• Krasnoludki

    Nauczyciele prowadzący:Zofia Rawska

Jesteśmy grupą 4 i 6-latków.  Nasza grupa powstała z połączenia dwóch grup: „Krasnoludki” i „Myszki”. Obecnie nasza grupa liczy 24 dzieci, w tym 10 dzieci 4-letnich i 14 sześciolatków. Razem spędzamy 5 godzin dziennie w budynku Zespołu Szkół nr 3.

Bardzo lubimy konstruować z klocków oraz bawić się w historie i zdarzenia zaczerpnięte z bajek. A wiosną i jesienią najbardziej lubimy spędzać czas na szkolnym boisku lub na pobliskiej łące.

Komunikaty Nauczyciela

  1. W czwartek 6 czerwca idziemy na wycieczkę do Szkoły Podstawowej nr 15, w następnym tygodniu zaprosimy dzieci klasy pierwszej do nas.
  1. Rodziców już zapraszamy na zebranie grupowe, na którym zostaną ustalone szczegóły dotyczące uroczystości pożegnania przedszkola. Informacji o terminie zebrania proszę szukać na drzwiach sali zabaw.
  1. Uroczystość pożegnania przedszkola odbędzie się we wtorek 18 czerwca o godzinie 16.00. Podczas zebrania zostanie ustalone miejsce uroczystości

( do wyboru: przedszkolna sala lub POD „Bratek” na Pawlikowskiego)

CO BĘDZIEMY ROBIĆ W CZERWCU:

TEMATY TYGODNIOWE:

  1. Wszystkie dzieci lubią się bawić.
  2. Letnie wędrówki.
  3. Wakacje tuż, tuż,
  4. Tajemnice podwodnego świata.

REALIZOWANE TREŚCI:

  • poznamy prawa i obowiązki wszystkich dzieci
  • podczas „letnich wędrówek” zawędrujemy na Czarny Ląd-poznamy bliżej jego charakter
  • utrwalimy zasady bezpiecznych wakacji
  • zachwycimy się pięknem podwodnego świata
  • poznamy ostatnią literę – H, h
  • utrwalimy umiejętność dodawania, odejmowania, rozwiązywania zadań tekstowych
  • PRZYGOTUJEMY SIĘ DO UROCZYSTOŚCI POŻEGNANIA PRZEDSZKOLA

ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU:

8.00 – 8.15    Schodzenie się dzieci do sali zabaw; kontakty

indywidualne, przygotowania do tematyki dnia.

8.15 – 8.45    Zabawy dowolne według wyboru dzieci: korzystanie z

kącików zabaw,  gry i zabawy z chętnymi

dziećmi proponowane przez wychowawcę.

Czynności porządkowe.

8.45-9.00      Czynności organizacyjne- wspólne powitanie, zabawa

integracyjna; sprawdzanie obecności;

w poniedziałek-wybór dyżurnych;

Zestaw ćwiczeń porannych;

Krótka zabawa lub działanie z udziałem całej grupy;

9.00 – 9.45   Zabiegi higieniczne przed i po śniadaniu.

Przygotowanie do śniadania.

Śniadanie.

9.45 – 11.00   Przygotowanie do zajęć.

Zajęcie dydaktyczne I   /wg tygodniowego rozkładu zajęć/

Zajęcie dydaktyczne II   /wg tygodniowego rozkładu zajęć/

 

11.00 – 12.15   Pobyt na świeżym powietrzu: spacery, zabawy na

placu zabaw. Korzystanie z szatni i łazienki przed i po

wyjściu na podwórko. W razie niepogody – zabawy w

sali z przewagą zabaw ruchowych.

12.15– 12.30  Zajęcia utrwalające, ćwiczenia graficzne /wg tygodniowego

rozkładu zajęć/

 

12.30 – 12.50  Głośne czytanie, zabawy relaksacyjne, zabawy w

małych zespołach z wykorzystaniem gier i układanek,

zabawy z całą grupą, utrwalanie poznanych treści i

piosenek.

12.50 – 13.00   Rozchodzenie się do domu.

ROZKŁAD DNIA JEST RAMOWY I MOŻE ULEGAĆ ZMIANIE.

Wiadomość do Nauczyciela

Piosenki i Wiersze

MASZERUJE WIOSNA   /PIOSENKA/

  1. Tam daleko gdzie wysoka sosna, maszeruje drogą mała wiosna
    Ma spódniczkę mini, sznurowane butki i jeden warkoczyk krótki.

    Ref. Maszeruje wiosna i ptaki wokoło lecą i świergocą głośno i wesoło.

Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,

gdy go w górę wznosi zielenieje świat.

2.Nosi wiosna dżinsową kurteczkę, na ramieniu mała torebeczkę,
Chętnie żuje gumę i robi balony a z nich każdy jest zielony.

Ref. Maszeruje …..

3.Wiosno, wiosno nie zapomnij o nas, każda trawka chce być już

zielona.
Gdybyś zapomniała inną droga poszła , zima by została mroźna.

Ref. Maszeruje……

Skip to content