki odkładamy..” | |
800-830 | zabawy ruchowe poranne, czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne | |
830-900 | zabiegi higieniczne (przed i po posiłku), śniadanie | |
Działania do
południa |
900-1000 | zajęcia wychowawczo-dydaktyczne realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego, zabawy dowolne
zajęcia z pedagogiem specjalnym (I.G- piątek 930-1000 ) |
1000-1015 | II śniadanie, język angielski (poniedziałek i środa) | |
1015-1120 | czynności samoobsługowe w szatni, gry i zabawy ruchowe w ogrodzie – organizowane i swobodne , spacery i wycieczki poza teren placówki, obserwacje przyrodnicze, (w razie niepogody: gry i zabawy ruchowe w sali , zabawy muzyczno-ruchowe ze śpiewem, z użyciem instrumentów , zabawy dowolne ) | |
1120-1130 | czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne | |
1130-1200 | zabiegi higieniczne (przed i po posiłku), obiad | |
1200-1230 | Relaksacja – słuchanie: bajek opowiadanych lub czytanych przez nauczycielkę, muzyki klasycznej, instrumentalnej
zajęcia z pedagogiem specjalnym 1200-1230 (M.T- wtorek i czwartek), (I.G- poniedziałek) |
|
Działania popołudniowe | 1230-1325 | zabawy kołowe integrujące grupę, zabawy muzyczno- ruchowe, zabawy dowolne według własnych zainteresowań, wyjścia do ogrodu przedszkolnego lub na spacer, |
1325-1430 | zabawy w kąciku umysłowym, praca indywidualna, ,ćwiczenia grafomotoryczne, zabawy i gry dydaktyczne w małych zespołach,
zabiegi higieniczne (przed i po posiłku), podwieczorek zajęcia logopedyczne I grupa (poniedziałek) 13.25-13.50, (czwartek)13.50-14.10 II grupa (poniedziałek) 13.50-14.10 (czwartek) 14.10-14.30 |
|
1430- 1530 | Zabawy swobodne dzieci lub inspirowane przez nauczyciela , wykonywanie prac na konkursy plastyczne, tworzenie kartek w ramach projektu „Serdeczna karteczka” , głośne czytanie, czynności porządkowe w kącikach, karmienie rybek w grupowym akwarium , schodzenie dzieci do sali zbiorczej „Żuczków” |
Piosenki i Wiersze
muzyka: Weronika Korthals
słowa: Łukasz Tartas
Bądź eko (utwór ZoZi z płyty „To też ważne”)
Bądź eko, opiekuj się planetą
Bo ona bardzo lubi być zielona
Zakręcaj wodę, niech bez sensu nie leci
Wyłączaj światło, kiedy po nic się świeci
Do różnych koszy zawsze wyrzucaj śmieci
To nasza sprawa – i dorosłych, i dzieci
Noś własną torbę, zamiast tej plastikowej
Kup butlę z filtrem, z kranu nalewaj wodę
Zmień podróż autem na autobus lub rower
Nasz obowiązek to dbać o przyrodę!