• To my Listki

„Listki”
(Autor: Katarzyna Szotowicz)

„Do przedszkola uczęszczamy,
I LISTKI się nazywamy!
Choć czas biegnie nieubłaganie,
Mamy w sobie to przyciąganie!
Jesteśmy grupą mieszaną,
Jednak bardzo dobrze zgraną!
Są Ci starsi, i Ci młodsi
I wszyscy bardzo słodcy!
Mamy nasze Panie trzy,
Które pokochasz i Ty!
I wbrew pozorom, są dla nas podporą.
Uczą czytać, pisać i liczyć,
By w szkolnym życiu móc uczestniczyć ”

Komunikaty Nauczyciela

CZERWIEC U LISTKÓW

  1. JAK ŻYRAFA MYJE SZYJĘ?
  • Rozwijanie mowy.
  • Zapoznanie z wybranymi zwierzętami żyjącymi na sawannie.
  • Porównywanie masy przedmiotów, zapoznanie z działaniem wagi szalkowej.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Rozwijanie wyobraźni i słuchu muzycznego.
  • Zapoznanie z wybranymi gatunkami roślin
  • Kształtowanie nawyku właściwego zachowania się w zoo, zapoznanie z wybranymi zwierzętami egzotycznymi, które można zobaczyć w zoo.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Wykonanie pracy plastycznej.
  • Rozwijanie analizy i syntezy słuchowo-wzrokowej.
  1. NA CO CZEKA PANI LATO?
  • Rozwijanie mowy.
  • Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie latem.
  • Badanie stałości ilości płynów.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Rozwijanie szybkiej reakcji na ustalone sygnały.
  • Poznawanie cech krajobrazu górskiego.
  • Poszerzanie wiedzy o jeziorach, uczestniczenie w eksperymentach.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Poznawanie miejsc, w których można się zatrzymać w czasie wakacyjnego pobytu.
  • Rozwijanie mowy, rozwijanie wyobraźni.
  1. ZA CO KOCHAMY WAKACJE?
  • Rozwijanie mowy.
  • Rozwijanie umiejętności liczenia.
  • Wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas pobytu na wakacjach, uwrażliwianie dzieci na sytuacje, które powodują zagrożenie dla zdrowia i życia.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Opanowanie melodii i tekstu piosenki.
  • Zdobywanie informacji dotyczących wybranych miejsc znajdujących się poza granicami Polski.
  • Klasyfikowanie środków transportu.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Wykonanie pracy plastycznej.
  • Rozwijanie mowy.
  1. JAK DAĆ PRZEDMIOTOM DRUGIE ŻYCIE?
  • Rozwijanie mowy.
  • Poznawanie różnych właściwości papieru.
  • Zapoznanie ze sposobami ponownego wykorzystania plastikowych przedmiotów.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni.
  • Zapoznanie ze sposobami ponownego wykorzystania szkła.
  • Zapoznanie z różnorodnością i wybranymi właściwościami metali.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Przygotowanie pracy upcyclingowej, rozwijanie ekspresji teatralnej.
  • Rozwijanie mowy.

 

SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA

 

 

7.30 – 8.30 – Schodzenie się dzieci do sali zabaw, kontakty indywidualne, inicjowanie rozmów z dziećmi. Rozwijanie percepcji słuchowej, analiza, synteza sylabowa oraz głoskowa. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Ćwiczenia ogólnorozwojowe – indywidualne lub w małych zespołach. Ćwiczenia usprawniające motorykę małą. Praca indywidualna – korekcyjno -kompesacyjna. Ćwiczenia oddechowe.

8.30 – 8.40 – Ćwiczenia poranne.

8.40 – 9.00 – Czynności porządkowe w sali, przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne. Śniadanie. Celebrowanie posiłków, kulturalne i spokojne ich spożywanie, połączone z nauką posługiwania się sztućcami, a także możliwością komponowania potraw. Dbanie o kulturę głosu podczas posiłku.

9.00 – 9.30 – Realizacja zajęć edukacyjno – wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową oraz plany miesięczne – dostosowane do grupy wiekowej. Organizowanie zajęć twórczych, ruchowych, zgodnych z tematyką, zajęcia rozwijające sprawność fizyczną.

9.30 – 10.30 – język angielski –  środa/ piątek, zabiegi higieniczne, II śniadanie.

10.30 – 11.20 – Czynności samoobsługowe w szatni, wdrażanie do samodzielności przed wyjściem na świeże powietrze, ubierania i rozbierania. Zabawy swobodne na placu przedszkolnym, zabawy ruchowe, gry rozwijające sprawność fizyczną, „Ścieżka edukacyjna Misia Uszatka”. W razie niepogody gry i zabawy ruchowe, muzyczne w sali, zabawy według zainteresowań dzieci.

11.20 – 12.00 – Czynności porządkowe, zabiegi higieniczne. Obiad. Przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, prawidłowe posługiwanie się sztućcami, kultura głosu.

12.00 – 12.30 – Głośne czytanie bajek, słuchanie muzyki klasycznej i relaksacyjnej. Religia – wtorek/ czwartek

12:30 – 13:00 Stwarzanie warunków wychowawczo – edukacyjnych, utrwalanie poznanych treści – dostosowanych do grupy wiekowej. Praca indywidualna stymulująca rozwój dziecka.

13.00 – 14.00 – Zabawy i gry w ogrodzie przedszkolnym (w razie niepogody zabawy muzyczno – ruchowe w sali). Zabawy z inicjatywy, realizacja pomysłów dzieci, twórcza praca indywidualna i zespołowa. Zabiegi porządkowe w sali, samoobsługowe w szatni, zabiegi higieniczne.

14.00 – 14.30 – Podwieczorek, zabiegi higieniczne. Kultura głosu podczas posiłku.

14.30 – 15.30 – Rozchodzenie się dzieci z sali, zabawy kołowe, ruchowe przy muzyce. Zabawy organizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci.

15:30 – 16:00 – Grupa zbiorcza – gry edukacyjne, planszowe w małych zespołach, dowolna działalność plastyczna, zabawy zabawkami sensorycznymi, zabawy przy stoliku. Ćwiczenia oddechowe.

Wiadomość do Nauczyciela

Piosenki i Wiersze

Drodzy rodzice

(piosenka)

 

Przecieraliście dla nas szlak

Zna go każde z nas

Zawsze chcemy być obok was

Iść za rękę, tak

Wiemy dobrze, że kiedy będzie źle

Smutek przegonicie precz

Mamo, Ty jesteś moim powietrzem

Z tobą chcę się śmiać

Tato, Ty jesteś moim okrętem

Niesiesz mnie przez świat

Gdy popełnię błąd, dobrze wiem

Naprawić się go da

Zawsze jedno z Was, powie jak

Odpowiedź każdą zna

Wiemy dobrze, że kiedy będzie źle

Smutek przegonicie precz

Mamo, Ty jesteś moim powietrzem

Z tobą chcę się śmiać

Tato, Ty jesteś moim okrętem

Niesiesz mnie przez świat

Kiedyś przyjdzie czas, role zmieni w nas

Wtedy pomożemy Wam

Mamo, Ty jesteś moim powietrzem

Z tobą chcę się śmiać

Tato, Ty jesteś moim okrętem

Niesiesz mnie przez świat

Skip to content