GRUPA „ANIOŁKI” LICZY 24 DZIECI – 14 DZIEWCZYNEK I 10 CHŁOPCÓW. DZIECI CHĘTNIE KONSTRUUJĄ Z KLOCKÓW RÓŻNEGO RODZAJU, UKŁADAJĄ KORALIKI, INTERESUJĄ SIĘ PRZYRODĄ ORAZ PIĘKNIE RYSUJĄ. BIORĄ UDZIAŁ W LICZNYCH KONKURASACH.
CZERWIEC U ANIOŁKÓW
Tematy kompleksowe:
1. Jak powstaje czekolada?
– poznanie sposobu otrzymywania czekolady
– utrwalenie podstawowych zasad zdrowego żywienia
2. Żegnamy przedszkole, idziemy do szkoły
– określanie swoich emocji związanych ze wspomnieniami z pobytu w przedszkolu
-budowanie pozytywnego obrazu kolejnego etapu edukacji-szkoły
3. Witamy lato
– dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie latem
– zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo podczas zabaw na podwórku
4. Wyruszamy w wakacyjną podróż
– wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas odpoczynku wakacyjnego
– uświadomienie dzieciom różnych zagrożeń
Szczegółowy rozkład dnia dla grupy dzieci 6 letnich „Aniołki”
Oddział czynny od 7.30-16.30
Pora | Godziny | Czynności |
Ranek | 730-800 | schodzenie się dzieci w grupie własnej , kontakty indywidualne, swobodne zabawy dzieci rozwijające własną aktywność, zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela, ćwiczenia rozwijające kompetencje językowe i komunikacyjne oraz usprawniające narządy mowy , praca indywidualna i w małych zespołach rozwijająca zainteresowania oraz wspomagająca rozwój dziecka, prace porządkowe na sygnał muzyczny „Przedszkolaki” |
800-830 | Zestaw ćwiczeń porannych, czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne, | |
830-900 | zabiegi higieniczne (przed i po posiłku), śniadanie | |
Działania dopołudniowe | 900-1000 | zajęcia wychowawczo-dydaktyczne realizowane według wybranych programów wychowania przedszkolnego, zabawy dowolne |
1000-1015 | zabiegi higieniczne (przed i po posiłku), II śniadanie | |
1015-1115 | czynności samoobsługowe w szatni, gry i zabawy ruchowe w ogrodzie – organizowane i swobodne , spacery i wycieczki poza teren placówki, obserwacje przyrodnicze, (w razie niepogody: gry i zabawy ruchowe w sali , zabawy muzyczno-ruchowe ze śpiewem , zabawy dowolne )
terapia logopedyczna I grupa 10.15 -10.35 (poniedziałek), 10.15-10,40 (środa) II grupa 10.35-11.00 (poniedziałek), 10.40-11.00 (środa) |
|
1115-1130 | terapia logopedyczna III grupa 11.00 -11.20 (poniedziałek), 11.00-11.25 (środa),
czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne, |
|
1130-1200 | zabiegi higieniczne (przed i po posiłku), obiad, pełnienie dyżurów | |
1200-1230 | Głośne czytanie – uważne słuchanie bajek czytanych lub opowiadanych przez nauczyciela,odpowiedzi na pytania dotyczące utworu, wspólna analiza zachowań głównych bohaterów lub relaksacja podczas słuchania różnorodnych utworów muzycznych, oglądania filmów edukacyjnych | |
Działania popołudniowe | 1230-1300 | Ćwiczenia grafomotoryczne, zabawy „z literą”, zabawy i ćwiczenia utrwalające, wykonywanie prac na konkursy plastyczne oraz wykonywanie zadań w ramach udziału w ogólnopolskich projektach „Serdeczna karteczka” oraz „Zabawy podwórkowe” |
1300-1330 | Angielski I grupa (środa i piątek)
zabawy plastyczne i konstrukcyjne, zabawy doskonalące słuch fonemowy, zabawy logopedyczne, zabawy muzyczne do akompaniamentu gitary |
|
1330-1400 | Religia ( wtorek i czwartek)
Angielski II grupa (środa i piątek) swobodna działalność dzieci, gry i zabawy dydaktyczne |
|
1400- 1430 | zabiegi higieniczne (przed i po posiłku), podwieczorek | |
1430- 1530 | Rozchodzenie się dzieci z sali własnej , zabawy dowolne według własnych zainteresowań, zabawy wyciszające przy stoliku, praca indywidualna, karmienie rybek przez dyżurnych | |
1530- 1600 | Schodzenie się dzieci z grupy Gwiazdki, zabawy dowolne według własnych zainteresowań | |
1600- 1630 | Schodzenie się dzieci z grup Kaczuszki i Listki, swobodna zabawa |
Piosenki i Wiersze
„Orzeł Biały” – piosenka
- Mam zagadkę dla was dzieci:
kto złocistym blaskiem świeci?
Kto ma złoty dziób i szpony
i jak król – złotą koronę?
Ref. To godło Polski – Orzeł Biały,
co na czerwonej tarczy lśni.
Na jego skrzydłach kraj nasz cały
o pięknej Polsce sobie śni.
- Dla zwycięzcy – bombonierka:
czemu Orzeł w prawo zerka?
Może lubi patrzeć bokiem
i wesoło mrugać okiem?
III. Czy powiedzieć ktoś mi może
skąd przyleciał do nas Orzeł?
To wyjaśni baśń nam zaraz,
że Lech Orła w Gnieźnie znalazł.