• Kotki

To my KOTKI
Nasze grupa liczy 24 dzieci: 14 uroczych dziewczynek i 10 przebojowych chłopców.
Od września kontynuujemy ciekawe przygody w przedszkolu.
O harmonijny i wszechstronny rozwój oraz bezpieczeństwo dzieci dbają:
Nauczyciele: Pani Agata Sikorska, Pani Małgorzata Bober oraz Pani Joanna Zagermann
Salowa: Pani Sonia Lampart

Zamierzenia – maj

I. W WIOSENNYM OGRODZIE
– Będziemy wzbogacać naszą wiedzę o świecie przyrodniczym: zapoznamy się
z procesem przemiany gąsienicy w motyla, zapoznamy się z pożyteczną rolą
dżdżownicy;
– Będziemy rozwijać postawę proekologiczną i kształtować szacunek dla
żywych stworzeń;
– Utrwalimy pojęcia matematyczne dłuższy/krótszy, wysoki/niski;
– Będziemy budować wypowiedzi na temat utworu literackiego;
– Poznamy nazwy i dowiemy się do czego służą narzędzia ogrodnicze.
II. PRACOWITE PSZCZOŁY
– Wzbogacimy naszą wiedzę na temat życia pszczół i ich roli w przyrodzie;
– Będziemy rozwijać empatię i troskę o owady oraz środowisko przyrodnicze;
– Będziemy stymulować rozwój mowy poprzez różnego rodzaju zabawy
językowe, ortofoniczne i artykulacyjne;
– Będziemy rozwijać umiejętności muzyczne poprzez śpiew i taniec;
– Zapoznamy się z zawodem pszczelarza;
– Będziemy rozwijać koordynację wzrokowo-ruchową poprzez udział w różnego
rodzaju zabawach ruchowych i graficznych.
III. W UKŁADZIE SŁONECZNYM
– „Dlaczego rakieta lata?” – będziemy uczestniczyć w zabawie badawczokonstrukcyjnej – rozwijając zainteresowania otaczającym nas światem
– i naukami przyrodniczymi;
– Utrwalimy wiedzę na temat Układu Słonecznego tworząc grupowe plansze;
– Utrwalimy znajomość stałego następstwa dnia i nocy;
– Razem zaśpiewamy piosenkę „W Układzie Słonecznym”;
– Będziemy rozwijać kompetencje czytelnicze tworząc „Kosmiczne książeczki”.
IV. UKOCHANA MAMUSIA
– Poznamy wybrane zawody i ich atrybuty;
– Będziemy rozwijać umiejętność logicznego myślenia i koncentracji uwagi;
– Będziemy doskonalić sprawności manualne i poszerzać doświadczenia
plastyczne;
– Utrwalimy nazwy i stałość następ stępowania pór roku;
– Przygotujemy przedstawienie z okazji Dnia Rodziny.

Wiadomość do Nauczyciela

Piosenki i Wiersze

Czyste ręce

(sł. Magdalena Ledwoń, muz. Miłosz Konarski)

 

Kiedy rączki bardzo brudne, ich umycie nie jest trudne

I od święta, i na co dzień

obmyj ręce w ciepłej wodzie.

W rączce masz dołeczek mały,

na mydełko doskonały!

Kiedy spadnie tam kropelka,

rączki złóż – i jest muszelka.

Teraz rączki swe pocieraj,

cały brudek z dłoni ścieraj.

Jedna rączka głaszcze drugą,

nie za krótko, nie za długo.

Teraz będzie mała zmiana,

druga też chce być głaskana!

Myjmy rączki, raz i dwa – niech zabawa nadal trwa!

Rozłóż palce odrobinę,

to zamienią się w drabinę.

Szybko myją swe szczebelki

nie jak rączki, lecz tancerki.

Podobała się zabawa?

A więc szybko kciuk wystawiaj!

I zabawa w chowanego:

przekręć kluczyk – w prawo, w lewo.

Teraz rączka to jaskółka,
która dzióbkiem kręci kółka,
w drugiej dłoni szuka dziurki,
a ty czyste masz pazurki!

Myjmy rączki, raz i dwa – niech zabawa nadal trwa!

Wykaż się niezwykłym sprytem,

kiedy są nadgarstki myte.

Najpierw lewy, później prawy,

przy tym mnóstwo jest zabawy.

W ciepłej wodzie opłucz ręce,

jeszcze mocniej kran zakręcę.

Strzepnij wodę raz i dwa,

tak porządnie, jak się da.

Jeszcze ręcznik idzie w ruch,
rączki suszy każdy zuch.
Już czyściutkie obie rączki,

pachną jak różane pączki.

I już teraz każdy wie, jak myć swoje rączki dwie!

Skip to content