• Kaczuszki

    Nauczycielki: Ewelina Staniszewska i Marlena Drobczyk

Grupa „Kaczuszek” liczy 14 cudownych dziewczynek i 10 wspaniałych chłopców. To już czwarty rok ich edukacji przedszkolnej i nabywania wielu doświadczeń życiowych.

Nad bezpieczeństwem oraz wszechstronnym rozwojem dzieci czuwają wychowawcy:
mgr Ewelina Staniszewska
mgr Marlena Drobczyk
oraz p. Wioletta Kamińska i p. Barbara Lewandowska
Zajęcia dodatkowe:
zabawy z j. angielskim: mgr Diana Maciończyk (środa, piątek)
religia: mgr Grażyna Godzina (wtorek, czwartek)
terapia logopedyczna mgr Ewelina Staniszewska (wtorek, czwartek)

CZERWIEC

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

 

1. CZEGO DZIECI POTRZEBUJĄ DO SZCZĘŚCIA?

Dzieci dowiedzą się:

– co łączy wszystkie dzieci
– co lubią dzieci mieszkające w różnych częściach świata
– co to znaczy być przyjacielem
– jak wykonać proste zabawki

2. NA CO CZEKA PANI LATO?

Dzieci dowiedzą się:

– jakie zmiany zachodzą latem w przyrodzie
– jak rozpoznać pierwszy dzień lata
– w jakich ciekawych miejscach w Polsce można spędzić wakacje
– jak powstają góry
– czym się różni jezioro od morza

3. ZA CO KOCHAMY WAKACJE

Dzieci dowiedzą się:

– jakich zasad bezpieczeństwa należy przestrzegać na wakacjach
– co zabrać ze sobą na wakacje
– jakie są numery alarmowe
– kto to jest obieżyświat
– jakie są środki transportu

4. JAK DAĆ PRZEDMIOTOM DRUGIE ŻYCIE

Dzieci dowiedzą się:

– jak ponownie wykorzystać materiały papierowe
– jak ponownie wykorzystać materiały plastikowe
– jak ponownie wykorzystać materiały szklane
– jak ponownie wykorzystać materiały metalowe

Szczegółowy rozkład dnia

600– 730 –   schodzenie się dzieci, rozmowy i kontakty indywidualne z dziećmi, zabawy dowolne  wybraną zabawką

730 -820 –    rozmowy indywidualne z dziećmi, zabawy dowolne w wybranym kąciku tematycznym,zabawy służąca realizacji pomysłów dzieci, ćwiczenia poranne

820 -900 –    zabiegi higieniczne przed śniadaniem, śniadanie, zabiegi higieniczne  po śniadaniu

900 -1000 –   zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, realizowanie programu własnego „Piękne zwyczaje”. Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci.

Koncerty, teatrzyki (1 x w miesiącu), e- twinning (chętne dzieci). Zabawy  w ogrodzie przedszkolnym, zabiegi higieniczne przed II śniadaniem

1000 -1130 – II śniadanie, zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe w szatni. Spacer, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, obserwacja i pielęgnacja roślin „Ścieżka edukacyjna Misia Uszatka”, zabawy muzyczno- ruchowe, zabawy w ybranym kąciku.

Religia ( 1130 – 1200 )

1130 -1200 –  zabiegi higieniczne przed obiadem. Obiad

1200 -1400 – zabiegi higieniczne (mycie zębów po obiedzie), odpoczynek, słuchanie muzyki relaksacyjnej, „głośne czytanie”. Religia ( piątek 1200 – 1230 ). Zabawy ruchowe i muzyczne, zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Zabawy służące realizacji pomysłów dzieci, zabiegi higieniczne. E- twinning (chętne dzieci).

1400 -1430 – podwieczorek, zabiegi higieniczne. „Poczytaj mi mamo- poczytaj mi tato”- głośne czytanie przez rodziców

1430 -1530 – zabawa ruchowa, zabawa muzyczno- ruchowa, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci, gry i układanki dydaktyczne w małych zespołach, udział i zaangażowanie dzieci w organizacji wystaw, porządkowanie sali.

1530 -1630 – zabawy dowolne, gry i układanki stolikowe, zabawy manipulacyjne, konstrukcyjne, dowolna działalność plastyczna, pielęgnacja kwiatów, rozmowy i kontakty indywidualne z dziećmi. Porządkowanie sali, rozchodzenie się dzieci.

Wiadomość do Nauczyciela

Piosenki i Wiersze

Wiersza pt. ,,Ruch uliczny” Wincentego Fabera

 

Czasem na ulicy nazbyt rozpychają się pojazdy

Auto ściga się z tramwajem

aż zmęczony tramwaj staje.

Na przystanku tchu mu brakło

gdy wyprzedził wielki traktor

Połykają koła drogę

Traktor chciałby minąć rower… a autobus wyminęło małe auto osobowe.

Jeszcze prędzej pędzi motor,

pcha się, chlapie wokół błoto!

Ale stop!

Tu jest skrzyżowanie,

Każdy pojazd tu na chwilę stanie.

Pan policjant daje znak na migi,

że nie pora teraz na wyścigi…

Skip to content