• Aniołki

    Nauczyciele prowadzący: Ganiek Barbara, Kąkol Marta, Elżbieciak Maria

GRUPA „ANIOŁKI”  LICZY 24 DZIECI – 14 DZIEWCZYNEK I 10 CHŁOPCÓW. DZIECI CHĘTNIE KONSTRUUJĄ Z KLOCKÓW RÓŻNEGO RODZAJU, UKŁADAJĄ KORALIKI, INTERESUJĄ SIĘ PRZYRODĄ ORAZ PIĘKNIE RYSUJĄ. BIORĄ UDZIAŁ W LICZNYCH KONKURASACH.

WRZESIEŃ U ANIOŁKÓW

  1.  WITAMY SIĘ PO WAKACJACH
  • dzielenie się swoimi przeżyciami i wspomnieniami z wakacji
  • wyrabianie umiejętności radzenia sobie z emocjami podczas powrotu do przedszkola
  1. TWORZYMY NASZ KODEKS GRUPOWY

 

  • wspólne ustalenie  zasad właściwego zachowania się w przedszkolu
  • wdrażanie do przestrzegania kodeksu grupowego
  1. DBAMY O ZABAWKI W NASZEJ SALI

 

  • Wdrażanie do dbania o zabawki w sali  i właściwego ich użytkowania
  1. DBAMY O NASZE  BEZPIECZEŃSTWO

 

  • uwrażliwienie dzieci na potrzebę zachowania bezpieczeństwa w przedszkolu, w ogrodzie oraz podczas wyjść poza teren placówki

Szczegółowy rozkład dnia dla grupy dzieci 5 letnich „Aniołki”

Oddział czynny od 7.30-16.00

Pora Godziny Czynności
Ranek 730-800 schodzenie się dzieci w grupie własnej (używanie zwrotu „Dzień dobry”), kontakty indywidualne, swobodne zabawy dzieci rozwijające własną aktywność, zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela, ćwiczenia rozwijające kompetencje językowe i komunikacyjne oraz usprawniające narządy mowy , praca indywidualna i w małych zespołach rozwijająca zainteresowania oraz wspomagająca rozwój dziecka, prace porządkowe na sygnał muzyczny „Przedszkolaki”
800-830 zabawy ruchowe  poranne, czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne,
830-900 zabiegi higieniczne (przed i po posiłku), śniadanie
Działania dopołudniowe 900-1000 zajęcia wychowawczo-dydaktyczne w salach zabaw lub (przy sprzyjającej pogodzie i niskim zanieczyszczeniu powietrza) poza salą zabaw, realizowane według wybranych programów wychowania przedszkolnego, zabawy dowolne

język angielski  I grupa 10.30-11.00, II grupa 11.00-11.30 (wtorek i czwartek)

1000-1015 zabiegi higieniczne (przed  i po posiłku), II śniadanie
1015-1110 czynności samoobsługowe w szatni, gry i zabawy ruchowe w ogrodzie – organizowane i swobodne , spacery i wycieczki poza teren placówki (jeśli pozwoli na to sytuacja pandemiczna) obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe ze szczególnym uwzględnieniem „Ścieżki ekologicznej Misia Uszatka” (w razie niepogody: gry i zabawy ruchowe w sali , zabawy muzyczno-ruchowe ze śpiewem , zabawy dowolne )
1110-1120 czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne,
1120-1200 zabiegi higieniczne (przed i po posiłku), obiad,

terapia logopedyczna I grupa 11.30-11.50 (poniedziałek )

11.30-11.55 ( środa)

1200-1230 Głośne czytanie – uważne słuchanie bajek czytanych lub opowiadanych przez nauczyciela,odpowiedzi na pytania dotyczące utworu, wspólna analiza zachowań głównych bohaterów  lub relaksacja podczas słuchania różnorodnych utworów muzycznych

terapia logopedyczna II grupa 12.15-12.35 (poniedziałek)

12.15-12.40 ( środa)

Działania popołudniowe 1230-1330 Zajęcia i zabawy w ogrodzie przedszkolnym (w razie niepogody- zabawy taneczne, muzyczno-ruchowe ze śpiewem do akompaniamentu gitary,zabawy integracyjne w sali), swobodne zabawy rozwijajace aktywność i zainteresowania dzieci, zabawy wyciszające przy stoliku, ćwiczenia grafomotoryczne, zabawy tematyczne, zabawy i ćwiczenia  utrwalające oraz wspomagające indywidualny rozwój dziecka, wykonywanie prac na konkursy plastyczne oraz kartek dla wybranych osób w ramach udziału w ogólnopolskim projekcie „Serdeczna karteczka”

terapia logopedyczna III grupa 12.35 -13.00 (poniedziałek)

12.40 -13.00 (środa)

1330-1430 czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne, zabiegi higieniczne (przed i po posiłku), podwieczorek

Religia  13.30-14.00 ( środa i piątek)

1430-1530 rozchodzenie się dzieci z sali własnej (stosowanie zwrotu „Do widzenia”), zabawy w kole integrujące i wyciszające grupę, zabawy dowolne według własnych zainteresowań, zabawy i gry dydaktyczne w małych zespołach, zabawy inspirowane przez nauczyciela, praca indywidualna, udział dzieci w organizacji wystaw i porządkowaniu kącików, pomoc w zabiegach pielęgnacyjnych grupowego akwarium- karmienie rybek z zachowaniem zasad higieny
1530- 1600  Przejście „Ośmiorniczek” do grupy zbiorczej, swobodna zabawa dzieci

Wiadomość do Nauczyciela

Piosenki i Wiersze

Przedszkole – drugi dom

  1. Gdy dzień wstaje i wita świat,
    ranną porą wstaję i ja.
    Mama pomaga ubierać się,
    do przedszkola prowadzi mnie.

    Ref.: Ja chodzę tam co dzień, obiadek dobry jem,
    a po spacerze w sali,
    wesoło bawię się.
    Kolegów dobrych mam,
    nie jestem nigdy sam
    Przedszkole drugim domem jest.

    II. Czasem rano trudno mi wstać,
    chciałoby się leżeć i spać.
    Lecz na mnie auto czeka, i miś,
    w co będziemy bawić się dziś?
    Ref.: Ja chodzę…

    III. Zamiast mamy, panią tu mam,
    bardzo dużo wierszyków znam.
    Śpiewam i tańczę, wesoło mi,
    i tak płyną przedszkolne dni.
    Ref.: Ja chodzę…

Skip to content