opis pojawi się wkrótce
STYCZEŃ
I. Bal karnawałowy
-kształcenie inwencji twórczej dziecka, zachęcenie do
prezentowania się na forum grupy
-kształcenie wypowiedzi wielozdaniowych związanych z
karnawałem
-rozróżnianie strony prawej i lewej,
-kształcenie umiejętności tworzenia obrazów
abstrakcyjnych za pomocą balonów
-umiejętności składania poszczególnych elementów w
logiczną całość
– klasyfikowania wg koloru i wielkości
-wdrażanie do umiejętnego posługiwania się balonem
podczas ćwiczeń
-wdrażanie dzieci do używania „czarodziejskich słów w
różnych sytuacjach zachowań.
II.Dbamy o ptaki i zwierzęta
-wzbogacanie wiedzy nt. ptaków
-segregowanie ich i umieszczenie w kąciku przyrody,
określanie cech charakterystycznych tj. kolor, upierzenie
– -rozpoznawanie i nazywanie różnorodnych ptaków i
pokarmów dla ptaków,
-kształtowanie opiekuńczej postawy dzieci wobec ptaków
-zachęcenie do niesienia pomocy ptakom w zimie
-zapoznanie dzieci z utworami muzyki klasycznej
-posługiwanie się pojęciami: na, pod, za, obok, w
-zapoznanie ze zwierzętami, które zamieszkują
środowisko leśne i nie zapadają w sen zimowy
-kształtowanie opiekuńczej postawy wobec ptaków i
zwierząt leśnych.
III. Święto babci i dziadka
-kształtowanie świadomości własnej roli w rodzinie
-kultywowanie tradycji rodzinnych
-utrwalenie nazw i wyglądu poszczególnych członków
rodziny
-wdrażanie dzieci do korzystania z wiedzy o dziadkach w
trakcie rysowania portretów, ustalanie koloru włosów i
oczu, wyglądu zewnętrznego
-zapoznanie dzieci z tekstem słownym i melodią piosenki
-doskonalenie przeliczania i utrwalenie pojęć: więcej,
mniej, tyle samo
-doskonalenie umiejętności przewlekania tasiemki przez
otwory, sznurowania butów bez wiązania na kokardkę
-kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku do
dziadków
IV. Zabawy na śniegu
-przyporządkowanie zabaw do poszczególnych pór roku
-zwrócenie uwagi na kolorystykę charakterystyczną dla
zimy
-zwracanie uwagi na dostosowanie ubioru do pogody i
samodzielne przebieranie się i rozbieranie
-wdrażanie do godnego ponoszenia porażki i odnoszenia
zwycięstwa
-segregowanie guzików ze względu na posiadane cechy
( kolor, kształt, liczbę dziurek)
-posługiwanie się pojęciami: duży- mały, większymniejszy, taki sam
-poszukiwanie różnych sposobów wydobywania
dźwięków i możliwości ruchowych
Szczegółowy rozkład dnia
07:30-08:20 – Schodzenie się dzieci, rozmowy indywidualne, zabawy swobodne wg pomysłów dzieci, d.ch pomoc w przygotowaniu zajęć, praca indywidualna.
08:20-08:30 – Zabawa poranna
08:30- 09:00 – Zabiegi higieniczne w łazience ( przed i po posiłku), śniadanie, pełnienie roli dyżurnych
09:00-10:00 – Zajęcia edukacyjne organizowane przez nauczyciela wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju – realizacja Podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Realizacja projektów edukacyjnych opracowanych przez nauczyciela.
10:00- 11:30 – II śniadanie. Pobyt na powietrzu. Zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielki w małych grupach, rozmowy indywidualne, prace porządkowe, zabawy na sprzęcie terenowym, obserwacje przyrodnicze, spacery, wycieczki, zabawy ruchowe organizowane z całą grupą, dobór zajęć uzależniony jest od pogody i pory roku. Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, w ogrodzie i poza terenem przedszkola.
11:30- 12:00 Zabiegi higieniczne (przed i po posiłku), obiad. Pełnienie roli dyżurnego (dbanie o właściwe zachowanie w łazience)
12:30-13:30 – Tworzenie sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat. Praca praca indywidualna. Zabawy samodzielne w kącikach zainteresowań, zabawy w teatr. Zabawy ruchowe. Pobyt na świeżym powietrzu.
13:30-14:20 – Czynności higieniczne – podwieczorek. Zabawy kołowe, zabawy muzyczno – ruchowe, czytanie bajek.
14:20- 15:30 – Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci, zabawy i gry edukacyjne i planszowe przy stolikach z małym zespołem, czytanie fragmentów książek, układanie puzzli, ćwiczenia grafomotoryczne, prace porządkowe w sali.
Religia: śr. 10:30-11:00, pt. 12:30-13:00
Język angielski: pon. 12:00-13:00, śr. 12:00-13:00
Piosenki i Wiersze
„Mikołaju, Mikołaju”
Ref. Mikołaju, Mikołaju
Cały rok czekamy.
Na zabawki i słodycze,
A co Tobie damy?/2x
I. Ciasto z bakaliami,
sernik z rodzynkami.
Ciepły kubek mleka
też na Ciebie czeka.
Ref. Mikołaju, Mikołaju… /2x
II. Gwiazdki na choinkę,
odpoczynku chwilkę.
Mnóstwo serdeczności
i naszej wdzięczności.
Ref. Mikołaju, Mikołaju…/2x
III. Parę rękawiczek,
Wełniany szaliczek.
Kocyk ze śnieżynek,
Stos ciepłych pierzynek.
Ref. Mikołaju, Mikołaju…/2x