• Myszki

WITAJCIE!
TO MY, GRUPA „MYSZKI”.
W NASZEJ GRUPIE JEST 9 DZIECI 4-LETNICH I 14 DZIECI 5-LETNICH.
NASZA SALA MIEŚCI SIĘ W BUDYNKU ZESPOŁU SZKÓŁ NR 3.

Komunikaty Nauczyciela

Wielkanocne zabawy logopedyczne:

  1. Wielkanocna gimnastyka buzi i języka – gra planszowa (załącznik).
    Potrzebna będzie wydrukowana plansza, kostka oraz pionki (np. zakrętki, zabawkowe figurki, samochodziki..). Zasady: gracz przesuwa swój pionek do przodu o tyle pół, ile oczek wylosował rzucając kostką. Następnie naśladuje ćwiczenie to, na którym się zatrzymał.
  2. Zabawę „Złap króliczka” ( w załączniku )
    Króliki wystarczy powycinać. Można je losować, przeliczać, nazywać przedmioty wydrukowane na ich brzuszku, układać historyjki o tych zającach…
  3. Następna propozycja to nazywanie obrazków ukrytych w jajkach „Co ukryło się w jajku?”(załącznik) Możemy nazwać wskazane obrazki. Przygotowane podwójnie mogą posłużyć do gry memory lub gry „Piotruś”, jeśli dodamy dodatkowe, np. puste jajko.

LUTY U MYSZEK

W KRAINIE MUZYKI – słuchamy wiersza „O panu Tralalińskim” Juliana Tuwima, poznajemy sposób zapisywania muzyki, aktywnie uczestniczymy w koncercie karnawałowym, tańczymy na balu

W KRAINIE OBRAZÓW I RZEŹBY – poznajemy pracę malarza i rzeźbiarza, wiemy, gdzie można podziwiać ich twórczość, zamieniamy się w małych artystów i tworzymy wielkie dzieła

W KRAINIE TEATRU – słuchamy bajki „Strzelba zajączka” Czesława Janczarskiego, bawimy się w teatr, poznajemy teatralne ciekawostki

W KRAINIE ROŚLIN – wiemy, czego rośliny potrzebują do życia, zakładamy „zielony kącik”, opiekujemy się roślinami

POZNAJEMY  nowe litery, czytamy proste wyrazy i zdania

UCZYMY SIĘ liczyć, porównujemy zbiory, dodajemy i odejmujemy, dobrze orientujemy się w przestrzeni

ROZKŁAD DNIA

8.00 – 8.15        schodzenie się dzieci, kontakty indywidualne,

zabawy integracyjne

8.15 – 8.25        zabawy ruchowe poranne

8.25 – 9.00        zabawy dowolne

9.00 – 9.30        zabiegi higieniczne, śniadanie

9.30 – 9.40        zabiegi higieniczne, przygotowanie do zajęć

9.40 – 10.20      zajęcia dydaktyczne

10.20 – 11.20    spacer, pobyt na placu zabaw, zabawy

ruchowe lub zabawy ruchowe w sali

11.20 – 12.00    zabawy dowolne wg wyboru i pomysłu dzieci

12.00 – 12.45    zabawy zorganizowane przez nauczyciela,

zabawy tematyczne, gry i zabawy stolikowe,

zabawy i ćwiczenia utrwalające zdobyte

wiadomości, zabawy rozwijające mowę dzieci

12.45 – 13.00    rozchodzenie się dzieci

JĘZYK ANGIELSKI  – wtorek i czwartek godz. 8.30 – 9.00

RELIGIA – wtorek i czwartek godz. 11.00 – 11.30

Wiadomość do Nauczyciela

Piosenki i Wiersze

„NIE MA JAK DOM”

  1. WIDZIAŁEM JA KRAJE, JAK SIĘ NALEŻY

I WSZĘDZIE JUŻ BYŁEM, MOŻECIE MI WIERZYĆ

WIEM TO NA PEWNO, ŻE MEGO DOMU

NIE ZAMIENILBYM NA NIC, NIE ODDAŁ NIKOMU

NIE MA JAK DOM! NIE MA JAK DOM!

NIE MA JAK DOM! TU PRZYJACIELE SĄ!

  1. WIĘC PO CO PRZEMIERZAĆ DALEKIE GÓRY

GDY BLISKO SĄ TATRY I PIĘKNE MAZURY?

TUTAJ MAM WSZYSTKO, CO NAJWAŻNIEJSZE

TO TUTAJ WŁAŚNIE JEST MOJE MIEJSCE

NIE MA JAK DOM! NIE MA JAK DOM!

NIE MA JAK DOM! TU PRZYJACIELE SĄ!

  1. TO TUTAJ JEST MAMA, TUTAJ JEST TATA

I TUTAJ SĄ ZIMY I WIOSNY I LATA

TUTAJ SIĘ BAWIĘ I TU SIĘ UCZĘ

A JEŚLI WYJADĘ, NA PEWNO TU WRÓCĘ

NIE MA JAK DOM! NIE MA JAK DOM!

NIE MA JAK DOM! TU PRZYJACIELE SĄ!

Skip to content