• Muchomorki

    Nauczyciele prowadzący: Judyta Nadolska, Olga Gurbała

Dzień dobry! To my- Muchomorki! Od września uczęszczamy do grupy 6- latków. Mamy nową salę, w której bawimy się nowymi zabawkami. Z uśmiechem przychodzimy do przedszkola i z chęcią uczymy się nowych rzeczy. Nasze panie to: pani Judyta, pani Olga i pani Beata.

Komunikaty dla rodzica:

1. Jesienne spotkanie integracyjne odbędzie się w poniedziałek 30 września w Parku Piaskownia.
2. Prosimy o przynoszenie darów jesieni (kasztany, żołędzie, szyszki)
3. Prosimy o dostosowanie ubioru dzieci do warunków pogodowych.

DBAMY O NASZE BEZPIECZEŃSTWO

  • zachęcanie do uczestnictwa w zabawach ruchowych zorganizowanych przez nauczyciela i samodzielnie w grupie rówieśniczej
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania uczuć własnych i uczuć osób w otoczeniu
  • wzbudzenie zainteresowania czytaniem przez wprowadzenie wyrazów do globalnego czytania
  • uświadomienie związku między sytuacjami a ich konsekwencjami
  • doskonalenie umiejętności liczenia w szerokim zakresie

KOCHAM CIE POLSKO

  • kształtowanie umiejętności postrzegania własnej osoby jako członka narodu, rozumienia tej roli i wiążących się z nią zadań
  • budowanie przywiązania do tradycji, historii i symboli narodowych
  • nazywanie wybranych symboli związanych z regionami Polski, ukrytych w podaniach, legendach
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych, muzycznych, naśladowczych, z przyborami lub bez nich
  • inicjowanie zabaw konstrukcyjnych z wykorzystaniem materiału naturalnego
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji związanych ze wspólnym przeżywaniem święta narodowego
  • kształtowanie umiejętności wczuwania się w emocje i uczucia osób z najbliższego otoczenia
  • wdrażanie do obdarzania uwagą innych dzieci i osób dorosłych

DESZCZEM MALOWANE

  • kształtowanie umiejętności kreślenia prostych i złożonych znaków
  • doskonalenie sprawności rąk oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas zabaw ruchowych
  • kształtowanie płynności, koordynacji i świadomości ruchów całego ciała
  • wdrażanie do prowadzenia kalendarza pogody z zaznaczeniem pory roku, nazwy miesiąca i dnia tygodnia

NASZE EMOCJE

  • radzenie sobie z nieprzyjemnymi emocjami i uczuciami
  • stosowanie w codziennych sytuacjach wiedzy o tym, do kogo zwrócić się o pomoc w sytuacjach trudnych
  • wdrażanie do mówienia o swoich emocjach w sytuacjach trudnych, konfliktowych
  • ilustrowanie zdarzeń, pojęć, zjawisk oraz emocji poprzez różnorodne formy ekspresji
  • doskonalenie umiejętności czytania sylab, tworzenia wyrazów z rozsypanek sylabowych

MÓJ PRZYJACIEL MIŚ

-zachęcanie do szanowania praw w zabawie

-rozwijanie zainteresowania literaturą dziecięcą

-wdrażanie do poszanowania zabawek , utrwalenie wiadomości o misiach i niedźwiedziach

– nauka korzystania z przyboru nietypowego – Przytulanka -rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej

Szczegółowy rozkład dnia w grupie Muchomorki

7:30 – 8:15
Zabawy dowolne podczas schodzenia się dzieci, zabawy z wykorzystaniem klocków, utrwalanie z chętnymi dziećmi wierszy i piosenek, oglądanie książeczek, przygotowanie pomocy do zajęć dowolna działalność plastyczna i konstrukcyjna, kontakty indywidualne, rozmowy na tematy bliskie dzieciom.
8:15 – 8:30
Czynności porządkowe oraz samoobsługowe wybieranie dyżurnych, utrwalanie zabaw tematycznych z wyboru dzieci, zabawa poranna.
8:30 – 9:00
Przygotowanie do śniadania. Śniadanie, kulturalne spożywanie posiłku, kultura głosu, czynności samoobsługowe po śniadaniu.
9:00 – 9:20
Zajęcia właściwe w sali zabaw lub w ogrodzie, zabawy dydaktyczne w oparciu o program “Nasze Przedszkole” W. Żaby Żabińskiej, oraz programy własne, zajęcia umuzykalniające, ruchowe, przyrodnicze, matematyczne, mowa ojczysta. Zajęcia indywidualne, lub w małych zespołach w oparciu w ww programy, zabawa ruchowa.
9:30 – 10:00
Zabawy dowolne dzieci, zgodne z ich zainteresowaniami, zabawy w kącikach tematycznych (kącik lalek, kuchenny, klocków, samochodów, gier i układanek, teatralny), dowolna działalność plastyczna dzieci, kolorowanie, porządkowanie sali, segregowanie i układanie zabawek na miejsca.
10:00 – 11:15
Czynności samoobsługowe w toalecie, wyjście do ogrodu przedszkolnego, lub na spacer, obserwacja przyrody i zmian zachodzących w pogodzie, korzystanie ze ścieżki Misia Uszatka, zabawy dowolne na świeżym powietrzu przy bezpiecznym użyciu sprzętów terenowych, zajęcia z języka angielskiego (wtorek, czwartek 10:15 – 11:15), czynności samoobsługowe w szatni. II śniadanie. W razie niepogody zabawy muzyczno- ruchowe w sali, zabawy swobodne, utrwalanie piosenek, wierszy.
11:15 – 12:00
Czynności kulturalno- higieniczne w toalecie, obiad kulturalne spożycie posiłku, zachęcanie do próbowania potraw, odpowiednie posługiwanie się sztućcami. Czynności samoobsługowe, przygotowanie się do odpoczynku.
12:00 – 14:00
Odpoczynek przy spokojnej muzyce, lub bajkach terapeutycznych, Zabawy dowolne dzieci zgodne z ich zainteresowaniami. Zajęcia dodatkowe (religia, terapie), doskonalenie umiejętności artystycznych, kończenie zaległych prac. Zabawy w ogrodzie, zabawy ruchowe, gimnastyczne.
14:00 – 14:20
Podwieczorek, czynności higieniczne przed i po posiłku, zabawa ruchowa.
14:20 – 15:30
Zabawy dowolne na dywanie i w kącikach zainteresowań, kończenie rozpoczętych prac, zabawy ze śpiewem, rozwijanie zainteresowań dzieci, zabawy w kole, utrwalanie treści tematycznych.
15:30 do 16:30
Zabawy swobodne dzieci, gry i zabawy przy stolikach, schodzenie się dzieci z zbiorczej grupy, dowolna działalność plastyczna, kolorowanie obrazków, rozmowy indywidualne, porządkowanie sali, używanie zwrotów grzecznościowych, rozchodzenie się do domów.

Wiadomość do Nauczyciela

Piosenki i Wiersze

Od morza, aż do Tatr” – nauka piosenki, sł. Monika Kluza, muz. Mateusz Kluza

Ref. Od morza, aż do Tatr

to Polska, to mój świat x2

to serca mego pieśń i skarb.

  1. To kochana ziemia rodzinna

tu znajomy każdy kwiat

Błyszczą w słońcu rosy nad ranem

i prastary szumi las.

Ref. Od morza, aż do Tatr

to Polska, to mój świat x2

to serca mego pieśń i skarb.

  1. To kochana ziemia rodzinna

śpiewa dla niej każdy ptak.

Pachną wiatrem konie w galopie

i spokojnie płynie Wisła.