• Misie

    Nauczyciele prowadzący: Joanna Zagermann, Beata Kupisz

opis pojawi się wkrótce

Komunikaty Nauczyciela

Marzec:

I. GDZIE JESTEŚ WIOSNO

– -wzbogacenie wiedzy przyrodniczej

-rozwijanie ogólnej sprawności i zręczności

-rozwijanie logicznego myślenia

-utrwalenie pojęcia „para”

-rozwijanie umiejętności liczenia, porządkowania, systematyzowania

-rozumienie pojęcia zwiastuny wiosny, przedwiośnie

-zaznajomienie z tekstem i melodią piosenki „Wkrótce wiosna” B. Lewandowskiej

-utrwalenie słów i melodii

-rozumienie zjawisk przyrodniczych

-rozwijanie wyobraźni twórczej i  kreatywności.

II. POJAZDY – NA LĄDZIE, WODZIE I W POWIETRZU

– zrozumienie jakie znaczenie dla ludzi miało wynalezienie koła; oglądanie filmu edukacyjnego

– słuchanie wiersza „ O czym chłopcy rozmawiali” M Buczkówny, wzbogacenie słownika o nazwy pojazdów i osób nimi kierujących; rozwijanie syntezy i analizy sylabowej

– rozwijanie słuchu fonematycznego z rymowankami

– utrwalenie słów i melodii piosenki „Wkrótce wiosna”, ilustracja tekstu ruchem,

– utrwalenie numerów alarmowych telefonów,

– rozwijanie inwencji twórczej w zabawach konstrukcyjnych.

III. ŻEGNAMY ZIMĘ WITAMY WIOSNĘ

– dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie podczas spacerów w okolicy przedszkola; dzielenie się swoimi spostrzeżeniami, wrażeniami

– słuchanie wiersza  „Portret wiosny” D. Gellner; odzwierciedlenie treści w formie plastycznej

– udział w zabawach matematycznych – porównywanie długości poprzez bezpośrednie przyłożenie; ćwiczenie umiejętności przeliczania i porównywania liczb

– uczestniczenie w zabawach ruchowych

– kształtowanie i utrwalanie prawidłowego toru oddechowego; ćwiczenia z zakresu profilaktyki logopedycznej;

– uczestniczenie w zabawach ze śpiewem; rozwijanie percepcji słuchowej, uwrażliwianie na zmiany nastroju w muzyce

– „Skąd się bierze miód” – udział w zorganizowanych zajęciach i prezentacji procesu miodobrania; zdobycie ciekawych informacji.

IV. SIEJEMY I SADZIMY – ZAKŁADAMY ZIELNY KĄCIK W NASZEJ SALI

– zapoznanie i utrwalenie z zasadami sadzenia i siania roślin oraz ich pielęgnacji

– udział w akcji „Dzieciaki – Sadzeniaki” przeprowadzonej w Leroy Merlin w ramach współpracy ze środowiskiem.

Szczegółowy rozkład dnia

7.30 – 8.15 Schodzenie się dzieci, kontakty indywidualne, rozmowy na tematy dowolne, zabawy swobodne dowolnie wybraną zabawką, zabawy przy niewielkim udziale nauczycielki

8.15 – 8.30 Zabawa poranna, zabiegi higieniczne

8.30 – 9.00 Śniadanie, zabiegi higieniczne po śniadaniu

9.00 – 10.00 Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, realizacja programu edukacji przedszkolnej, koncert lub teatrzyk 1 raz w miesiącu, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci

10.00 – 11.00 II Śniadanie, spacery, zabawy dowolne, ruchowe w ogrodzie, (w razie niepogody w sali)

11.00 – 11.30 Czynności samoobsługowe po powrocie z ogrodu; spaceru, zabiegi higieniczne przed posiłkiem

11.30 – 12.00 Obiad, zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe przed odpoczynkiem

12.00 – 13.00 Odpoczynek – relaksacja przy słuchaniu muzyki; bajki czytanej przez nauczycielkę lub z odtwarzacza

13.00 – 13.30 Dowolne zajęcia przy stoliku – gry, układanki stolikowe, rysowanie na temat dowolny, labirynty i inne kształtujące logiczne myślenie, spostrzegawczość wzrokową, sprawność manualną

13.30- 14.00 Zabawa ruchowa, czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne przed posiłkiem

14.00 – 14.20 Podwieczorek, zabiegi higieniczne po podwieczorku

14.20 – 16.00 Odchodzenie dzieci do domów, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci, gry i układanki dydaktyczne w małych zespołach, porządkowanie sali.

Zajęcia z j. angielskiego – Wtorek i czwartek 11.15-11.45

Zajęcia z religii – Środa i Piątek 13.30

Wiadomość do Nauczyciela

Piosenki i Wiersze

„Żółty listek” –  wiersza K. Dardzińskiej.

Żółty listek był tak mały,

że mu liście zasłaniały

Cały widok na przedszkole,

A zobaczyć chciał tam Olę.

Wietrzyk dmuchnął, listek spadł,

Lecąc widział cały świat.

A tuż za nim listków więcej

pospadało z drzew czym prędzej.

Zabawy paluszkowe

„Pieczenie ciasta” – zabawa paluszkowa.

Bierzemy dużą miskę – rysowanie przed sobą na dywanie koła. Wsypujemy cukier, wbijamy jajka i ucieramy – prawą ręką gest wsypywania cukru, klaśnięcie w dłonie, a następnie odrzucenie skorupek jajka na boki, ucieranie – ruchy okrężne. Dodajemy roztopione masło, wsypujemy mąkę i wyrabiamy ciasto – gest wlewania i wsypywania oraz wyrabiania. Wałkujemy – obiema rękami gest wałkowania. Wyrównujemy powierzchnię ciasta, wkładamy ciasto do piekarnika – naśladowanie wsuwania blachy i zamykania piekarnika. Patrzymy przez szybkę jak rośnie ciasto – pochylenie głowy do przodu z dłońmi zbliżonymi do czoła. Słychać dzwonek piekarnika „dryń”, naśladowanie otwierania piekarnika i wyciągania blachy. Studzimy ciasto – dmuchanie. Kroimy ciasto na kawałki, próbujemy czy ciasto nam smakuje – gest wkładania ciasta do buzi i naśladowanie jedzenia przy zamkniętych ustach. Ale pycha! – głaszczemy się po brzuchu ruchem okrężnym.

Zabawy ortofoniczne

„Strach ma wielkie oczy” – zabawa ortofoniczna.

Dzieci podzielone na zespoły będą naśladować głos sów „ hu-hu”, głos wilków: „auuu”, głos węży: „sss”, głos kolegów: „hop hop!”.

Jedno dziecko odgrywa rolę osoby, która podczas wycieczki do lasu zagapiła się i zgubiła kolegów, a teraz próbuje ich odnaleźć. Dziecko chodzi po sali i woła: „hop hop!”. Gdy zbliży się do sów, one wołają: „hu-hu”, wtedy dziecko boi się i ucieka. Szukający znowu chodzi po lesie i woła: „hop hop!”. Gdy zbliży się do wilków, one wołają: „auuu”, wtedy też ucieka. Gdy zbliży się do węży, one wydają dźwięk: „sss”, wtedy również ucieka. Gdy na swoje zawołanie usłyszy głos kolegów: „hop hop!”– wtedy idzie odważnie w tym kierunku i uradowany ściska im dłonie. Zmiany ról.

Ćwiczenia oddechowe

„Podmuchy wiatru” – ćwiczenia oddechowe.

Dzieci podchodzą do stolików podzielone na grupy, na stołach rozłożone są papierowe, kolorowe liście. Zadaniem dzieci jest zdmuchnąć liście ze stolików.

Dorosły może zademonstrować ćwiczenie oddechowe: umieszcza liść na ścianie a następnie delikatnie, z jednostajną energią dmucha na niego. W momencie, gdy kieruje już powietrze z pewną siłą na liść, puszcza go, a on nadal trzyma się ściany! Chętne dzieci powtarzają ćwiczenie.

Skip to content