• Aniołki

    Nauczyciele prowadzący: Ganiek Barbara, Kąkol Marta, Elżbieciak Maria

GRUPA „ANIOŁKI”  LICZY 24 DZIECI – 14 DZIEWCZYNEK I 10 CHŁOPCÓW. DZIECI CHĘTNIE KONSTRUUJĄ Z KLOCKÓW RÓŻNEGO RODZAJU, UKŁADAJĄ KORALIKI, INTERESUJĄ SIĘ PRZYRODĄ ORAZ PIĘKNIE RYSUJĄ. BIORĄ UDZIAŁ W LICZNYCH KONKURASACH.

CZERWIEC U ANIOŁKÓW

Tematy kompleksowe:

1. Jak powstaje czekolada?
– poznanie sposobu otrzymywania czekolady
– utrwalenie podstawowych zasad zdrowego żywienia

2. Żegnamy przedszkole, idziemy do szkoły

– określanie swoich emocji związanych ze wspomnieniami z pobytu w przedszkolu

-budowanie pozytywnego obrazu kolejnego etapu edukacji-szkoły

3. Witamy lato

– dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie latem
– zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo podczas zabaw na podwórku

4. Wyruszamy w wakacyjną podróż

– wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas odpoczynku wakacyjnego
– uświadomienie dzieciom różnych zagrożeń

Szczegółowy rozkład dnia dla grupy dzieci 6 letnich „Aniołki”

Oddział czynny od 7.30-16.30

Pora Godziny Czynności
Ranek 730-800 schodzenie się dzieci w grupie własnej , kontakty indywidualne, swobodne zabawy dzieci rozwijające własną aktywność, zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela, ćwiczenia rozwijające kompetencje językowe i komunikacyjne oraz usprawniające narządy mowy , praca indywidualna i w małych zespołach rozwijająca zainteresowania oraz wspomagająca rozwój dziecka, prace porządkowe na sygnał muzyczny „Przedszkolaki”
800-830 Zestaw ćwiczeń porannych, czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne,
830-900 zabiegi higieniczne (przed i po posiłku), śniadanie
Działania dopołudniowe 900-1000 zajęcia wychowawczo-dydaktyczne  realizowane według wybranych programów wychowania przedszkolnego, zabawy dowolne
1000-1015 zabiegi higieniczne (przed  i po posiłku), II śniadanie
1015-1115 czynności samoobsługowe w szatni, gry i zabawy ruchowe w ogrodzie – organizowane i swobodne , spacery i wycieczki poza teren placówki, obserwacje przyrodnicze,  (w razie niepogody: gry i zabawy ruchowe w sali , zabawy muzyczno-ruchowe ze śpiewem , zabawy dowolne )

terapia logopedyczna I grupa 10.15 -10.35 (poniedziałek), 10.15-10,40 (środa)

II grupa 10.35-11.00 (poniedziałek), 10.40-11.00 (środa)

1115-1130 terapia logopedyczna III grupa 11.00 -11.20 (poniedziałek), 11.00-11.25 (środa),

czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne,

1130-1200 zabiegi higieniczne (przed i po posiłku), obiad, pełnienie dyżurów
1200-1230 Głośne czytanie – uważne słuchanie bajek czytanych lub opowiadanych przez nauczyciela,odpowiedzi na pytania dotyczące utworu, wspólna analiza zachowań głównych bohaterów  lub relaksacja podczas słuchania różnorodnych utworów muzycznych, oglądania filmów edukacyjnych
Działania popołudniowe 1230-1300  Ćwiczenia grafomotoryczne, zabawy „z literą”, zabawy i ćwiczenia  utrwalające, wykonywanie prac na konkursy plastyczne oraz wykonywanie zadań w ramach udziału w  ogólnopolskich projektach  „Serdeczna karteczka” oraz „Zabawy podwórkowe”
1300-1330 Angielski I grupa (środa i piątek)

zabawy plastyczne i konstrukcyjne, zabawy doskonalące słuch fonemowy, zabawy logopedyczne, zabawy muzyczne do akompaniamentu gitary

1330-1400 Religia  ( wtorek i czwartek)

Angielski II grupa (środa i piątek)

swobodna działalność dzieci, gry i zabawy dydaktyczne

1400- 1430   zabiegi higieniczne (przed i po posiłku), podwieczorek
1430- 1530 Rozchodzenie się dzieci z sali własnej , zabawy dowolne według własnych zainteresowań, zabawy wyciszające przy stoliku,  praca indywidualna, karmienie rybek przez dyżurnych
1530- 1600 Schodzenie się dzieci z grupy Gwiazdki, zabawy dowolne według własnych zainteresowań
1600- 1630 Schodzenie się dzieci z grup Kaczuszki i Listki, swobodna zabawa

Wiadomość do Nauczyciela

Piosenki i Wiersze

„Orzeł Biały” – piosenka

 

  1. Mam zagadkę dla was dzieci:

kto złocistym blaskiem świeci?

Kto ma złoty dziób i szpony

i jak król – złotą koronę?

Ref. To godło Polski – Orzeł Biały,

co na czerwonej tarczy lśni.

Na jego skrzydłach kraj nasz cały

o pięknej Polsce sobie śni.

  1. Dla zwycięzcy – bombonierka:

czemu Orzeł w prawo zerka?

Może lubi patrzeć bokiem

i wesoło mrugać okiem?

III. Czy powiedzieć ktoś mi może

skąd przyleciał do nas Orzeł?

To wyjaśni baśń nam zaraz,

że Lech Orła w Gnieźnie znalazł.

Skip to content