Jesteśmy Ekoludki
Komunikaty Nauczyciela
STYCZEŃ
Tematyka tygodniowa:
Witamy Nowy Rok!
• Utrwalanie rytmicznej organizacji czasu, stałych na-stępstw pór roku, miesięcy.
• Poznanie wybranych mierników czasu od starożytności do dnia dzisiejszego oraz zawodu zegarmistrza.
Dokarmiamy ptaki
• Uwrażliwienie na problemy zwierząt zimą i konieczność dokarmiania zwierząt i ptaków.
• Budzenie poczucia odpowiedzialności za otaczający świat przyrody.
Babcia i dziadek – wszystko co o nich wiemy
• Wzmacnianie więzi uczuciowej z członkami rodziny.
• Nabywanie umiejętności okazywania szacunku, wdzięcz-ności osobom starszym.
Ekoludki dla swoich Babć i Dziadków
• Przygotowanie programu artystycznego z okazji święta Babci i Dziadka.
• Czerpanie radości ze sprawiania innym niespodzianek.
Szczegółowy rozkład dnia
Grupa 5-latki Ekoludki w godzinach 730-1530
Pora | Godziny | Czynności |
Ranek | 730-830 | schodzenie się dzieci w sali własnej, czynności samoobsługowe i higieniczne w szatni, łazience (mycie rąk po przyjściu do sali), kontakty indywidualne i w małych grupach, rozmowy nt interesujące dzieci, zabawy dowolne wg wyboru dzieci, zabawy organizowane w małych grupach przy niewielkim udziale nauczycielki (tematyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne, ruchowe), prace pielęgnacyjne w k. przyrody, pomoc chętnych dzieci w przygotowaniu pomocy do zajęć i organizacji tablic i kącików tematycznych, praca indywidualna i z małą grupą rozwijająca zainteresowania dzieci, wspomagająca rozwój dziecka organizowana wg wyników obserwacji, opinii PPP, zabawy wspomagające rozwój mowy – gimnastyka buzi i języka, czynności opiekuńcze, zabawy integrujące grupę |
820-830 | ćwiczenia poranne | |
Działania dopołudniowe | 830-900 | I zajęcie dydaktyczno-wychowawcze wg tygodniowego rozkładu zajęć; realizacja wybranych programów z przedszkolnego zestawu programów na bieżący rok szkolny |
900-930 | zabiegi higieniczne (przed i po posiłku), pełnienie obowiązków dyżurnego
|
|
930-1000 | II zajęcie dydaktyczno-wychowawcze w sali zabaw lub w ogrodzie wg tygodniowego rozkładu zajęć; realizacja wybranych programów z przedszkolnego zestawu programów, | |
1000-1015 | zabiegi higieniczne (przed i po posiłku), pełnienie obowiązków dyżurnego
|
|
1015-1110 | czynności samoobsługowe w szatni; pobyt na powietrzu – zabawy swobodne i organizowane: gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe (w tym na „Ścieżce Edukacyjnej Misia Uszatka”); w razie niesprzyjających warunków pobyt w sali – gry i zabawy ruchowe, ruchowo-muzyczne, zabawy dowolne wg wyboru dzieci, swobodne zabawy przy niewielkim udziale nauczycielki, grupowe zajęcia logopedyczne (czwartek) | |
1110-1120 | czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne | |
1120-1200 | zabiegi higieniczne (przed i po posiłku), pełnienie obowiązków dyżurnego
|
|
Działania popołudniowe
|
1200-1230 | głośne czytanie, słuchanie muzyki relaksacyjnej, klasycznej, oglądanie bajek edukacyjnych |
1230-1330 | zajęcia i zabawy na powietrzu, (w razie niesprzyjających warunków: zabawy i ćw. ruchowe w sali, zabawy dowolne w kącikach zainteresowań), swobodne zabawy rozwijające własną aktywność i zainteresowania dzieci, zabawy tematyczne, praca indywidualna i z małą grupą rozwijająca zainteresowania dzieci, wspomagająca rozwój dziecka organizowana wg wyników obserwacji, opinii PPP, zabawy i ćw. utrwalające, zabawy wspomagające rozwój mowy – gimnastyka buzi i języka, religia – wtorek, czwartek, j. angielski – środa, piątek. | |
1330-1420 | zabawy integrujące grupę, czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne; zabiegi higieniczne (przed i po posiłku), pełnienie obowiązków dyżurnego
|
|
1420-1530 | rozchodzenie się dzieci z sali własnej, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci, zabawy i gry w małych zespołach organizowane przy niewielkim udziale nauczycielki (tematyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne, ruchowe), kończenie rozpoczętych w ciągu dnia prac, udział dzieci w organizacji wystaw, pracach użytecznych i porządkowych w sali – temperowanie kredek, segregowanie klocków, przegląd zabawek pod kątem bezpieczeństwa, |
Piosenki i Wiersze
Jesienny deszcz
- Dziś chmurkę nad podwórkiem
potargał psotny wiatr,
aż deszcz popłyną ciurkiem
i na podwórko spadł.
ref. Hej, pada, pada, pada,
pada, pada deszcz
jesienny, pada, pada,
pada, pada deszcz!
- Deszcz płynie po kominie,
wesoło bębni w dach,
w blaszanej dzwoni rynnie
i wsiąka w mokry piach.
ref. Hej, pada, pada, pada,…
- Kalosze wnet nałożę,
parasol wezmę też,
bo lubię, gdy na dworze
jesienny pada deszcz.
ref. Hej, pada, pada, pada,…