• Motylki

    Nauczyciel prowadzący: Zofia Rawska

Grupa „MOTYLKI”  to obecnie 24 dzieci. Większość stanowią dzieci 3-letnie, za to 4-latki „nadrabiają” tym że są o rok starsze i doskonale radzą sobie w pomaganiu  młodszym kolegom aby jak najszybciej  nauczyli się co to znaczy być przedszkolakiem.

Dzień w przedszkolu spędzamy na różne sposoby.  Są zabawy dowolne i z całą grupą, wyjścia na spacer i przedszkolny plac zabaw. Jest też okazja do malowania, rysowania, śpiewu i wspólnych zabaw w kole. Staramy się, aby w naszej grupie każdy czuł się dobrze i bezpiecznie.  Pomagają nam w tym nasze Panie: p. Zosia, p. Agnieszka i p. Kasia oraz nasz grupowy KONTRAKT.

  • Zapraszamy  Rodziców  na pierwsze wspólne spotkanie w naszej grupie rodziców i dzieci.

Spotkanie odbędzie się w czwartek  

19 października o godzinie 11.00 w naszej sali przedszkolnej i będzie miało formę zajęcia otwartego: „Nazywamy się Motylki”.  Będzie można zaobserwować umiejętności dzieci oraz podjąć wspólne działanie plastyczne. Do zobaczenia !

  • ZAPROSZENIE NA ZEBRANIE

W PONIEDZIAŁEK 23 PAŹDZIERNIKA O GODZINIE 17.00 ODBĘDZIE SIĘ ZEBRANIE DLA RODZICÓW.

PODCZAS ZEBRANIA OMÓWIMY MOCNE I SŁABE STRONY GRUPY PO OKRESIE OBSERWACJI.

ROZLICZYMY WSTEPNIE FUNDUSZE GRUPY.

PRZEDSTAWIONE ZOSTANĄ PLANY NA NAJBLIŻSZY CZAS Z ŻYCIA GRUPY.

I BARDZO WAŻNA SPRAWA – PODEJMIEMY DECYZJĘ O ORGANIZACJI SPOTKANIA Z MIKOŁAJEM.

SERDECZNIE ZAPRASZAM

WYCHOWAWCA GRUPY – p. ZOSIA

Nasze plany na kwiecień:

Tematy tygodniowe:

  1. Bajki i baśnie.

– rozwijanie umiejętności językowych i komunikacyjnych

-wdrażanie do odpowiadania na proste pytania dotyczące wysłuchanych treści

-zachęcanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas rozmowy z obcymi

-poszerzanie doświadczeń plastycznych z uwzględnieniem doboru kolorów

-rozwijanie umiejętności kolorowania, i spostrzegania

-zachęcanie do rozpoznawania i nazywania figur geometrycznych

-wdrażanie do uważnego słuchania bajki

-rozwijanie zainteresowań bajkami

2W gospodarstwie

-wzbogacenie wiadomości nt. zwierząt domowych i ich dzieci , utrwalenie nazw zwierząt,

-zachęcanie do samodzielności podczas ubierania się w strój wyjściowy

-rozwijanie logicznego myślenia i pamięci,

-doskonalenie wymowy dzieci,

-zachęcanie do aktywnego udziału w zabawach taneczno-ruchowych

-rozwijanie umiejętności kolorowania wg wzoru

-zachęcanie do zgodnych zabaw, zgodnie z zainteresowaniami,

-nabywanie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi 1-3,

-łączenie w pary obrazków zwierząt i ich domow,

– zachęcanie do samodzielności podczas ubierania się w strój wyjściowy,

  1. Wiosna w ogrodzie.

-poszerzanie wiadomości nt. prac ogrodowych i narzędzi wykorzystywanych w pracach ogrodowych,

-rozwijanie umiejętności segregowania wg kolorów,

-wyrabianie postawy opiekuńczej wobec kwiatów,

-zapoznanie z budową i warunkami rozwoju tulipana, zachęcanie do hodowli kwiatów, obserwowanie rozwoju rośliny, poszerzenie wiadomości na temat hodowli roślin,

-rozwijanie zainteresowań muzyką poważną –

-wyjaśnienie pojęcia nowalijki, uświadomienie sobie potrzebę jedzenia świeżych warzyw, mycia rąk oraz owoców i warzyw -rozwijanie percepcji wzrokowej i utrwalanie nazw warzyw,

 

  1. Dbamy o ziemię.

– rozwijanie pamięci mechanicznej poprzez naukę wiersza na pamięć,

– kształcenie postawy proekologicznej

-doskonalenie umiejętności kolorowania,

-rozwijanie wyobraźni podczas układania przestrzennego,

-kształtowanie umiejętności odwzorowywania liczebności zbiorów

-doskonalenie umiejętności porównywania wielkości,

-rozwijanie umiejętności manualnych i motoryki małej

-rozwijanie zainteresowań konstruowaniem z klocków,

-kształtowanie nawyku segregowania śmieci.

SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA

8.00 – 8.45  Schodzenie się dzieci w sali; kontakty indywidualne, zabawy dowolne

wg wyboru dzieci.  WTOREK i CZWARTEK – JĘZYK ANGIELSKI.

8.45 – 9.00  Czynności organizacyjne, poranna zabawa ruchowa. Wprowadzenie w tematykę

dnia. Utrwalenie poznanych treści.

9.00 – 9.45  Zabiegi higieniczne przed i po posiłku. Śniadanie – doskonalenie samoobsługi.

9.45 – 10.00 Zabawa ruchowa lub muzyczno – ruchowa organizowana przez nauczyciela.

10.00 – 10.45 Przygotowanie do drugiego zajęcia organizowanego przez nauczyciela. Zabawa

ruchowa z udziałem wszystkich dzieci. Zabawy w małych zespołach.

10.45 – 11.00 Zabawa lub zajęcie organizowane przez nauczyciela dla chętnych dzieci

(wg tygodniowego rozkładu zajęć).

11.00 – 12.00 Pobyt na powietrzu, spacery, zabawy w ogrodzie i na placu zabaw, obserwacje

przyrodnicze i najbliższego otoczenia. W razie niepogody zabawy w sali

z dominacja zabaw ruchowych.

12.00 – 12.30  II śniadanie

12.30 – 12.45 Czynności relaksacyjne, zabawy kołowe, głośne czytanie. Praca indywidualna.

12.45 – 13.00  Pożegnanie w grupie. Rozchodzenie się do domu.

13.00 – 14.30 Grupa zbiorcza.

TYGODNIOWY ROZKŁAD ZAJĘĆ:

PONIEDZIAŁEK:  Zestaw zabaw ruchowych

Rozwijanie mowy i myślenia

WTOREK:           Zabawy muzyczno-rytmiczno-ruchowe

Kształtowanie pojęć matematycznych

ŚRODA:              Zestaw zabaw ruchowych

Działalność plastyczno-konstrukcyjna

CZWARTEK:     Zabawy muzyczno-rytmiczno-ruchowe

Rozwijanie mowy i myślenia

PIĄTEK:             Zestaw zabaw ruchowych

Działalność plastyczno-konstrukcyjna

Wiadomość do Nauczyciela

Piosenki i Wiersze

Piosenka:  „Farby”


Ref.: Pudełeczko małe, w tym pudełku skarby
Malutki pędzelek, kolorowe farby

1. Namaluję żółte słonko na niebieskim niebie
Kwiaty na zielonej łące i domek dla ciebie

Ref.: Pudełeczko małe, w tym pudełku skarby
Malutki pędzelek, kolorowe farby

Skip to content