• Motylki

    Nauczyciel prowadzący: Zofia Rawska

Grupa „MOTYLKI”  to obecnie 24 dzieci. Większość stanowią dzieci 3-letnie, za to 4-latki „nadrabiają” tym że są o rok starsze i doskonale radzą sobie w pomaganiu  młodszym kolegom aby jak najszybciej  nauczyli się co to znaczy być przedszkolakiem.

Dzień w przedszkolu spędzamy na różne sposoby.  Są zabawy dowolne i z całą grupą, wyjścia na spacer i przedszkolny plac zabaw. Jest też okazja do malowania, rysowania, śpiewu i wspólnych zabaw w kole. Staramy się, aby w naszej grupie każdy czuł się dobrze i bezpiecznie.  Pomagają nam w tym nasze Panie: p. Zosia, p. Agnieszka i p. Kasia oraz nasz grupowy KONTRAKT.

  • Zapraszamy  Rodziców  na pierwsze wspólne spotkanie w naszej grupie rodziców i dzieci.

Spotkanie odbędzie się w czwartek  

19 października o godzinie 11.00 w naszej sali przedszkolnej i będzie miało formę zajęcia otwartego: „Nazywamy się Motylki”.  Będzie można zaobserwować umiejętności dzieci oraz podjąć wspólne działanie plastyczne. Do zobaczenia !

  • ZAPROSZENIE NA ZEBRANIE

W PONIEDZIAŁEK 23 PAŹDZIERNIKA O GODZINIE 17.00 ODBĘDZIE SIĘ ZEBRANIE DLA RODZICÓW.

PODCZAS ZEBRANIA OMÓWIMY MOCNE I SŁABE STRONY GRUPY PO OKRESIE OBSERWACJI.

ROZLICZYMY WSTEPNIE FUNDUSZE GRUPY.

PRZEDSTAWIONE ZOSTANĄ PLANY NA NAJBLIŻSZY CZAS Z ŻYCIA GRUPY.

I BARDZO WAŻNA SPRAWA – PODEJMIEMY DECYZJĘ O ORGANIZACJI SPOTKANIA Z MIKOŁAJEM.

SERDECZNIE ZAPRASZAM

WYCHOWAWCA GRUPY – p. ZOSIA

GRUDNIOWE PLANY U „MOTYLKÓW”

  1. Grudniowe życzenia.

– doskonalimy umiejętności wypowiadania się na temat swoich marzeń;  umiejętności słuchania; poszerzamy wiedzę  na temat historii Świętego Mikołaja

– rozwijamy umiejętności czytania globalnego;

– doskonalimy umiejętności matematycznych: przeliczanie, porównywanie, klasyfikowanie;

– kształtujemy umiejętności słuchowe: wskazywanie kierunku, z którego dochodzi dźwięk, gra na instrumentach;

– doskonalimy umiejętności posługiwania się nożyczkami, rozwijamy pomysłowość i sprawności manualną w zadaniach plastycznych;

  1. Święta za pasem

– kształtujemy nawyk pomagania innym w pracach domowych; doskonalimy umiejętności dostrzegania związków przyczynowo‑skutkowych;

– doskonalimy umiejętności rozumienia zapisów symbolicznych; kształtujemy umiejętności posługiwania się pieniędzmi;

– doskonalimy umiejętności rozpoznawania przedmiotów różnymi zmysłami oraz  percepcji wzrokowej w zabawach dydaktycznych;

– doskonalimy umiejętności uważnego słuchania oraz wypowiadania się na temat wysłuchanego tekstu;

–  doskonalimy umiejętności kontynuowania rytmów trzyelementowych;

  1. Świąteczne tradycje

– poszerzamy wiedzę na temat tradycji obchodzenia Bożego Narodzenia w Polsce; doskonalimy umiejętności wypowiadania się na temat sposobów obchodzenia przez dzieci Bożego Narodzenia;

– rozwijamy umiejętności muzyczne oraz plastyczne w przygotowaniach do spotkania przy choince;

– doskonalimy umiejętności logicznego myślenia w układaniu historyjki obrazkowej;

– kształtujemy umiejętności właściwego zachowania się w trakcie wizyty w gościach;

– poszerzamy wiedzę  na temat tradycji spędzania Bożego Narodzenia na świecie; doskonalenie umiejętności dostrzegania różnic i podobieństw; doskonalenie umiejętności wypowiadania się na dany temat

SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA

8.00 – 8.45  Schodzenie się dzieci w sali; kontakty indywidualne, zabawy dowolne

wg wyboru dzieci.  WTOREK i CZWARTEK – JĘZYK ANGIELSKI.

8.45 – 9.00  Czynności organizacyjne, poranna zabawa ruchowa. Wprowadzenie w tematykę

dnia. Utrwalenie poznanych treści.

9.00 – 9.45  Zabiegi higieniczne przed i po posiłku. Śniadanie – doskonalenie samoobsługi.

9.45 – 10.00 Zabawa ruchowa lub muzyczno – ruchowa organizowana przez nauczyciela.

10.00 – 10.45 Przygotowanie do drugiego zajęcia organizowanego przez nauczyciela. Zabawa

ruchowa z udziałem wszystkich dzieci. Zabawy w małych zespołach.

10.45 – 11.00 Zabawa lub zajęcie organizowane przez nauczyciela dla chętnych dzieci

(wg tygodniowego rozkładu zajęć).

11.00 – 12.00 Pobyt na powietrzu, spacery, zabawy w ogrodzie i na placu zabaw, obserwacje

przyrodnicze i najbliższego otoczenia. W razie niepogody zabawy w sali

z dominacja zabaw ruchowych.

12.00 – 12.30  II śniadanie

12.30 – 12.45 Czynności relaksacyjne, zabawy kołowe, głośne czytanie. Praca indywidualna.

12.45 – 13.00  Pożegnanie w grupie. Rozchodzenie się do domu.

13.00 – 14.30 Grupa zbiorcza.

TYGODNIOWY ROZKŁAD ZAJĘĆ:

PONIEDZIAŁEK:  Zestaw zabaw ruchowych

Rozwijanie mowy i myślenia

WTOREK:           Zabawy muzyczno-rytmiczno-ruchowe

Kształtowanie pojęć matematycznych

ŚRODA:              Zestaw zabaw ruchowych

Działalność plastyczno-konstrukcyjna

CZWARTEK:     Zabawy muzyczno-rytmiczno-ruchowe

Rozwijanie mowy i myślenia

PIĄTEK:             Zestaw zabaw ruchowych

Działalność plastyczno-konstrukcyjna

Wiadomość do Nauczyciela

Piosenki i Wiersze

Piosenka:  „Farby”


Ref.: Pudełeczko małe, w tym pudełku skarby
Malutki pędzelek, kolorowe farby

1. Namaluję żółte słonko na niebieskim niebie
Kwiaty na zielonej łące i domek dla ciebie

Ref.: Pudełeczko małe, w tym pudełku skarby
Malutki pędzelek, kolorowe farby