opis pojawi się wkrótce
Komunikaty Nauczyciela
TYDZIEŃ II LEŚNE ŚPIOCHY I NIE ŚPIOCHY
– wzbogacenie wiedzy przyrodniczej
-zgodne współdziałanie ze współćwiczącym podczas ćwiczeń w parach
– rozwijanie słuchu fonematycznego
– uprzejme zwracanie się do siebie
– zwiększenie możliwości percepcyjnych poprzez połączenie matematyki z ruchem
– rozwijanie wyobraźni związanej z naśladowaniem ruchu i odgłosów zwierząt
– odwaga w wyrażaniu własnego zdania na forum grupy
– rozwijanie zmysłu czucia
-rozwijanie umiejętności określania liczby głosek oraz kolejności ich występowania
– poznanie obrazu graficznego litery „Y, y”
– utrwalenie nazw zwierząt leśnych
– .poznanie znaku dodawania -utrwalenie znajomości cyfr 1-5 oraz znaku równości -posługiwanie się pojęciem „razem”
-rozwijanie koncentracji.
TYDZIEŃ II LEŚNE ŚPIOCHY I NIE ŚPIOCHY
– wzbogacenie wiedzy przyrodniczej
-zgodne współdziałanie ze współćwiczącym podczas ćwiczeń w parach
– rozwijanie słuchu fonematycznego
– uprzejme zwracanie się do siebie
– zwiększenie możliwości percepcyjnych poprzez połączenie matematyki z ruchem
– rozwijanie wyobraźni związanej z naśladowaniem ruchu i odgłosów zwierząt
– odwaga w wyrażaniu własnego zdania na forum grupy
– rozwijanie zmysłu czucia
-rozwijanie umiejętności określania liczby głosek oraz kolejności ich występowania
– poznanie obrazu graficznego litery „Y, y”
– utrwalenie nazw zwierząt leśnych
– .poznanie znaku dodawania -utrwalenie znajomości cyfr 1-5 oraz znaku równości -posługiwanie się pojęciem „razem”
-rozwijanie koncentracji.
TYDZIEŃ III MAMY SWOJE PLANY
Zapoznanie z prawami dziecka oraz standardami ochrony małoletnich
Pogłębianie wiedzy na temat znajomości praw dziecka
Kształtowanie świadomości posiadania własnych praw
Wzmocnienie w dziecku przekonania, ze ma prawo czuć się bezpiecznie
Rozwijanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i wyrażania emocji.
TYDZIEŃ IV
OBCHODZIMY ŚWIĘTO PLUSZOWEGO MISIA
Zapoznanie dzieci z historią powstania pluszowego misia
Pielęgnowanie tradycji
Rozbudzanie zainteresowań dzieci życiem niedźwiedzia polarnego i brunatnego – przybliżanie świata przyrody
Wdrażanie dzieci do poszanowania zabawek
Rozwijanie inwencji twórczej
Klasyfikowania elementów zbioru
Wydłużanie koncentracji uwagi
Zabawy pluszowymi misiami
Rozwijanie sprawności grafomotorycznej
Zapoznanie z wyglądem litery „E, e”
Szczegółowy rozkład dnia
7.30 – 8.15 Schodzenie się dzieci, kontakty indywidualne, rozmowy na tematy dowolne, zabawy swobodne dowolnie wybraną zabawką, zabawy przy niewielkim udziale nauczycielki
8.15 – 8.30 Zabawa poranna, zabiegi higieniczne
8.30 – 9.00 Śniadanie, zabiegi higieniczne po śniadaniu
9.00 – 10.00 Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, realizacja programu edukacji przedszkolnej, koncert lub teatrzyk 1 raz w miesiącu, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci
10.00 – 11.00 II Śniadanie, spacery, zabawy dowolne, ruchowe w ogrodzie, (w razie niepogody w sali)
11.00 – 11.30 Czynności samoobsługowe po powrocie z ogrodu; spaceru, zabiegi higieniczne przed posiłkiem
11.30 – 12.00 Obiad, zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe przed odpoczynkiem
12.00 – 13.00 Odpoczynek – relaksacja przy słuchaniu muzyki; bajki czytanej przez nauczycielkę lub z odtwarzacza
13.00 – 13.30 Dowolne zajęcia przy stoliku – gry, układanki stolikowe, rysowanie na temat dowolny, labirynty i inne kształtujące logiczne myślenie, spostrzegawczość wzrokową, sprawność manualną
13.30- 14.00 Zabawa ruchowa, czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne przed posiłkiem
14.00 – 14.20 Podwieczorek, zabiegi higieniczne po podwieczorku
14.20 – 16.00 Odchodzenie dzieci do domów, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci, gry i układanki dydaktyczne w małych zespołach, porządkowanie sali.
J. angielski: WTOREK i PIĄTEK 9.00 – 10.00
Religia: PONIEDZIAŁEK i CZWARTEK 12.00- 12.30
Piosenki i Wiersze
,,O przechodzeniu przez ulicę” – piosenka
Zanim ulicę przekroczysz, otwórz szeroko swe oczy,
bo to bardzo ważna jest rzecz by się na baczności wciąż mieć.
Najpierw w lewo, w prawo potem, jeszcze w lewo spójrz z powrotem,
jeśli droga jest wolna już, swe kroki pewnie skieruj w przód.
Sprawa jest o tyle łatwa, jeśli są na przejściu światła,
one drogę pokazują, czy przechodzić informują.
Gdy zielone sygnał dało, wnet przed siebie ruszaj śmiało,
lecz czerwone daje znać, że nadal w miejscu musisz stać.
Zabawy paluszkowe
„Pieczenie ciasta” – zabawa paluszkowa.
Bierzemy dużą miskę – rysowanie przed sobą na dywanie koła. Wsypujemy cukier, wbijamy jajka i ucieramy – prawą ręką gest wsypywania cukru, klaśnięcie w dłonie, a następnie odrzucenie skorupek jajka na boki, ucieranie – ruchy okrężne. Dodajemy roztopione masło, wsypujemy mąkę i wyrabiamy ciasto – gest wlewania i wsypywania oraz wyrabiania. Wałkujemy – obiema rękami gest wałkowania. Wyrównujemy powierzchnię ciasta, wkładamy ciasto do piekarnika – naśladowanie wsuwania blachy i zamykania piekarnika. Patrzymy przez szybkę jak rośnie ciasto – pochylenie głowy do przodu z dłońmi zbliżonymi do czoła. Słychać dzwonek piekarnika „dryń”, naśladowanie otwierania piekarnika i wyciągania blachy. Studzimy ciasto – dmuchanie. Kroimy ciasto na kawałki, próbujemy czy ciasto nam smakuje – gest wkładania ciasta do buzi i naśladowanie jedzenia przy zamkniętych ustach. Ale pycha! – głaszczemy się po brzuchu ruchem okrężnym.
Zabawy ortofoniczne
„Strach ma wielkie oczy” – zabawa ortofoniczna.
Dzieci podzielone na zespoły będą naśladować głos sów „ hu-hu”, głos wilków: „auuu”, głos węży: „sss”, głos kolegów: „hop hop!”.
Jedno dziecko odgrywa rolę osoby, która podczas wycieczki do lasu zagapiła się i zgubiła kolegów, a teraz próbuje ich odnaleźć. Dziecko chodzi po sali i woła: „hop hop!”. Gdy zbliży się do sów, one wołają: „hu-hu”, wtedy dziecko boi się i ucieka. Szukający znowu chodzi po lesie i woła: „hop hop!”. Gdy zbliży się do wilków, one wołają: „auuu”, wtedy też ucieka. Gdy zbliży się do węży, one wydają dźwięk: „sss”, wtedy również ucieka. Gdy na swoje zawołanie usłyszy głos kolegów: „hop hop!”– wtedy idzie odważnie w tym kierunku i uradowany ściska im dłonie. Zmiany ról.
Ćwiczenia oddechowe
„Podmuchy wiatru” – ćwiczenia oddechowe.
Dzieci podchodzą do stolików podzielone na grupy, na stołach rozłożone są papierowe, kolorowe liście. Zadaniem dzieci jest zdmuchnąć liście ze stolików.
Dorosły może zademonstrować ćwiczenie oddechowe: umieszcza liść na ścianie a następnie delikatnie, z jednostajną energią dmucha na niego. W momencie, gdy kieruje już powietrze z pewną siłą na liść, puszcza go, a on nadal trzyma się ściany! Chętne dzieci powtarzają ćwiczenie.