• Motylki

    Nauczyciel prowadzący: Zofia Rawska

Grupa „MOTYLKI”  to obecnie 24 dzieci. Większość stanowią dzieci 3-letnie, za to 4-latki „nadrabiają” tym że są o rok starsze i doskonale radzą sobie w pomaganiu  młodszym kolegom aby jak najszybciej  nauczyli się co to znaczy być przedszkolakiem.

Dzień w przedszkolu spędzamy na różne sposoby.  Są zabawy dowolne i z całą grupą, wyjścia na spacer i przedszkolny plac zabaw. Jest też okazja do malowania, rysowania, śpiewu i wspólnych zabaw w kole. Staramy się, aby w naszej grupie każdy czuł się dobrze i bezpiecznie.  Pomagają nam w tym nasze Panie: p. Zosia, p. Agnieszka i p. Kasia oraz nasz grupowy KONTRAKT.

  • Zapraszamy  Rodziców  na pierwsze wspólne spotkanie w naszej grupie rodziców i dzieci.

Spotkanie odbędzie się w czwartek  

19 października o godzinie 11.00 w naszej sali przedszkolnej i będzie miało formę zajęcia otwartego: „Nazywamy się Motylki”.  Będzie można zaobserwować umiejętności dzieci oraz podjąć wspólne działanie plastyczne. Do zobaczenia !

  • ZAPROSZENIE NA ZEBRANIE

W PONIEDZIAŁEK 23 PAŹDZIERNIKA O GODZINIE 17.00 ODBĘDZIE SIĘ ZEBRANIE DLA RODZICÓW.

PODCZAS ZEBRANIA OMÓWIMY MOCNE I SŁABE STRONY GRUPY PO OKRESIE OBSERWACJI.

ROZLICZYMY WSTEPNIE FUNDUSZE GRUPY.

PRZEDSTAWIONE ZOSTANĄ PLANY NA NAJBLIŻSZY CZAS Z ŻYCIA GRUPY.

I BARDZO WAŻNA SPRAWA – PODEJMIEMY DECYZJĘ O ORGANIZACJI SPOTKANIA Z MIKOŁAJEM.

SERDECZNIE ZAPRASZAM

WYCHOWAWCA GRUPY – p. ZOSIA

Nasze plany na marzec:

I. Obserwujemy marcową pogodę.

– wiemy co to jest  „prognoza pogody”

– poznajemy opowiadanie „O Marcu, pannie Juliannie i o ptaszku”

a dzięki niemu rozumiemy powiedzenie „W marcu jak w garncu”

– malujemy farbami marcową pogodę,

– próbujemy rysować oburącz w powietrzu, na dywanie, na kartce,

nadajemy tytuł naszemu dziełu,

– bawimy się w zabawę ruchową „Idzie zuch”, utrwalamy kierunki w

przestrzeni oraz próbujemy rozróżniać stronę prawą i lewą,

II.Uczymy się jak dbać o zdrowie.

    – wiemy co jest ważne dla naszego zdrowia

    – wraz z panią Dietetyk uczymy się, które produkty są zdrowe,

– zakładamy hodowlę nowalijek – siejemy rzeżuchę, sadzimy cebulę

– rozumiemy pojęcie „higiena osobista” na podstawie opowiadania:

„O Grzesiu, mydle-straszydle i o brudku”

– rozwijamy sprawność manualną podczas lepienia z plasteliny,

wycinania nożyczkami,

– gimnastykujemy się do piosenki

III. Witamy Wiosnę.

– uczymy się wiersza „Portret wiosny”

– szukamy wiosny na podwórku

– poznajemy pierwsze wiosenne kwiaty, potrafimy rozpoznać

ich nazwy

– potrafimy uzyskać zielony kolor za pomocą żółtej i niebieskiej farby

– czytamy globalnie nazwy wiosennych kwiatów w połączeniu

z ilustracją,

– ćwiczymy sprawność dłoni w zabawie paluszkowej „Gość”

IV. Przygotowujemy się do świąt wielkanocnych

– uważnie słuchamy i wypowiadamy się na temat opowiadania dotyczącego przygotowań do Wielkanocy

– utrwalamy wiadomości związane z tradycjami świątecznymi

– rozwijamy twórcze myślenie podczas rozwiązywania i wymyślania zagadek

– kształtujemy poczucie rytmu, wyobraźnię muzyczną i ekspresję ruchową poznając piosenkę „Wełniany baranek”

– doskonalimy umiejętność analizy i syntezy sylabowej w zabawie „Dziwne rozmowy” z wykorzystaniem pacynek baranka, kurczątka, zajączka.

– rozwijamy umiejętność składania życzeń

– doskonalimy sprawność manualną podczas wykonywania świątecznych ozdób i ozdabiania naszej sali

– wzmacniamy więzi społeczne w grupie rówieśniczej i w gronie rodzinnym

SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA

8.00 – 8.45  Schodzenie się dzieci w sali; kontakty indywidualne, zabawy dowolne

wg wyboru dzieci.  WTOREK i CZWARTEK – JĘZYK ANGIELSKI.

8.45 – 9.00  Czynności organizacyjne, poranna zabawa ruchowa. Wprowadzenie w tematykę

dnia. Utrwalenie poznanych treści.

9.00 – 9.45  Zabiegi higieniczne przed i po posiłku. Śniadanie – doskonalenie samoobsługi.

9.45 – 10.00 Zabawa ruchowa lub muzyczno – ruchowa organizowana przez nauczyciela.

10.00 – 10.45 Przygotowanie do drugiego zajęcia organizowanego przez nauczyciela. Zabawa

ruchowa z udziałem wszystkich dzieci. Zabawy w małych zespołach.

10.45 – 11.00 Zabawa lub zajęcie organizowane przez nauczyciela dla chętnych dzieci

(wg tygodniowego rozkładu zajęć).

11.00 – 12.00 Pobyt na powietrzu, spacery, zabawy w ogrodzie i na placu zabaw, obserwacje

przyrodnicze i najbliższego otoczenia. W razie niepogody zabawy w sali

z dominacja zabaw ruchowych.

12.00 – 12.30  II śniadanie

12.30 – 12.45 Czynności relaksacyjne, zabawy kołowe, głośne czytanie. Praca indywidualna.

12.45 – 13.00  Pożegnanie w grupie. Rozchodzenie się do domu.

13.00 – 14.30 Grupa zbiorcza.

TYGODNIOWY ROZKŁAD ZAJĘĆ:

PONIEDZIAŁEK:  Zestaw zabaw ruchowych

Rozwijanie mowy i myślenia

WTOREK:           Zabawy muzyczno-rytmiczno-ruchowe

Kształtowanie pojęć matematycznych

ŚRODA:              Zestaw zabaw ruchowych

Działalność plastyczno-konstrukcyjna

CZWARTEK:     Zabawy muzyczno-rytmiczno-ruchowe

Rozwijanie mowy i myślenia

PIĄTEK:             Zestaw zabaw ruchowych

Działalność plastyczno-konstrukcyjna

Wiadomość do Nauczyciela

Piosenki i Wiersze

Piosenka:  „Farby”


Ref.: Pudełeczko małe, w tym pudełku skarby
Malutki pędzelek, kolorowe farby

1. Namaluję żółte słonko na niebieskim niebie
Kwiaty na zielonej łące i domek dla ciebie

Ref.: Pudełeczko małe, w tym pudełku skarby
Malutki pędzelek, kolorowe farby

Skip to content