• Ośmiorniczki

    Nauczyciele prowadzący: Emilia Ciołek, Izabela Gniza-Szymala

Cześć to my wesołe przedszkolaczki. Jesteśmy maluchami i dopiero rozpoczynamy przygodę z przedszkolem. Nasza grupa liczy 25 dzieci – 15 chłopców i 10 dziewczynek. Chociaż mamy mało lat, lubimy poznawać świat. Codziennie się spotykamy, bo do zrobienia wiele mamy. W przedszkolu nam życie miło płynie jak w wielkiej rodzinie. Chętnie sobie pomagamy, tańczymy i śpiewamy. Uczymy się też samodzielności w działaniu. W przedszkolu czeka na nas mnóstwo przygód. Opiekują się nami  pani Emilka i  pani Iza, a pomagają im pani Agnieszka i pani Wiola.

Komunikat dla rodziców:
Drodzy Rodzice, kochane Dzieciaki!
Ruszamy ze zbiórką karmy dla zwierząt z schroniska w Jastrzębiu Zdroju.
Co roku pomagamy zwierzakom, szczególnie kiedy zbliża się okres
zimowy. W związku z tym, serdecznie zapraszamy do udziału w akcji i
liczymy na Wasze zaangażowanie.
Bardzo prosimy o przynoszenie:
• suchej i mokrej karmy dla piesków (z wyłączeniem karmy z
dyskontów, lub marek własnych – bo to szkodzi zwierzętom)
• kocyków i ręczników
Przyniesione rzeczy przekazujemy wychowawcom albo zostawiamy w
pojemniku przed salą. Zbiórka trwa do końca listopada 2021.

CZERWIEC W OŚMIORNICZKACH

I „Podwodny świat”

– dowiemy się, jakie zwierzęta zamieszkują morza,

– wykonamy ciekawą pracę plastyczną,

– utrwalimy umiejętność rozpoznawania i nazywania figur geometrycznych

II “Czym pojedziemy na wakacje?”

– dowiemy się, czym możemy poruszać się podczas wakacji,

– utrwalimy umiejętność w zakresie liczenia do 5

– poznamy ciekawe miejsca do zobaczenia w Polsce

III „Lato z tatą”

– zacieśnimy więzy z najbliższą rodziną,

– będziemy czerpać radość z powodu Dnia Ojca,

IV „Bezpieczne wakacje”

– dowiemy się jak dbać o bezpieczeństwo swoje i innych podczas letniego wypoczynku,

– będziemy szukać lata podczas spacerów i zwiedzania najbliższej okolicy.

SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA

Pora     Godziny                                      Czynności
  7.30-8.20 schodzenie się dzieci, rozmowy i kontakty indywidualne z dziećmi; zabawy dowolne wybraną zabawką, zabawy służące realizacji pomysłów dzieci oraz rozwijające kompetencje językowe i komunikacyjne, zabawy stolikowe: gry, oglądanie ilustracji w książkach, swobodna działalność plastyczna, zabawy zainspirowane przez nauczycielkę, zabawy integrujące grupę, zabawy tematyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne, zajęcia wyrównawczo-stymulacyjne, zabawy i ćwiczenia utrwalające, praca indywidualna i w małych zespołach wspomagająca rozwój dziecka, a także rozwijająca zainteresowania dzieci. Zabawy ruchowe poranne, czynności opiekuńcze, samoobsługowe,
8.20-8.30

 

8.30-9.00

zabiegi higieniczne (przed i po posiłku), wypełnianie obowiązków przez dyżurnych

śniadanie

  9.00-10.00 zajęcia dydaktyczno-wychowawcze w salach zabaw lub
w ogrodzie w obrębie obszarów edukacyjnych
z wykorzystaniem różnorodnych form i metod pracy uwzględniając indywidualne możliwości dziecka (zajęcia realizowane według Programu Edukacji Przedszkolnej „Nasze Przedszkole” M. Kwaśniewska, W. Żaba-Żabińska uzupełniającego treści Podstawy Programowej), zajęcia
z języka angielskiego (wybrane dni: wtorek i czwartek – 10.00-10.15) zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym,
10.00-10.15 zabiegi higieniczne (przed i po posiłku)

-II śniadanie

czynności samoobsługowe i organizacyjne w szatni, ubieranie się,

10.15-11.15 pobyt na świeżym powietrzu (spacery, piesze wycieczki, obserwacje przyrodnicze, zabawy badawcze, obserwacja i pielęgnacja roślin na „Ścieżce edukacyjnej Misia Uszatka), swobodne lub zorganizowane przez nauczyciela zabawy ruchowe, gry z wykorzystaniem sprzętu sportowego, gry i zabawy z regułami, zabawy konstrukcyjne w piaskownicy (w razie niepogody: gry i zabawy ruchowe, ruchowo-muzyczne w sali, zabawy dowolne w sali, swobodne zabawy przy niewielkim udziale nauczycielki),
11.10-11.20 czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne
11.20-12.00 zabiegi higieniczne (przed i po posiłku), obiad
12.00-13.40 Relaksacja po obiedzie, słuchanie muzyki relaksacyjnej, klasycznej, instrumentalnej, słuchowisk dla dzieci, „głośne czytanie” baśni, bajek, opowiadań, zabawy muzyczno- ruchowe; zabawy w ogrodzie przedszkolnym, zabawy służące realizacji pomysłów dzieci.
13.40-14.00

 

14.00-14.30

czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne, zabiegi higieniczne (przed i po posiłku)

– podwieczorek

14.30-16.00 Zabawy muzyczno-ruchowe, słuchanie bajek, opowiadań, zabawy kołowe, zabawy muzyczno- ruchowe, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, zabawy wspomagające rozwój mowy, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci, zabawy i gry dydaktyczne w małych zespołach, zabawy inspirowane przez nauczycielkę, dokończenie rozpoczętych w ciągu dnia prac, rozmowy i kontakty indywidualne z dziećmi, prace porządkowe w sali zabaw; rozchodzenie się dzieci do sali zbiorczej.

Wiadomość do Nauczyciela

Piosenki i Wiersze

„Przyszła wiosna” – piosenka

1.I duzi, i mali na wiosnę czekali,

mroźnej zimy mieli dość!

Aż tu niespodzianka,

bo któregoś ranka

nagle się zmieniło coś.

Ref.: Przyszła wiosna do lasu, narobiła hałasu,

Obudziła niedźwiadki z zimowego snu.

Przyszła wiosna na łąki, wypuściła skowronki,

Zasadziła kwiatki tam i tu.

2.I duzi, i mali na wiosnę czekali,

na słoneczka jasny blask.

Aż tu niespodzianka,

bo któregoś ranka,

właśnie przyszedł na to czas.

Ref.: Przyszła wiosna do lasu…

Skip to content