Nasze plany na kwiecień:
Tematy tygodniowe:
- Bajki i baśnie.
– rozwijanie umiejętności językowych i komunikacyjnych
-wdrażanie do odpowiadania na proste pytania dotyczące wysłuchanych treści
-zachęcanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas rozmowy z obcymi
-poszerzanie doświadczeń plastycznych z uwzględnieniem doboru kolorów
-rozwijanie umiejętności kolorowania, i spostrzegania
-zachęcanie do rozpoznawania i nazywania figur geometrycznych
-wdrażanie do uważnego słuchania bajki
-rozwijanie zainteresowań bajkami
2–W gospodarstwie
-wzbogacenie wiadomości nt. zwierząt domowych i ich dzieci , utrwalenie nazw zwierząt,
-zachęcanie do samodzielności podczas ubierania się w strój wyjściowy
-rozwijanie logicznego myślenia i pamięci,
-doskonalenie wymowy dzieci,
-zachęcanie do aktywnego udziału w zabawach taneczno-ruchowych
-rozwijanie umiejętności kolorowania wg wzoru
-zachęcanie do zgodnych zabaw, zgodnie z zainteresowaniami,
-nabywanie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi 1-3,
-łączenie w pary obrazków zwierząt i ich domow,
– zachęcanie do samodzielności podczas ubierania się w strój wyjściowy,
- Wiosna w ogrodzie.
-poszerzanie wiadomości nt. prac ogrodowych i narzędzi wykorzystywanych w pracach ogrodowych,
-rozwijanie umiejętności segregowania wg kolorów,
-wyrabianie postawy opiekuńczej wobec kwiatów,
-zapoznanie z budową i warunkami rozwoju tulipana, zachęcanie do hodowli kwiatów, obserwowanie rozwoju rośliny, poszerzenie wiadomości na temat hodowli roślin,
-rozwijanie zainteresowań muzyką poważną –
-wyjaśnienie pojęcia nowalijki, uświadomienie sobie potrzebę jedzenia świeżych warzyw, mycia rąk oraz owoców i warzyw -rozwijanie percepcji wzrokowej i utrwalanie nazw warzyw,
- Dbamy o ziemię.
– rozwijanie pamięci mechanicznej poprzez naukę wiersza na pamięć,
– kształcenie postawy proekologicznej
-doskonalenie umiejętności kolorowania,
-rozwijanie wyobraźni podczas układania przestrzennego,
-kształtowanie umiejętności odwzorowywania liczebności zbiorów
-doskonalenie umiejętności porównywania wielkości,
-rozwijanie umiejętności manualnych i motoryki małej
-rozwijanie zainteresowań konstruowaniem z klocków,
-kształtowanie nawyku segregowania śmieci.