• Ekoludki

    Nauczyciele prowadzący: Agnieszka Król, Beata Kupisz

Jesteśmy Ekoludki

Nauczanie zdalne

Mali ornitolodzy-poznajemy ptaki i ich zwyczaje (12.04 – 16.04)

PONIEDZIAŁEK
1.Zabawa ruchowa na dzień dobry – Najpierw skłon – Wygibasy TV
2.Kim jest ornitolog – poznanie zawodu ornitologa
3.Zabawa ruchowa Polatajcie tak jak mewa
4.Rysujemy ptaka stojącego i latającego – krok po kroku – utrwalenie części ciała ptaka
5.Karty pracy-Labirynt do gniazda z pisklętami

WTOREK
1.Rozgrzewka od Zabawa – Taniec – Energia
2.Powroty ptaków-rozmowa zainspirowana filmem edukacyjnym
3. Karty pracy – Wiosenne liczenie
4.Zabawa muz. – ruch. – ćwiczenie orientacji w schemacie swojego ciała (EDUMUZ)

ŚRODA
1.Zabawa ruchowa z piosenką na dzień dobry Kle kle boćku, kle kle
2.Przyleciały bociany – program TV Domowe Przedszkole
3.Maszeruje wiosna – osłuchanie z piosenką, ilustracja ruchowa piosenki
4.Karty pracy Oznaki Wiosny

CZWARTEK
1.Ptaki i ich gniazda film edukacyjny.
2.Karty pracy- Doprowadź ptaki do gniazd.
3. Ptasie zabawy – zajęcia on-line – zabawy z elementami zadań teatralnych
4.Bocian – kolorowanie wg kodu

PIĄTEK
1.Ptasia pobudka Odgłosy ptaków – zagadki słuchowe
2.Zabawa ruchowa Mała Dominika (EDUMUZ)
3.Ptaki z różnych stron świata – ciekawostki
4. Karta pracy Ptasi labirynt

Maj u Ekoludków

Tematyka tygodniowa:

 Żory – nasza mała ojczyzna.

  • Budzenie poczucia przynależności regionalnej.
  • Wzbogacenie wiedzy o naszym mieście.
  • Utrwalanie adresu zamieszkania.

 Majowa łąka.

  • Wzbogacenie wiedzy o otaczającym nas świecie przyrody, budzenie zainteresowania „życiem łąki”.
  • Poznanie etapów rozwoju motyla.
  • Wykonanie albumów entomologa.

 Moja mama umie wszystko- zdobywamy sprawność krawcowej.

  • Budzenie zainteresowania zawodami wykonywanymi przez rodziców.
  • Wzbogacenie wiedzy o otaczającym świecie techniki; poznanie sposobu szycia na maszynie.
  • Kształtowanie umiejętności przyszycia guzika.

 Mój tata umie wszystko- zdobywamy sprawność stolarza.

  • Budzenie zainteresowania zawodami wykonywanymi przez rodziców.
  • Poznanie pracy stolarza, wzbogacenie słownika związanego z obróbką drewna.
  • Bezpieczne posługiwanie się przyborami i narzędziami.
  • Kształtowanie umiejętności malowania na drewnie.

Szczegółowy rozkład dnia

Grupa 5-latki Ekoludki  w godzinach 730-1530

 

Pora Godziny Czynności
Ranek 730-830 schodzenie się dzieci w sali własnej, czynności samoobsługowe i higieniczne w szatni, łazience (mycie rąk po przyjściu do sali), kontakty indywidualne i w małych grupach, rozmowy nt interesujące dzieci, zabawy dowolne wg wyboru dzieci, zabawy organizowane w małych grupach przy niewielkim udziale nauczycielki (tematyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne, ruchowe), prace pielęgnacyjne w k. przyrody, pomoc chętnych dzieci w przygotowaniu pomocy do zajęć i organizacji tablic i kącików tematycznych, praca indywidualna i z małą grupą rozwijająca zainteresowania dzieci, wspomagająca rozwój dziecka organizowana wg wyników obserwacji, opinii PPP, zabawy wspomagające rozwój mowy – gimnastyka buzi i języka, czynności opiekuńcze, zabawy integrujące grupę
820-830 ćwiczenia poranne
Działania dopołudniowe 830-900 I zajęcie dydaktyczno-wychowawcze wg tygodniowego rozkładu zajęć; realizacja wybranych programów z przedszkolnego zestawu programów na bieżący rok szkolny
900-930 zabiegi higieniczne (przed i po posiłku), pełnienie obowiązków dyżurnego

  • śniadanie
930-1000 II zajęcie dydaktyczno-wychowawcze w sali zabaw lub w ogrodzie wg tygodniowego rozkładu zajęć; realizacja wybranych programów z przedszkolnego zestawu programów,
1000-1015 zabiegi higieniczne (przed i po posiłku), pełnienie obowiązków dyżurnego

  • II śniadanie
1015-1110 czynności samoobsługowe w szatni; pobyt na powietrzu – zabawy swobodne i organizowane: gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe (w tym na „Ścieżce Edukacyjnej Misia Uszatka”); w razie niesprzyjających warunków pobyt w sali – gry i zabawy ruchowe, ruchowo-muzyczne, zabawy dowolne wg wyboru dzieci, swobodne zabawy przy niewielkim udziale nauczycielki, grupowe zajęcia logopedyczne (czwartek)
1110-1120 czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne
1120-1200 zabiegi higieniczne (przed i po posiłku), pełnienie obowiązków dyżurnego

  • obiad
Działania popołudniowe

 

1200-1230 głośne czytanie, słuchanie muzyki relaksacyjnej, klasycznej, oglądanie bajek edukacyjnych
1230-1330 zajęcia i zabawy na powietrzu, (w razie niesprzyjających warunków: zabawy i ćw. ruchowe w sali, zabawy dowolne w kącikach zainteresowań), swobodne zabawy rozwijające własną aktywność i zainteresowania dzieci, zabawy tematyczne, praca indywidualna i z małą grupą rozwijająca zainteresowania dzieci, wspomagająca rozwój dziecka organizowana wg wyników obserwacji, opinii PPP, zabawy i ćw. utrwalające, zabawy wspomagające rozwój mowy – gimnastyka buzi i języka, religia – wtorek, czwartek, j. angielski – środa, piątek.
1330-1420 zabawy integrujące grupę, czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne; zabiegi higieniczne (przed i po posiłku), pełnienie obowiązków dyżurnego

  • podwieczorek
1420-1530 rozchodzenie się dzieci z sali własnej, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci, zabawy i gry w małych zespołach organizowane przy niewielkim udziale nauczycielki (tematyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne, ruchowe), kończenie rozpoczętych w ciągu dnia prac, udział dzieci w organizacji wystaw, pracach użytecznych i porządkowych w sali – temperowanie kredek, segregowanie klocków, przegląd zabawek pod kątem bezpieczeństwa,

Wiadomość do Nauczyciela

Piosenki i Wiersze

„Bajeczki, książeczki”

1. Kolorowe strony i ładna okładka
przyjaciółmi dzieci pragną być.
Chcą, by o nie dbano, a to rzecz niełatwa.
Pomagają dzieciom uczyć się.
ref. Bajeczki, książeczki kolorowe są
na półkach, regałach, czytane być chcą.
Tu książkę, księżniczka, czarownica zła,
a Pinokio mały długi nos znów ma.(2x)
2. Kiedy jest mi smutno zawsze rozweselą,
o różnych przygodach mówią nam.
Poznać byśmy chcieli całą bibliotekę.
O moje książeczki zawsze dbam.
ref.

Skip to content