• Ekoludki

    Nauczyciele prowadzący: Agnieszka Król, Beata Kupisz

Jesteśmy Ekoludki

Komunikaty Nauczyciela

STYCZEŃ

Tematyka tygodniowa:

Witamy Nowy Rok!
• Utrwalanie rytmicznej organizacji czasu, stałych na-stępstw pór roku, miesięcy.
• Poznanie wybranych mierników czasu od starożytności do dnia dzisiejszego oraz zawodu zegarmistrza.

Dokarmiamy ptaki
• Uwrażliwienie na problemy zwierząt zimą i konieczność dokarmiania zwierząt i ptaków.
• Budzenie poczucia odpowiedzialności za otaczający świat przyrody.

Babcia i dziadek – wszystko co o nich wiemy
• Wzmacnianie więzi uczuciowej z członkami rodziny.
• Nabywanie umiejętności okazywania szacunku, wdzięcz-ności osobom starszym.

Ekoludki dla swoich Babć i Dziadków
• Przygotowanie programu artystycznego z okazji święta Babci i Dziadka.
• Czerpanie radości ze sprawiania innym niespodzianek.

Szczegółowy rozkład dnia

Grupa 5-latki Ekoludki  w godzinach 730-1530

 

Pora Godziny Czynności
Ranek 730-830 schodzenie się dzieci w sali własnej, czynności samoobsługowe i higieniczne w szatni, łazience (mycie rąk po przyjściu do sali), kontakty indywidualne i w małych grupach, rozmowy nt interesujące dzieci, zabawy dowolne wg wyboru dzieci, zabawy organizowane w małych grupach przy niewielkim udziale nauczycielki (tematyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne, ruchowe), prace pielęgnacyjne w k. przyrody, pomoc chętnych dzieci w przygotowaniu pomocy do zajęć i organizacji tablic i kącików tematycznych, praca indywidualna i z małą grupą rozwijająca zainteresowania dzieci, wspomagająca rozwój dziecka organizowana wg wyników obserwacji, opinii PPP, zabawy wspomagające rozwój mowy – gimnastyka buzi i języka, czynności opiekuńcze, zabawy integrujące grupę
820-830 ćwiczenia poranne
Działania dopołudniowe 830-900 I zajęcie dydaktyczno-wychowawcze wg tygodniowego rozkładu zajęć; realizacja wybranych programów z przedszkolnego zestawu programów na bieżący rok szkolny
900-930 zabiegi higieniczne (przed i po posiłku), pełnienie obowiązków dyżurnego

  • śniadanie
930-1000 II zajęcie dydaktyczno-wychowawcze w sali zabaw lub w ogrodzie wg tygodniowego rozkładu zajęć; realizacja wybranych programów z przedszkolnego zestawu programów,
1000-1015 zabiegi higieniczne (przed i po posiłku), pełnienie obowiązków dyżurnego

  • II śniadanie
1015-1110 czynności samoobsługowe w szatni; pobyt na powietrzu – zabawy swobodne i organizowane: gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe (w tym na „Ścieżce Edukacyjnej Misia Uszatka”); w razie niesprzyjających warunków pobyt w sali – gry i zabawy ruchowe, ruchowo-muzyczne, zabawy dowolne wg wyboru dzieci, swobodne zabawy przy niewielkim udziale nauczycielki, grupowe zajęcia logopedyczne (czwartek)
1110-1120 czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne
1120-1200 zabiegi higieniczne (przed i po posiłku), pełnienie obowiązków dyżurnego

  • obiad
Działania popołudniowe

 

1200-1230 głośne czytanie, słuchanie muzyki relaksacyjnej, klasycznej, oglądanie bajek edukacyjnych
1230-1330 zajęcia i zabawy na powietrzu, (w razie niesprzyjających warunków: zabawy i ćw. ruchowe w sali, zabawy dowolne w kącikach zainteresowań), swobodne zabawy rozwijające własną aktywność i zainteresowania dzieci, zabawy tematyczne, praca indywidualna i z małą grupą rozwijająca zainteresowania dzieci, wspomagająca rozwój dziecka organizowana wg wyników obserwacji, opinii PPP, zabawy i ćw. utrwalające, zabawy wspomagające rozwój mowy – gimnastyka buzi i języka, religia – wtorek, czwartek, j. angielski – środa, piątek.
1330-1420 zabawy integrujące grupę, czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne; zabiegi higieniczne (przed i po posiłku), pełnienie obowiązków dyżurnego

  • podwieczorek
1420-1530 rozchodzenie się dzieci z sali własnej, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci, zabawy i gry w małych zespołach organizowane przy niewielkim udziale nauczycielki (tematyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne, ruchowe), kończenie rozpoczętych w ciągu dnia prac, udział dzieci w organizacji wystaw, pracach użytecznych i porządkowych w sali – temperowanie kredek, segregowanie klocków, przegląd zabawek pod kątem bezpieczeństwa,

Wiadomość do Nauczyciela

Piosenki i Wiersze

Jesienny deszcz

  1. Dziś chmurkę nad podwórkiem
    potargał psotny wiatr,
    aż deszcz popłyną ciurkiem
    i na podwórko spadł.

ref. Hej, pada, pada, pada,
pada, pada deszcz
jesienny, pada, pada,
pada, pada deszcz!

  1. Deszcz płynie po kominie,
    wesoło bębni w dach,
    w blaszanej dzwoni rynnie
    i wsiąka w mokry piach.

ref. Hej, pada, pada, pada,…

  1. Kalosze wnet nałożę,
    parasol wezmę też,
    bo lubię, gdy na dworze
    jesienny pada deszcz.

ref. Hej, pada, pada, pada,…

Skip to content