SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA
7.30 – 8.30 – Schodzenie się dzieci do sali zabaw, kontakty indywidualne, inicjowanie rozmów z dziećmi. Rozwijanie percepcji słuchowej, analiza, synteza sylabowa oraz głoskowa. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Ćwiczenia ogólnorozwojowe – indywidualne lub w małych zespołach. Ćwiczenia usprawniające motorykę małą. Praca indywidualna – korekcyjno -kompesacyjna. Ćwiczenia oddechowe.
8.30 – 8.40 – Ćwiczenia poranne.
8.40 – 9.00 – Czynności porządkowe w sali, przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne. Śniadanie. Celebrowanie posiłków, kulturalne i spokojne ich spożywanie, połączone z nauką posługiwania się sztućcami, a także możliwością komponowania potraw. Dbanie o kulturę głosu podczas posiłku.
9.00 – 9.30 – Realizacja zajęć edukacyjno – wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową oraz plany miesięczne – dostosowane do grupy wiekowej. Organizowanie zajęć twórczych, ruchowych, zgodnych z tematyką, zajęcia rozwijające sprawność fizyczną.
9.30 – 10.30 – język angielski – środa/ piątek, zabiegi higieniczne, II śniadanie.
10.30 – 11.20 – Czynności samoobsługowe w szatni, wdrażanie do samodzielności przed wyjściem na świeże powietrze, ubierania i rozbierania. Zabawy swobodne na placu przedszkolnym, zabawy ruchowe, gry rozwijające sprawność fizyczną, „Ścieżka edukacyjna Misia Uszatka”. W razie niepogody gry i zabawy ruchowe, muzyczne w sali, zabawy według zainteresowań dzieci.
11.20 – 12.00 – Czynności porządkowe, zabiegi higieniczne. Obiad. Przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, prawidłowe posługiwanie się sztućcami, kultura głosu.
12.00 – 12.30 – Głośne czytanie bajek, słuchanie muzyki klasycznej i relaksacyjnej. Religia – wtorek/ czwartek
12:30 – 13:00 Stwarzanie warunków wychowawczo – edukacyjnych, utrwalanie poznanych treści – dostosowanych do grupy wiekowej. Praca indywidualna stymulująca rozwój dziecka.
13.00 – 14.00 – Zabawy i gry w ogrodzie przedszkolnym (w razie niepogody zabawy muzyczno – ruchowe w sali). Zabawy z inicjatywy, realizacja pomysłów dzieci, twórcza praca indywidualna i zespołowa. Zabiegi porządkowe w sali, samoobsługowe w szatni, zabiegi higieniczne.
14.00 – 14.30 – Podwieczorek, zabiegi higieniczne. Kultura głosu podczas posiłku.
14.30 – 15.30 – Rozchodzenie się dzieci z sali, zabawy kołowe, ruchowe przy muzyce. Zabawy organizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci.
15:30 – 16:00 – Grupa zbiorcza – gry edukacyjne, planszowe w małych zespołach, dowolna działalność plastyczna, zabawy zabawkami sensorycznymi, zabawy przy stoliku. Ćwiczenia oddechowe.