Cześć to my Listki. Nasza grupa liczy 25 dzieci – 11 dziewczynek i 13 chłopców. Jesteśmy grupą mieszaną – mamy 4 i 5 lat. Przychodzimy do przedszkola, żeby wspólnie się bawić, uczyć i poznawać świat. Lubimy fikać i razem z Panią kozły brykać. Wspólna zabawa sprawia nad dużą frajdę – tańce, śpiew czy wyjście do ogrodu. Opiekują się nami Pani Kasia, Pani Małgosia oraz Pani Marysia.
Komunikaty Nauczyciela
Drodzy Rodzice!
Serdecznie zapraszamy na zebranie grupowe, które odbędzie się w aplikacji Teams, dnia 26.11.2020 o godzinie 16.30.
Styczeń u Listków:
TYDZIEŃ I – Nadeszła zima – obserwujemy zmiany zachodzące w przyrodzie.
- Zapoznanie dzieci z charakterystycznymi cechami zimy,
- Kształtowanie umiejętności właściwego współżycia w grupie, właściwych relacji między dziećmi,
- Nauczymy się śpiewać piosenkę „Na sanki, ulepimy bałwanki”.
TYDZIEŃ II – Zabawy na śniegu – dbamy o swoje bezpieczeństwo.
- Zapoznanie dzieci z zasadami bezpiecznego korzystania ze śniegu podczas zabawy,
- Wdrażanie do współpracy w grupie,
- Wykonamy pracę plastyczną na temat bezpiecznej zabawy na śniegu.
TYDZIEŃ III – Życzenia dla Babci i Dziadka.
- Budzenie szacunku do wszystkich członków swojej rodziny, a szczególnie do osób starszych,
- Nauczymy się piosenek i zaprezentujemy inscenizację: „Życzenia dla Babci i Dziadka”
- Wdrażanie dzieci do korzystania z wiedzy o swoich dziadkach w trakcie rysowania portretów,
- Zachęcanie dzieci do sprawianie radości innym, wyrażania swojej wdzięczności za poświęcony czas i okazywane serce.
TYDZIEŃ IV – Dbamy o ptaki i zwierzęta
- Zapoznanie dzieci z przygodą wróbelka oraz charakterystycznymi cechami jego wyglądu,
- Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat słuchanego utworu, tworzenie rymów,
- Zachęcanie dzieci do dokarmiania ptaków.
SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA
7.30 – 8.00 – Schodzenie się dzieci do sali zabaw, kontakty indywidualne, inicjowanie rozmów z dziećmi. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Ćwiczenia ogólnorozwojowe – indywidualne lub w małych zespołach. Ćwiczenia usprawniające motorykę małą.
8.00 – 8.30 – Czynności porządkowe w sali,zabawy ruchowe, poranne, przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne.
8.30 – 9.00 – Śniadanie. Celebrowanie posiłków, kulturalne i spokojne ich spożywanie, połączone z nauką posługiwania się sztućcami, a także możliwością komponowania potraw.
9.00 – 9.45 – Realizacja zajęć edukacyjno – wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową oraz plany miesięczne – dostosowane do grupy wiekowej. Organizowanie zajęć twórczych, ruchowych, zgodnych z tematyką, zajęcia rozwijające sprawność fizyczną.
9.45 – 10.00 – zabiegi higieniczne, II śniadanie.
10.00 – 11.15 – Język angielski (piątek 10.00-10.30, 10.30-11.00)
Czynności samoobsługowe w szatni, wdrażanie do samodzielności przed wyjściem na świeże powietrze, ubierania i rozbierania. Zabawy swobodne na placu przedszkolnym, zabawy ruchowe, gry rozwijające sprawność fizyczną, „Ścieżka edukacyjna Misia Uszatka”. W razie niepogody gry i zabawy ruchowe, muzyczne w sali, zabawy według zainteresowań dzieci.
11.15 – 11.30 – Czynności porządkowe, zabiegi higieniczne.
11.30 – 12.00 – Obiad. Przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, prawidłowe posługiwanie się sztućcami, kultura głosu.
12.00 – 12.30 – Głośne czytanie bajek, słuchanie muzyki klasycznej i relaksacyjnej.
12.30 – 13.30 – Język angielski (poniedziałek 12.30-13.00, 13.00-13.30)
Religia (środa, piątek 13.00-13.30). Stwarzanie warunków wychowawczo – edukacyjnych, utrwalanie poznanych treści – dostosowanych do grupy wiekowej. Praca indywidualna stymulująca rozwój dziecka. Zabawy i gry w ogrodzie przedszkolnym (w razie niepogody zabawy muzyczno – ruchowe w sali). Zabawy z inicjatywy, realizacja pomysłów dzieci, twórcza praca indywidualna i zespołowa.
13.30 – 14.00 – Zabiegi porządkowe w sali, samoobsługowe w szatni, zabiegi higieniczne.
14.00 – 14.20 – Podwieczorek, zabiegi higieniczne.
14.20 – 16.00 – Rozchodzenie się dzieci z sali, zabawy kołowe, ruchowe przy muzyce. Zabawy organizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, gry edukacyjne, planszowe w małych zespołach, dowolna działalność plastyczna, zabawy zabawkami sensorycznymi, zabawy przy stoliku.
Piosenki i Wiersze
„Na sanki, ulepimy bałwanki”
sł. i muz. Monika Kluza, Mateusz Kluza
Hej dzieciaki, hej maluchy,
zakładajcie kurtki!
Weźcie czapki, rękawiczki,
no i ciepłe butki.
Hej dzieciaki, hej maluchy,
biały śnieżek pada.
Chodźcie z nami na góreczkę
będzie tam zabawa!
Ref.: Na sanki, na sanki,
ulepimy bałwanki.
Na sanki, na sanki, na sanki
hej! 2X
Hej dzieciaki, hej maluchy,
wszystkich zapraszamy.
Weźcie mamę, weźcie tatę i
razem zjeżdżamy.
Hej dzieciaki, hej maluchy,
łapcie śnieżek biały.
Róbcie kule, róbcie orły i
lepcie bałwana.
Ref.: Na sanki, na sanki,
ulepimy bałwanki.
Na sanki, na sanki, na sanki
hej! 2X.”