Jesteśmy Ekoludki
Nauczanie zdalne
Mali ornitolodzy-poznajemy ptaki i ich zwyczaje (12.04 – 16.04)
PONIEDZIAŁEK
1.Zabawa ruchowa na dzień dobry – Najpierw skłon – Wygibasy TV
2.Kim jest ornitolog – poznanie zawodu ornitologa
3.Zabawa ruchowa Polatajcie tak jak mewa
4.Rysujemy ptaka stojącego i latającego – krok po kroku – utrwalenie części ciała ptaka
5.Karty pracy-Labirynt do gniazda z pisklętami
WTOREK
1.Rozgrzewka od Zabawa – Taniec – Energia
2.Powroty ptaków-rozmowa zainspirowana filmem edukacyjnym
3. Karty pracy – Wiosenne liczenie
4.Zabawa muz. – ruch. – ćwiczenie orientacji w schemacie swojego ciała (EDUMUZ)
ŚRODA
1.Zabawa ruchowa z piosenką na dzień dobry Kle kle boćku, kle kle
2.Przyleciały bociany – program TV Domowe Przedszkole
3.Maszeruje wiosna – osłuchanie z piosenką, ilustracja ruchowa piosenki
4.Karty pracy Oznaki Wiosny
CZWARTEK
1.Ptaki i ich gniazda film edukacyjny.
2.Karty pracy- Doprowadź ptaki do gniazd.
3. Ptasie zabawy – zajęcia on-line – zabawy z elementami zadań teatralnych
4.Bocian – kolorowanie wg kodu
PIĄTEK
1.Ptasia pobudka Odgłosy ptaków – zagadki słuchowe
2.Zabawa ruchowa Mała Dominika (EDUMUZ)
3.Ptaki z różnych stron świata – ciekawostki
4. Karta pracy Ptasi labirynt
MARZEC
Tematyka tygodniowa:
Magiczny świat teatru cd.
- Aktywny udział w przygotowaniu spektaklu teatralnego, przyjmując określone role.
- Umiejętne posługiwanie się rekwizytem, swobodne improwizowanie ruchowe do muzyki.
Wirusoochrona – droga do zdrowia.
- Promocja podstawowych zasad higieny i zdrowego trybu życia w celu zapobiegania chorobom zakaźnym przenoszonym drogą kropelkową ze szczególnym uwzględnieniem profilaktyki koronawirusa i grypy.
- Nabywanie prawidłowych przyzwyczajeń i nawyków dbania o higienę rąk.
- Zabawy badawcze z mydłem.
Żegnamy zimę – witamy wiosnę.
- Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z porą roku.
- Obserwacja zjawisk atmosferycznych, prowadzenie kalendarza pogody.
- Utrwalenie rytmicznej organizacji czasu: pory roku, dni tygodnia.
Zielony kącik w naszej sali.
- Poznawanie czynników potrzebnych do rozwoju roślin.
- Uczestniczenie w sadzeniu roślin, podejmowanie czynności pielęgnacyjnych i obserwacja zmian.
- Kształtowanie postaw proekologicznych.
Tradycje i obrzędy wielkanocne.
- Poznanie tradycji, zwyczajów i obrzędów ludowych związanych ze świętami.
- Wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną
Szczegółowy rozkład dnia
Grupa 5-latki Ekoludki w godzinach 730-1530
Pora | Godziny | Czynności |
Ranek | 730-830 | schodzenie się dzieci w sali własnej, czynności samoobsługowe i higieniczne w szatni, łazience (mycie rąk po przyjściu do sali), kontakty indywidualne i w małych grupach, rozmowy nt interesujące dzieci, zabawy dowolne wg wyboru dzieci, zabawy organizowane w małych grupach przy niewielkim udziale nauczycielki (tematyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne, ruchowe), prace pielęgnacyjne w k. przyrody, pomoc chętnych dzieci w przygotowaniu pomocy do zajęć i organizacji tablic i kącików tematycznych, praca indywidualna i z małą grupą rozwijająca zainteresowania dzieci, wspomagająca rozwój dziecka organizowana wg wyników obserwacji, opinii PPP, zabawy wspomagające rozwój mowy – gimnastyka buzi i języka, czynności opiekuńcze, zabawy integrujące grupę |
820-830 | ćwiczenia poranne | |
Działania dopołudniowe | 830-900 | I zajęcie dydaktyczno-wychowawcze wg tygodniowego rozkładu zajęć; realizacja wybranych programów z przedszkolnego zestawu programów na bieżący rok szkolny |
900-930 | zabiegi higieniczne (przed i po posiłku), pełnienie obowiązków dyżurnego
|
|
930-1000 | II zajęcie dydaktyczno-wychowawcze w sali zabaw lub w ogrodzie wg tygodniowego rozkładu zajęć; realizacja wybranych programów z przedszkolnego zestawu programów, | |
1000-1015 | zabiegi higieniczne (przed i po posiłku), pełnienie obowiązków dyżurnego
|
|
1015-1110 | czynności samoobsługowe w szatni; pobyt na powietrzu – zabawy swobodne i organizowane: gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe (w tym na „Ścieżce Edukacyjnej Misia Uszatka”); w razie niesprzyjających warunków pobyt w sali – gry i zabawy ruchowe, ruchowo-muzyczne, zabawy dowolne wg wyboru dzieci, swobodne zabawy przy niewielkim udziale nauczycielki, grupowe zajęcia logopedyczne (czwartek) | |
1110-1120 | czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne | |
1120-1200 | zabiegi higieniczne (przed i po posiłku), pełnienie obowiązków dyżurnego
|
|
Działania popołudniowe
|
1200-1230 | głośne czytanie, słuchanie muzyki relaksacyjnej, klasycznej, oglądanie bajek edukacyjnych |
1230-1330 | zajęcia i zabawy na powietrzu, (w razie niesprzyjających warunków: zabawy i ćw. ruchowe w sali, zabawy dowolne w kącikach zainteresowań), swobodne zabawy rozwijające własną aktywność i zainteresowania dzieci, zabawy tematyczne, praca indywidualna i z małą grupą rozwijająca zainteresowania dzieci, wspomagająca rozwój dziecka organizowana wg wyników obserwacji, opinii PPP, zabawy i ćw. utrwalające, zabawy wspomagające rozwój mowy – gimnastyka buzi i języka, religia – wtorek, czwartek, j. angielski – środa, piątek. | |
1330-1420 | zabawy integrujące grupę, czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne; zabiegi higieniczne (przed i po posiłku), pełnienie obowiązków dyżurnego
|
|
1420-1530 | rozchodzenie się dzieci z sali własnej, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci, zabawy i gry w małych zespołach organizowane przy niewielkim udziale nauczycielki (tematyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne, ruchowe), kończenie rozpoczętych w ciągu dnia prac, udział dzieci w organizacji wystaw, pracach użytecznych i porządkowych w sali – temperowanie kredek, segregowanie klocków, przegląd zabawek pod kątem bezpieczeństwa, |
Piosenki i Wiersze
„Bajeczki, książeczki”
1. Kolorowe strony i ładna okładka
przyjaciółmi dzieci pragną być.
Chcą, by o nie dbano, a to rzecz niełatwa.
Pomagają dzieciom uczyć się.
ref. Bajeczki, książeczki kolorowe są
na półkach, regałach, czytane być chcą.
Tu książkę, księżniczka, czarownica zła,
a Pinokio mały długi nos znów ma.(2x)
2. Kiedy jest mi smutno zawsze rozweselą,
o różnych przygodach mówią nam.
Poznać byśmy chcieli całą bibliotekę.
O moje książeczki zawsze dbam.
ref.