• Nutki

Cześć,  to my „NUTKI” wspaniała gromada 5 – latków.  Już 2 rok

chodzimy do przedszkola i czujemy tu się wspaniale. Jesteśmy koleżeńscy, uśmiechnięci i ciekawi świata. Interesujemy się  wszystkim, co nas otacza. Dużo czasu spędzamy  na nauce, wspólnej zabawie, ale pamiętamy również o rozwijaniu swoich umiejętności i zdolności. Doskonale znamy nawyki kulturalnego i serdecznego zachowania się wobec kolegów, jesteśmy dla siebie mili,  szanujemy swoją pracę i pracę kolegów. Kochamy śpiewać i tańczyć, chętnie też malujemy, rysujemy i lepimy z plasteliny. Dużo radości sprawiają nam spacery i zabawy na placu przedszkolnym. Lubimy tu przychodzić, bo każdy dzień to nowe i ciekawe wyzwania. W naszej grupie pracują         p. Karina, p. Beata i pomaga nam p. Aurelia.

Komunikaty Nauczyciela

Drodzy Rodzice. W związku z koronawirusem proszę zapoznać się z bezpłatną platformą edukacyjną www.gov.pl. Temat na ten miesiąc to „Już przyszła wiosna”. Życzę miłej pracy w wirtualnej odsłonie.

Zamierzenia MAJ

I   EKOLOGICZNY  ŚWIAT

-kształtowanie postaw, zachowań i nawyków proekologicznych;

-uświadomienie konieczności segregowania odpadów do odpowiednich pojemników i zmniejszania ich objętości;

-budowanie wizji pozytywnego, ekologicznego świata przyjaznego dla ludzi, zwierząt, roślin.

II TYDZIEŃ TWÓRCZEGO PRZEDSZKOLAKA

-wzbudzanie pozytywnej samooceny i wiary we własne możliwości;

-budzenie uczucia zaufania i bezpieczeństwa w grupie rówieśniczej;

-dostarczanie pozytywnych wzorców zachowań w sytuacjach trudnych.

III ŚWIĘTUJEMY DZIEŃ RODZINY

-wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną, zachęcanie do kultywowania zainteresowań, tradycji i zwyczajów;

-rozbudzanie zainteresowań praca zawodową rodziców oraz podkreślanie jej społecznego znaczenia.

IV   ŁĄKA PEŁNA ŻYCIA

-wzbogacanie i usystematyzowanie wiadomości o środowisku przyrodniczym łąki i jej mieszkańcach;

-uświadomienie wartości pobytu na świeżym powietrzu i przyjemności obcowania z naturą.

Szczegółowy rozkład dnia

Pora     Godziny                                                Czynności
   

7.00-8.30

schodzenie się dzieci, kontakty indywidualne, zabawy swobodne według zainteresowań dzieci, praca w małych grupach  (zabawy stolikowe: gry, oglądanie ilustracji w książkach, swobodna działalność plastyczna), zabawy zainspirowane przez nauczycielkę, zabawy integrujące grupę, zabawy tematyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne, praca indywidualna
z dzieckiem z zakresu małej motoryki, zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne, czynności opiekuńcze, samoobsługowe,
8.30-9.00 zabiegi higieniczne (przed i po posiłku), mycie zębów, wypełnianie obowiązków przez dyżurnych

– śniadanie

  9.00-10.00 zajęcia dydaktyczno-wychowawcze w salach zabaw lub w ogrodzie
w obrębie obszarów edukacyjnych z wykorzystaniem różnorodnych form i metod pracy uwzględniając indywidualne możliwości dziecka (zajęcia realizowane według Programu Edukacji Przedszkolnej „Nasze Przedszkole” M. Kwaśniewska, W. Żaba-Żabińska uzupełniającego treści Podstawy Programowej),praca z programem własnym „Jestem przyjacielem przyrody”, zajęcia z języka angielskiego w wybrane dni.
10.00-10.15 zabiegi higieniczne (przed i po posiłku)

-II śniadanie

czynności samoobsługowe i organizacyjne

10.15-11.15 pobyt na świeżym powietrzu (spacery, piesze wycieczki, obserwacje przyrodnicze, zabawy badawcze), swobodne lub zorganizowane przez nauczyciela zabawy ruchowe,  gry z wykorzystaniem sprzętu sportowego, gry i zabawy z regułami,  zabawy konstrukcyjne w piaskownicy ( w razie niepogody: gry i zabawy ruchowe, ruchowo-muzyczne w sali , zabawy dowolne w sali, swobodne zabawy przy niewielkim udziale nauczycielki)
11.10-11.20 czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne
11.20-12.00 zabiegi higieniczne (przed i po posiłku), wypełnianie obowiązków przez dyżurnych,

– obiad

12.00-12.20 zajęcia o charakterze relaksacyjnym – słuchanie muzyki relaksacyjnej, klasycznej, instrumentalnej, słuchowisk dla dzieci, masażyki,  „głośne czytanie” baśni, bajek, opowiadań (w ramach akcji „Poczytaj mi mamo, poczytaj mi tato” oraz „Mały Miś w świecie Wielkiej Literatury”),
12.20-13.30 swobodne zabawy rozwijające własną aktywność i zainteresowania dzieci, realizacja pomysłów dotyczących urządzania sali, zabawy tematyczne, zabawy mające na celu wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka, zabawy i ćwiczenia utrwalające, zabawy i zajęcia w ogrodzie, spacery, gry zespołowe,
13.30-14.30 czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne, zabiegi higieniczne (przed i po posiłku), wypełnianie obowiązków przez dyżurnych

– podwieczorek

14.30-16.00 zajęcia dodatkowe: religia (we środę i piątek od 14.00-14.30 ), zabawy dowolne według zainteresowań, zabawy i gry dydaktyczne w  małych zespołach, zabawy inspirowane przez nauczycielkę, praca z dzieckiem  z zakresu małej motoryki, dokończenie rozpoczętych
w ciągu dnia prac, udział dzieci w organizacji wystaw, prace porządkowe w sali zabaw;

Początek formularza

Wiadomość do Nauczyciela

Piosenki i Wiersze

„Marcowe kaprysy” B. Forma

Wymieszał marzec pogodę w garze,
Ja wam tu zaraz wszystkim pokażę.
Śnieg i przymrozki, deszczową słotę,
słońca promieni dorzucę złote.

Domieszam powiew wiatru ciepłego
Smutno by w marcu było bez niego.
Deszczu ze śniegiem troszeczkę dodam
Będzie prawdziwa marcowa pogoda.

Skip to content