Nasze plany na marzec:
I. Obserwujemy marcową pogodę.
– wiemy co to jest „prognoza pogody”
– poznajemy opowiadanie „O Marcu, pannie Juliannie i o ptaszku”
a dzięki niemu rozumiemy powiedzenie „W marcu jak w garncu”
– malujemy farbami marcową pogodę,
– próbujemy rysować oburącz w powietrzu, na dywanie, na kartce,
nadajemy tytuł naszemu dziełu,
– bawimy się w zabawę ruchową „Idzie zuch”, utrwalamy kierunki w
przestrzeni oraz próbujemy rozróżniać stronę prawą i lewą,
II.Uczymy się jak dbać o zdrowie.
– wiemy co jest ważne dla naszego zdrowia
– wraz z panią Dietetyk uczymy się, które produkty są zdrowe,
– zakładamy hodowlę nowalijek – siejemy rzeżuchę, sadzimy cebulę
– rozumiemy pojęcie „higiena osobista” na podstawie opowiadania:
„O Grzesiu, mydle-straszydle i o brudku”
– rozwijamy sprawność manualną podczas lepienia z plasteliny,
wycinania nożyczkami,
– gimnastykujemy się do piosenki
III. Witamy Wiosnę.
– uczymy się wiersza „Portret wiosny”
– szukamy wiosny na podwórku
– poznajemy pierwsze wiosenne kwiaty, potrafimy rozpoznać
ich nazwy
– potrafimy uzyskać zielony kolor za pomocą żółtej i niebieskiej farby
– czytamy globalnie nazwy wiosennych kwiatów w połączeniu
z ilustracją,
– ćwiczymy sprawność dłoni w zabawie paluszkowej „Gość”
IV. Przygotowujemy się do świąt wielkanocnych
– uważnie słuchamy i wypowiadamy się na temat opowiadania dotyczącego przygotowań do Wielkanocy
– utrwalamy wiadomości związane z tradycjami świątecznymi
– rozwijamy twórcze myślenie podczas rozwiązywania i wymyślania zagadek
– kształtujemy poczucie rytmu, wyobraźnię muzyczną i ekspresję ruchową poznając piosenkę „Wełniany baranek”
– doskonalimy umiejętność analizy i syntezy sylabowej w zabawie „Dziwne rozmowy” z wykorzystaniem pacynek baranka, kurczątka, zajączka.
– rozwijamy umiejętność składania życzeń
– doskonalimy sprawność manualną podczas wykonywania świątecznych ozdób i ozdabiania naszej sali
– wzmacniamy więzi społeczne w grupie rówieśniczej i w gronie rodzinnym