• Misie

    Nauczyciele prowadzący: Joanna Zagermann, Beata Kupisz

opis pojawi się wkrótce

Komunikaty Nauczyciela

TYDZIEŃ II    LEŚNE ŚPIOCHY I NIE ŚPIOCHY

– wzbogacenie wiedzy przyrodniczej

-zgodne współdziałanie ze współćwiczącym podczas ćwiczeń w parach

– rozwijanie słuchu fonematycznego

– uprzejme zwracanie się do siebie

– zwiększenie możliwości percepcyjnych poprzez połączenie matematyki z ruchem

– rozwijanie wyobraźni związanej z naśladowaniem ruchu i odgłosów zwierząt

– odwaga w wyrażaniu własnego zdania na forum grupy

– rozwijanie zmysłu czucia

-rozwijanie umiejętności określania liczby głosek oraz kolejności ich występowania

– poznanie obrazu graficznego litery „Y, y”

– utrwalenie nazw zwierząt leśnych

– .poznanie znaku dodawania -utrwalenie znajomości cyfr 1-5 oraz znaku równości -posługiwanie się pojęciem „razem”

-rozwijanie koncentracji.

TYDZIEŃ II     LEŚNE ŚPIOCHY I NIE ŚPIOCHY

– wzbogacenie wiedzy przyrodniczej

-zgodne współdziałanie ze współćwiczącym podczas ćwiczeń w parach

– rozwijanie słuchu fonematycznego

– uprzejme zwracanie się do siebie

– zwiększenie możliwości percepcyjnych poprzez połączenie matematyki z ruchem

– rozwijanie wyobraźni związanej z naśladowaniem ruchu i odgłosów zwierząt

– odwaga w wyrażaniu własnego zdania na forum grupy

– rozwijanie zmysłu czucia

-rozwijanie umiejętności określania liczby głosek oraz kolejności ich występowania

– poznanie obrazu graficznego litery „Y, y”

– utrwalenie nazw zwierząt leśnych

– .poznanie znaku dodawania -utrwalenie znajomości cyfr 1-5 oraz znaku równości -posługiwanie się pojęciem „razem”

-rozwijanie koncentracji.

TYDZIEŃ III              MAMY SWOJE PLANY

Zapoznanie z prawami dziecka oraz standardami ochrony małoletnich

Pogłębianie wiedzy na temat znajomości praw dziecka

Kształtowanie świadomości posiadania własnych praw

Wzmocnienie w dziecku przekonania, ze ma prawo czuć się bezpiecznie

Rozwijanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i wyrażania emocji.

TYDZIEŃ IV    

OBCHODZIMY ŚWIĘTO PLUSZOWEGO MISIA

Zapoznanie dzieci z historią powstania pluszowego misia

Pielęgnowanie tradycji

Rozbudzanie zainteresowań dzieci życiem niedźwiedzia polarnego i brunatnego – przybliżanie świata przyrody

Wdrażanie dzieci do poszanowania zabawek

Rozwijanie inwencji twórczej

Klasyfikowania elementów zbioru

Wydłużanie koncentracji uwagi

Zabawy pluszowymi misiami

Rozwijanie sprawności grafomotorycznej

Zapoznanie z wyglądem litery „E, e”

Szczegółowy rozkład dnia

7.30 – 8.15 Schodzenie się dzieci, kontakty indywidualne, rozmowy na tematy dowolne, zabawy swobodne dowolnie wybraną zabawką, zabawy przy niewielkim udziale nauczycielki

8.15 – 8.30 Zabawa poranna, zabiegi higieniczne

8.30 – 9.00 Śniadanie, zabiegi higieniczne po śniadaniu

9.00 – 10.00 Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, realizacja programu edukacji przedszkolnej, koncert lub teatrzyk 1 raz w miesiącu, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci

10.00 – 11.00 II Śniadanie, spacery, zabawy dowolne, ruchowe w ogrodzie, (w razie niepogody w sali)

11.00 – 11.30 Czynności samoobsługowe po powrocie z ogrodu; spaceru, zabiegi higieniczne przed posiłkiem

11.30 – 12.00 Obiad, zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe przed odpoczynkiem

12.00 – 13.00 Odpoczynek – relaksacja przy słuchaniu muzyki; bajki czytanej przez nauczycielkę lub z odtwarzacza

13.00 – 13.30 Dowolne zajęcia przy stoliku – gry, układanki stolikowe, rysowanie na temat dowolny, labirynty i inne kształtujące logiczne myślenie, spostrzegawczość wzrokową, sprawność manualną

13.30- 14.00 Zabawa ruchowa, czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne przed posiłkiem

14.00 – 14.20 Podwieczorek, zabiegi higieniczne po podwieczorku

14.20 – 16.00 Odchodzenie dzieci do domów, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci, gry i układanki dydaktyczne w małych zespołach, porządkowanie sali.

J. angielski: WTOREK i PIĄTEK 9.00 – 10.00
Religia: PONIEDZIAŁEK i CZWARTEK 12.00- 12.30

Wiadomość do Nauczyciela

Piosenki i Wiersze

,,O przechodzeniu przez ulicę” – piosenka

Zanim ulicę przekroczysz, otwórz szeroko swe oczy,
bo to bardzo ważna jest rzecz by się na baczności wciąż mieć.
Najpierw w lewo, w prawo potem, jeszcze w lewo spójrz z powrotem,
jeśli droga jest wolna już, swe kroki pewnie skieruj w przód.

Sprawa jest o tyle łatwa, jeśli są na przejściu światła,
one drogę pokazują, czy przechodzić informują.
Gdy zielone sygnał dało, wnet przed siebie ruszaj śmiało,
lecz czerwone daje znać, że nadal w miejscu musisz stać.

Zabawy paluszkowe

„Pieczenie ciasta” – zabawa paluszkowa.

Bierzemy dużą miskę – rysowanie przed sobą na dywanie koła. Wsypujemy cukier, wbijamy jajka i ucieramy – prawą ręką gest wsypywania cukru, klaśnięcie w dłonie, a następnie odrzucenie skorupek jajka na boki, ucieranie – ruchy okrężne. Dodajemy roztopione masło, wsypujemy mąkę i wyrabiamy ciasto – gest wlewania i wsypywania oraz wyrabiania. Wałkujemy – obiema rękami gest wałkowania. Wyrównujemy powierzchnię ciasta, wkładamy ciasto do piekarnika – naśladowanie wsuwania blachy i zamykania piekarnika. Patrzymy przez szybkę jak rośnie ciasto – pochylenie głowy do przodu z dłońmi zbliżonymi do czoła. Słychać dzwonek piekarnika „dryń”, naśladowanie otwierania piekarnika i wyciągania blachy. Studzimy ciasto – dmuchanie. Kroimy ciasto na kawałki, próbujemy czy ciasto nam smakuje – gest wkładania ciasta do buzi i naśladowanie jedzenia przy zamkniętych ustach. Ale pycha! – głaszczemy się po brzuchu ruchem okrężnym.

Zabawy ortofoniczne

„Strach ma wielkie oczy” – zabawa ortofoniczna.

Dzieci podzielone na zespoły będą naśladować głos sów „ hu-hu”, głos wilków: „auuu”, głos węży: „sss”, głos kolegów: „hop hop!”.

Jedno dziecko odgrywa rolę osoby, która podczas wycieczki do lasu zagapiła się i zgubiła kolegów, a teraz próbuje ich odnaleźć. Dziecko chodzi po sali i woła: „hop hop!”. Gdy zbliży się do sów, one wołają: „hu-hu”, wtedy dziecko boi się i ucieka. Szukający znowu chodzi po lesie i woła: „hop hop!”. Gdy zbliży się do wilków, one wołają: „auuu”, wtedy też ucieka. Gdy zbliży się do węży, one wydają dźwięk: „sss”, wtedy również ucieka. Gdy na swoje zawołanie usłyszy głos kolegów: „hop hop!”– wtedy idzie odważnie w tym kierunku i uradowany ściska im dłonie. Zmiany ról.

Ćwiczenia oddechowe

„Podmuchy wiatru” – ćwiczenia oddechowe.

Dzieci podchodzą do stolików podzielone na grupy, na stołach rozłożone są papierowe, kolorowe liście. Zadaniem dzieci jest zdmuchnąć liście ze stolików.

Dorosły może zademonstrować ćwiczenie oddechowe: umieszcza liść na ścianie a następnie delikatnie, z jednostajną energią dmucha na niego. W momencie, gdy kieruje już powietrze z pewną siłą na liść, puszcza go, a on nadal trzyma się ściany! Chętne dzieci powtarzają ćwiczenie.