• Motylki

    Nauczyciel prowadzący: Zofia Rawska

Nasza grupa nazywa się „Motylki” i znowu  jest trochę inna niż w poprzednich latach. Doszło do nas 13 dzieci  3-letnich i kilkoro 4-latków.

W sumie jest nas 25 dzieci.

Nasz dzień w przedszkolu rozpoczyna się codziennie o godzinie 8.00, a kończy o 13-tej. W tym czasie opiekuje się nami p. Zosia, a pomagają jej p. Martyna i p. Marysia.

Praca zdalna

Hello !!!

Dzisiaj przypomnimy sobie naszą piosenkę i powiemy sobie trochę o pogodzie.

To co ? Zaczynamy !!!

Motylki zajęcia zdalne PDF

WRZESIEŃ

Tematy tygodniowe:

  1. Mam nowe koleżanki i kolegów.
  2. Moje przedszkole, moja sala.
  3. Bawię się grzecznie i bezpiecznie – zawieramy grupowy kontrakt.
  4. Znamy drogowe znaki.

Co robimy:

  • Poznajemy kąciki zabaw i zasady korzystania z zabawek;
  • Uczymy się sprzątać zabawki;
  • Reagujemy na umowne sygnały: piosenka do sprzątania, dzwonek do słuchania;
  • Uczymy się, jak ustawić się w „pociąg” i sprawnie się w tej formie poruszać;
  • Reagujemy na swoje imię i nazwisko przy sprawdzaniu obecności, próbujemy zapamiętać imiona kolegów i koleżanek;
  • Potrafimy rozpoznać swój znaczek, wiemy po co potrzebne są znaczki;
  • Bezpiecznie zachowujemy się w łazience;
  • Jesteśmy samodzielni (dz. 4-letnie)
  • Ćwiczymy marsz, bieg, podskok do akompaniamentu;
  • Kolorujemy duże obrazki, składamy obrazek z 2 części lub więcej (dz. 4-letnie)
  • Uczymy się piosenki i wiersza:

– „Jestem sobie przedszkolaczek”

– „Jestem duży”   D. Gellner

Potrafimy rozpoznać i odczytać niektóre

znaki drogowe, wiemy co oznaczają!

            ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU:

8.00 – 8.45     Schodzenie się do sali; kontakty indywidualne,

zabawy dowolne wg wyboru dzieci. Zabawy z

niewielkim udziałem nauczyciela organizowane w

małych zespołach – doskonalenie motoryki małej,

ćwiczenia artykulacyjne. Zabawy i ćwiczenia utrwalające.

Pomoc dzieci w przygotowaniu sali do zajęć.  Praca

indywidualna.

8.45 – 9.00    Porządkowanie sali, zabawa integracyjna i ruchowa,

czynności organizacyjne. Utrwalanie poznanych treści.

9.00 – 9.30   Przygotowanie do śniadania: zabiegi higieniczne przed

i po posiłku.   Śniadanie.

9.30 – 10.30   Zabawy i zajęcia organizowane przez nauczyciela

dla całej grupy (wg tygodniowego rozkładu zajęć) w sali zabaw

lub na podwórku. Zabawy dowolne.

10.30 – 11.30  Czynności samoobsługowe w szatni, spacery, zabawy

organizowane i swobodne w ogrodzie, obserwacje przyrodnicze

(w razie niepogody: gry i zabawy ruchowe, ruchowo-muzyczne

                      w sali, zabawy dowolne w sali zabaw, swobodne zabawy przy

                      niewielkim udziale nauczyciela)

11.30 – 12.00  Zabiegi higieniczne (przed  i po posiłku),

  • II śniadanie,

12.00 – 12.45  Zajęcia o charakterze relaksacyjnym, zabawy i ćwiczenia

utrwalające, zabawy wspomagające indywidualny rozwój

dziecka (indywidualne lub w małych zespołach), zabawy

integrujące grupę, zabawy tematyczne, zabawy dowolne wg

własnych zainteresowań, swobodne zabawy przy niewielkim

udziale nauczycielki, prace porządkowe.

12.45 – 13.00  Wspólna zabawa na pożegnanie. Rozchodzenie się do domu.

13.00 – 14.30  Grupa zbiorcza – zabawy dowolne, gry towarzyskie, układanki,

głośne czytanie, działalność plastyczno-konstrukcyjna, kontakty

indywidualne.

Rozchodzenie się do domu z sali zbiorczej.

ZAJĘCIA DODATKOWE:

9.00 – 915       ŚRODA I PIĄTEK  –  JĘZYK ANGIELSKI

11.30-11.45     PONIEDZIAŁEK –  ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE Z CAŁĄ

GRUPĄ

ROZKŁAD DNIA JEST ELASTYCZNY I  MOŻE ULEGAĆ ZMIANIE

Wiadomość do Nauczyciela

Piosenki i Wiersze

Rymowanka na pożegnanie:

Jedna nóżka, druga nóżka,

z całego serduszka – buźka!

Skip to content