• Motylki

    Nauczyciel prowadzący: Zofia Rawska

Grupa „MOTYLKI”  to obecnie 24 dzieci. Większość stanowią dzieci 3-letnie, za to 4-latki „nadrabiają” tym że są o rok starsze i doskonale radzą sobie w pomaganiu  młodszym kolegom aby jak najszybciej  nauczyli się co to znaczy być przedszkolakiem.

Dzień w przedszkolu spędzamy na różne sposoby.  Są zabawy dowolne i z całą grupą, wyjścia na spacer i przedszkolny plac zabaw. Jest też okazja do malowania, rysowania, śpiewu i wspólnych zabaw w kole. Staramy się, aby w naszej grupie każdy czuł się dobrze i bezpiecznie.  Pomagają nam w tym nasze Panie: p. Zosia, p. Agnieszka i p. Kasia oraz nasz grupowy KONTRAKT.

  • Zapraszamy  Rodziców  na pierwsze wspólne spotkanie w naszej grupie rodziców i dzieci.

Spotkanie odbędzie się w czwartek  

19 października o godzinie 11.00 w naszej sali przedszkolnej i będzie miało formę zajęcia otwartego: „Nazywamy się Motylki”.  Będzie można zaobserwować umiejętności dzieci oraz podjąć wspólne działanie plastyczne. Do zobaczenia !

  • ZAPROSZENIE NA ZEBRANIE

W PONIEDZIAŁEK 23 PAŹDZIERNIKA O GODZINIE 17.00 ODBĘDZIE SIĘ ZEBRANIE DLA RODZICÓW.

PODCZAS ZEBRANIA OMÓWIMY MOCNE I SŁABE STRONY GRUPY PO OKRESIE OBSERWACJI.

ROZLICZYMY WSTEPNIE FUNDUSZE GRUPY.

PRZEDSTAWIONE ZOSTANĄ PLANY NA NAJBLIŻSZY CZAS Z ŻYCIA GRUPY.

I BARDZO WAŻNA SPRAWA – PODEJMIEMY DECYZJĘ O ORGANIZACJI SPOTKANIA Z MIKOŁAJEM.

SERDECZNIE ZAPRASZAM

WYCHOWAWCA GRUPY – p. ZOSIA

             PAŹDZIERNIK

  1. Jesień w ogrodzie

– gromadzimy warzywa w kąciku przyrody

– utrwalamy wiadomości o warzywach – wiemy które części

są jadalne

– kontynuujemy naukę wiersza „Jesień” D. Kossakowskiej

– doskonalimy umiejętność cięcia nożyczkami po linii prostej

– dzielimy wyrazy na sylaby

– klasyfikujemy ze względu na więcej niż 1 cechę

– doskonalimy technikę stemplowania

  1. Kolory wokół nas

– układamy mandalę z figur geometrycznych

– oglądamy film „Kolorowi ludzie”, poznajemy różne rasy

ludzi, uczymy się tolerancji

– tańczymy z kolorami – improwizujemy ruchowo do muzyki z

kolorowymi chustami

– znamy 7 kolorów tęczy

– malujemy farbą plakatową z cukrem pudrem

– utrwalamy znajomość kolorów, eksperymentujemy

z kolorami, wiemy jaki jest nasz ulubiony kolor

– stosujemy pojęcia: więcej, mniej, tyle samo

  1. Co zwierzęta i ptaki robią jesienią?

– wiemy które zwierzęta zasypiają na zimę a które ptaki

odlatują do ciepłych krajów

– w zabawach słownikowych tworzymy zdrobnienia

– robimy sylwetkę jeża z materiału przyrodniczego

– rozróżniamy dźwięki: cicho-głośno

– możemy przynosić z domu pluszową zabawkę – dowolne

zwierzątko

– budujemy z klocków domy dla zwierząt

– w zabawach ortofonicznych naśladujemy ptaki,

w ćwiczeniach oddechowych dmuchamy piórka

  1. Wiem co jem i dlatego jestem zdrowy.

– poznajemy witaminy, wiemy gdzie występują

– wiemy co to jest piramida zdrowego żywienia

– piszemy książkę kucharską z zdrowymi przepisami

– spotykamy się z Panią Dietetyk, robimy zdrowe śniadanie

– wiemy jak nakryć do stołu aby posiłek smakował bardziej,

utrwalamy kierunki na płaszczyźnie stołu

– uczymy się współdziałania przy wykonywaniu zadań

  1. Jak przekazujemy informacje?

– znamy pracę listonosza

– wspólnie redagujemy list do……

– kredą na chodniku rysujemy znaki aby przekazać informację

– śpiewamy piosenkę „Z poważaniem jesień”

– tworzymy układy rytmiczne w trzech kolorach

– w zabawie „Telefon” próbujemy przeprowadzić rozmowę

telefoniczną, stosujemy zwroty grzecznościowe

– „telefon sylabowy” pozwala nam ćwiczyć syntezę słuchową

SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA

8.00 – 8.45  Schodzenie się dzieci w sali; kontakty indywidualne, zabawy dowolne

wg wyboru dzieci.  WTOREK i CZWARTEK – JĘZYK ANGIELSKI.

8.45 – 9.00  Czynności organizacyjne, poranna zabawa ruchowa. Wprowadzenie w tematykę

dnia. Utrwalenie poznanych treści.

9.00 – 9.45  Zabiegi higieniczne przed i po posiłku. Śniadanie – doskonalenie samoobsługi.

9.45 – 10.00 Zabawa ruchowa lub muzyczno – ruchowa organizowana przez nauczyciela.

10.00 – 10.45 Przygotowanie do drugiego zajęcia organizowanego przez nauczyciela. Zabawa

ruchowa z udziałem wszystkich dzieci. Zabawy w małych zespołach.

10.45 – 11.00 Zabawa lub zajęcie organizowane przez nauczyciela dla chętnych dzieci

(wg tygodniowego rozkładu zajęć).

11.00 – 12.00 Pobyt na powietrzu, spacery, zabawy w ogrodzie i na placu zabaw, obserwacje

przyrodnicze i najbliższego otoczenia. W razie niepogody zabawy w sali

z dominacja zabaw ruchowych.

12.00 – 12.30  II śniadanie

12.30 – 12.45 Czynności relaksacyjne, zabawy kołowe, głośne czytanie. Praca indywidualna.

12.45 – 13.00  Pożegnanie w grupie. Rozchodzenie się do domu.

13.00 – 14.30 Grupa zbiorcza.

TYGODNIOWY ROZKŁAD ZAJĘĆ:

PONIEDZIAŁEK:  Zestaw zabaw ruchowych

Rozwijanie mowy i myślenia

WTOREK:           Zabawy muzyczno-rytmiczno-ruchowe

Kształtowanie pojęć matematycznych

ŚRODA:              Zestaw zabaw ruchowych

Działalność plastyczno-konstrukcyjna

CZWARTEK:     Zabawy muzyczno-rytmiczno-ruchowe

Rozwijanie mowy i myślenia

PIĄTEK:             Zestaw zabaw ruchowych

Działalność plastyczno-konstrukcyjna

Wiadomość do Nauczyciela

Piosenki i Wiersze

Piosenka:  „Farby”


Ref.: Pudełeczko małe, w tym pudełku skarby
Malutki pędzelek, kolorowe farby

1. Namaluję żółte słonko na niebieskim niebie
Kwiaty na zielonej łące i domek dla ciebie

Ref.: Pudełeczko małe, w tym pudełku skarby
Malutki pędzelek, kolorowe farby