• Motylki

    Nauczyciel prowadzący: Zofia Rawska

Nazywamy się „Motylki”

Nasza grupa nazywa się „Motylki” ale jest trochę inna niż w roku ubiegłym. Jest nas 23 dzieci – 10 chłopców i 13 dziewczynek. Są wśród nas dzieci 3 i 4 letnie. Dzieci 3-letnich jest 14, a czterolatków – 9.

Nasz dzień w przedszkolu rozpoczyna się codziennie o godzinie 8.00, a kończy o 13-tej. W tym czasie opiekuje się nami p. Zosia, a pomagają jej p. Kasia i p. Beata.

Nauczanie zdalne

Wielkanocne zabawy logopedyczne:

  1. Wielkanocna gimnastyka buzi i języka – gra planszowa (załącznik).
    Potrzebna będzie wydrukowana plansza, kostka oraz pionki (np. zakrętki, zabawkowe figurki, samochodziki..). Zasady: gracz przesuwa swój pionek do przodu o tyle pół, ile oczek wylosował rzucając kostką. Następnie naśladuje ćwiczenie to, na którym się zatrzymał.
  2. Zabawę „Złap króliczka” ( w załączniku )
    Króliki wystarczy powycinać. Można je losować, przeliczać, nazywać przedmioty wydrukowane na ich brzuszku, układać historyjki o tych zającach…
  3. Następna propozycja to nazywanie obrazków ukrytych w jajkach „Co ukryło się w jajku?”(załącznik) Możemy nazwać wskazane obrazki. Przygotowane podwójnie mogą posłużyć do gry memory lub gry „Piotruś”, jeśli dodamy dodatkowe, np. puste jajko.

Komunikaty Nauczyciela

Zapraszam wszystkie dzieci na spotkania na platformie Teams.

Nasze spotkania będą się odbywać we wtorek 30 marca oraz 6 kwietnia o godzinie 10.30.

Będą trwały 10 – 15 minut. Podczas tych spotkań będziemy razem działać realizując to co zostało na dany dzień tygodnia zaplanowane. Zadania na pozostałe dni znajdziecie na naszej grupowej stronie internetowej „MOTYLKI” (na str. Przedszkola)

Jeśli nadal pozostalibyśmy zamknięci, to zaproszenie do spotkania będzie aktualne w każdy kolejny wtorek.

Proszę Rodziców aby dzieci dołączyły do spotkania poprzez kalendarz na Teams – tam już zostały oba te spotkania zaplanowane.

Mam nadzieję że uda nam się zobaczyć. Będzie to też okazja aby dzieci doświadczyły czegoś nowego w ramach korzystania z nowoczesnych technologii.

Pozdrawiam wszystkich gorąco i mam nadzieję – do zobaczenia!

p. Zosia

MARZEC

1.Wiemy co robić aby nie chorować.

– rozwijamy i utrwalamy nawyki dbania o zdrowie i higienę, szczególnie w okresie pandemii

– doskonalimy słuch fonemowy w zabawach słownych – dzielimy słowa na sylaby

– poznajemy zabawę muzyczno-ruchową „Idzie zuch” – dbamy o bezpieczeństwo podczas zabawy

  1. Obserwujemy marcową pogodę

– wiemy jak „zakodować” i „odkodować”

prognozę pogody

– poznajemy opowiadanie „O Marcu, pannie

Juliannie i o ptaszku”

– poznajemy piosenkę „Uciekaj zimo”

– malujemy farbami marcową pogodę

3.Robimy wiosenne porządki w ogrodzie

– zakładamy „zielony kącik” w przedszkolu,

siejemy i sadzimy, sprzątamy po sobie,

– znamy etapy wzrostu tulipana

– potrafimy uzyskać zielony kolor za pomocą żółtej i niebieskiej farby

– kontynuujemy układ rytmiczny z dwóch elementów

  1. Witamy Wiosnę

– uczymy się wiersza „Portret wiosny”

– szukamy wiosny na podwórku

– poznajemy pierwsze wiosenne kwiaty, potrafimy rozpoznać ich nazwy

– ćwiczymy sprawność dłoni w zabawie paluszkowej „Gość”

  1. Przygotowujemy się do świąt wielkanocnych.

– rozwiązujemy zagadki o świątecznych symbolach

– uczymy się składać świąteczne życzenia

– formujemy mazurka wielkanocnego z masy solnej

– bawimy się do piosenki „Wielkanocny baranek”.

ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU:

8.00 – 8.45     Schodzenie się do sali; kontakty indywidualne,

zabawy dowolne wg wyboru dzieci. Zabawy z

niewielkim udziałem nauczyciela organizowane w

małych zespołach – doskonalenie motoryki małej,

ćwiczenia artykulacyjne. Zabawy i ćwiczenia utrwalające.

Pomoc dzieci w przygotowaniu sali do zajęć.  Praca

indywidualna.

8.45 – 9.00    Porządkowanie sali, zabawa integracyjna i ruchowa,

czynności organizacyjne. Utrwalanie poznanych treści.

9.00 – 915    WTOREK I CZWARTEK  –  JĘZYK ANGIELSKI

9.00 – 9.30   Przygotowanie do śniadania: zabiegi higieniczne przed

i po posiłku.   Śniadanie.

9.30 – 10.30   Zabawy i zajęcia organizowane przez nauczyciela

dla całej grupy (wg tygodniowego rozkładu zajęć) w sali zabaw

lub na podwórku. Zabawy dowolne.

10.30 – 11.30  Czynności samoobsługowe w szatni, spacery, zabawy

organizowane i swobodne w ogrodzie, obserwacje przyrodnicze

(w razie niepogody: gry i zabawy ruchowe, ruchowo-muzyczne

                      w sali, zabawy dowolne w sali zabaw, swobodne zabawy przy

                      niewielkim udziale nauczyciela)

11.30 – 12.00  Zabiegi higieniczne (przed  i po posiłku),

  • II śniadanie,

11.30-11.45   WTOREK  –  ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE Z CAŁĄ GRUPĄ

12.00 – 12.45  Zajęcia o charakterze relaksacyjnym, zabawy i ćwiczenia

utrwalające, zabawy wspomagające indywidualny rozwój

dziecka (indywidualne lub w małych zespołach), zabawy

integrujące grupę, zabawy tematyczne, zabawy dowolne wg

własnych zainteresowań, swobodne zabawy przy niewielkim

udziale nauczycielki, prace porządkowe.

12.45 – 13.00  Wspólna zabawa na pożegnanie. Rozchodzenie się do domu.

13.00 – 14.30  Grupa zbiorcza – zabawy dowolne, gry towarzyskie, układanki,

głośne czytanie, działalność plastyczno-konstrukcyjna, kontakty

indywidualne.

Rozchodzenie się do domu z sali zbiorczej.

ROZKŁAD DNIA MOŻE ULEGAĆ ZMIANIE

Wiadomość do Nauczyciela

Piosenki i Wiersze

„Portret Wiosny”   (wiersz)

Oto wiosna na obrazku.
Grzeje uszy
w słońca blasku.
Kwiat jej zakwitł
na sukience,

i na nosie,
i na ręce.
Szpak jej w bucie
gniazdo uwił
choć o gnieździe
nic nie mówił.
A na palcu
siadł skowronek
i wygląda
jak pierścionek.

Skip to content