PAŹDZIERNIK
- Jesień w ogrodzie
– gromadzimy warzywa w kąciku przyrody
– utrwalamy wiadomości o warzywach – wiemy które części
są jadalne
– kontynuujemy naukę wiersza „Jesień” D. Kossakowskiej
– doskonalimy umiejętność cięcia nożyczkami po linii prostej
– dzielimy wyrazy na sylaby
– klasyfikujemy ze względu na więcej niż 1 cechę
– doskonalimy technikę stemplowania
- Kolory wokół nas
– układamy mandalę z figur geometrycznych
– oglądamy film „Kolorowi ludzie”, poznajemy różne rasy
ludzi, uczymy się tolerancji
– tańczymy z kolorami – improwizujemy ruchowo do muzyki z
kolorowymi chustami
– znamy 7 kolorów tęczy
– malujemy farbą plakatową z cukrem pudrem
– utrwalamy znajomość kolorów, eksperymentujemy
z kolorami, wiemy jaki jest nasz ulubiony kolor
– stosujemy pojęcia: więcej, mniej, tyle samo
- Co zwierzęta i ptaki robią jesienią?
– wiemy które zwierzęta zasypiają na zimę a które ptaki
odlatują do ciepłych krajów
– w zabawach słownikowych tworzymy zdrobnienia
– robimy sylwetkę jeża z materiału przyrodniczego
– rozróżniamy dźwięki: cicho-głośno
– możemy przynosić z domu pluszową zabawkę – dowolne
zwierzątko
– budujemy z klocków domy dla zwierząt
– w zabawach ortofonicznych naśladujemy ptaki,
w ćwiczeniach oddechowych dmuchamy piórka
- Wiem co jem i dlatego jestem zdrowy.
– poznajemy witaminy, wiemy gdzie występują
– wiemy co to jest piramida zdrowego żywienia
– piszemy książkę kucharską z zdrowymi przepisami
– spotykamy się z Panią Dietetyk, robimy zdrowe śniadanie
– wiemy jak nakryć do stołu aby posiłek smakował bardziej,
utrwalamy kierunki na płaszczyźnie stołu
– uczymy się współdziałania przy wykonywaniu zadań
- Jak przekazujemy informacje?
– znamy pracę listonosza
– wspólnie redagujemy list do……
– kredą na chodniku rysujemy znaki aby przekazać informację
– śpiewamy piosenkę „Z poważaniem jesień”
– tworzymy układy rytmiczne w trzech kolorach
– w zabawie „Telefon” próbujemy przeprowadzić rozmowę
telefoniczną, stosujemy zwroty grzecznościowe
– „telefon sylabowy” pozwala nam ćwiczyć syntezę słuchową