Cześć, to my „NUTKI” wspaniała gromada 5 – latków. Już 2 rok
chodzimy do przedszkola i czujemy tu się wspaniale. Jesteśmy koleżeńscy, uśmiechnięci i ciekawi świata. Interesujemy się wszystkim, co nas otacza. Dużo czasu spędzamy na nauce, wspólnej zabawie, ale pamiętamy również o rozwijaniu swoich umiejętności i zdolności. Doskonale znamy nawyki kulturalnego i serdecznego zachowania się wobec kolegów, jesteśmy dla siebie mili, szanujemy swoją pracę i pracę kolegów. Kochamy śpiewać i tańczyć, chętnie też malujemy, rysujemy i lepimy z plasteliny. Dużo radości sprawiają nam spacery i zabawy na placu przedszkolnym. Lubimy tu przychodzić, bo każdy dzień to nowe i ciekawe wyzwania. W naszej grupie pracują p. Karina, p. Beata i pomaga nam p. Aurelia.
Komunikaty Nauczyciela
Drodzy Rodzice. W związku z koronawirusem proszę zapoznać się z bezpłatną platformą edukacyjną www.gov.pl. Temat na ten miesiąc to „Już przyszła wiosna”. Życzę miłej pracy w wirtualnej odsłonie.
Zamierzenia MAJ
I EKOLOGICZNY ŚWIAT
-kształtowanie postaw, zachowań i nawyków proekologicznych;
-uświadomienie konieczności segregowania odpadów do odpowiednich pojemników i zmniejszania ich objętości;
-budowanie wizji pozytywnego, ekologicznego świata przyjaznego dla ludzi, zwierząt, roślin.
II TYDZIEŃ TWÓRCZEGO PRZEDSZKOLAKA
-wzbudzanie pozytywnej samooceny i wiary we własne możliwości;
-budzenie uczucia zaufania i bezpieczeństwa w grupie rówieśniczej;
-dostarczanie pozytywnych wzorców zachowań w sytuacjach trudnych.
III ŚWIĘTUJEMY DZIEŃ RODZINY
-wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną, zachęcanie do kultywowania zainteresowań, tradycji i zwyczajów;
-rozbudzanie zainteresowań praca zawodową rodziców oraz podkreślanie jej społecznego znaczenia.
IV ŁĄKA PEŁNA ŻYCIA
-wzbogacanie i usystematyzowanie wiadomości o środowisku przyrodniczym łąki i jej mieszkańcach;
-uświadomienie wartości pobytu na świeżym powietrzu i przyjemności obcowania z naturą.
Szczegółowy rozkład dnia
Pora | Godziny | Czynności |
7.00-8.30 |
schodzenie się dzieci, kontakty indywidualne, zabawy swobodne według zainteresowań dzieci, praca w małych grupach (zabawy stolikowe: gry, oglądanie ilustracji w książkach, swobodna działalność plastyczna), zabawy zainspirowane przez nauczycielkę, zabawy integrujące grupę, zabawy tematyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne, praca indywidualna z dzieckiem z zakresu małej motoryki, zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne, czynności opiekuńcze, samoobsługowe, |
|
8.30-9.00 | zabiegi higieniczne (przed i po posiłku), mycie zębów, wypełnianie obowiązków przez dyżurnych
– śniadanie |
|
9.00-10.00 | zajęcia dydaktyczno-wychowawcze w salach zabaw lub w ogrodzie w obrębie obszarów edukacyjnych z wykorzystaniem różnorodnych form i metod pracy uwzględniając indywidualne możliwości dziecka (zajęcia realizowane według Programu Edukacji Przedszkolnej „Nasze Przedszkole” M. Kwaśniewska, W. Żaba-Żabińska uzupełniającego treści Podstawy Programowej),praca z programem własnym „Jestem przyjacielem przyrody”, zajęcia z języka angielskiego w wybrane dni. |
|
10.00-10.15 | zabiegi higieniczne (przed i po posiłku)
-II śniadanie czynności samoobsługowe i organizacyjne |
|
10.15-11.15 | pobyt na świeżym powietrzu (spacery, piesze wycieczki, obserwacje przyrodnicze, zabawy badawcze), swobodne lub zorganizowane przez nauczyciela zabawy ruchowe, gry z wykorzystaniem sprzętu sportowego, gry i zabawy z regułami, zabawy konstrukcyjne w piaskownicy ( w razie niepogody: gry i zabawy ruchowe, ruchowo-muzyczne w sali , zabawy dowolne w sali, swobodne zabawy przy niewielkim udziale nauczycielki) | |
11.10-11.20 | czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne | |
11.20-12.00 | zabiegi higieniczne (przed i po posiłku), wypełnianie obowiązków przez dyżurnych,
– obiad |
|
12.00-12.20 | zajęcia o charakterze relaksacyjnym – słuchanie muzyki relaksacyjnej, klasycznej, instrumentalnej, słuchowisk dla dzieci, masażyki, „głośne czytanie” baśni, bajek, opowiadań (w ramach akcji „Poczytaj mi mamo, poczytaj mi tato” oraz „Mały Miś w świecie Wielkiej Literatury”), | |
12.20-13.30 | swobodne zabawy rozwijające własną aktywność i zainteresowania dzieci, realizacja pomysłów dotyczących urządzania sali, zabawy tematyczne, zabawy mające na celu wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka, zabawy i ćwiczenia utrwalające, zabawy i zajęcia w ogrodzie, spacery, gry zespołowe, | |
13.30-14.30 | czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne, zabiegi higieniczne (przed i po posiłku), wypełnianie obowiązków przez dyżurnych
– podwieczorek |
|
14.30-16.00 | zajęcia dodatkowe: religia (we środę i piątek od 14.00-14.30 ), zabawy dowolne według zainteresowań, zabawy i gry dydaktyczne w małych zespołach, zabawy inspirowane przez nauczycielkę, praca z dzieckiem z zakresu małej motoryki, dokończenie rozpoczętych w ciągu dnia prac, udział dzieci w organizacji wystaw, prace porządkowe w sali zabaw; |
Początek formularza
Piosenki i Wiersze
„Marcowe kaprysy” B. Forma
Wymieszał marzec pogodę w garze,
Ja wam tu zaraz wszystkim pokażę.
Śnieg i przymrozki, deszczową słotę,
słońca promieni dorzucę złote.
Domieszam powiew wiatru ciepłego
Smutno by w marcu było bez niego.
Deszczu ze śniegiem troszeczkę dodam
Będzie prawdziwa marcowa pogoda.